Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Ok, de har tagit fram kristallkulan och vet att det bara faller någon % till.
Det är nog bara ni bubbelpratare som vet något om framtiden.
De som köpte antar att det inte stannar här utan kan gå ned något till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Ja, nu bekräftar du ju bara det jag säger så det behövs väl inte mer fakta ?. Högt utbud. Och enligt Hemnet " antalet sålda bostäder minskar kraftigt, där man kan säga att bostadsmarknaden befinner sig nu". Det blir trångt vid utgången.
Nej det fanns ingen bekräftelse där. Du behöver läsa innantill. Det är inte ok att du hittar på vad som står.
Det är än så länge tomt på redogörelse från dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Halmgubbe från din sida. Nej, jag har inte hävdat något annat. Jag förklarade bara hur det ligger till att inflationen inte äter lån som så populärt påstås. . Om du anser jag har fel så kom med argument.
Halmgubbe från din sida, har jag har inte hävdat något annat. Jag sa "reala löneutrymme som avgör". Dvs ökar det minskar förhållandet lån/realt löneutrymme. Förhållandet lån/lön är ointressant.
Finna exakt 0 halmgubbar från min sida och du har inte kunnat redogöra för någon.
Du fick kommentaren att lån/lön minskade om lönen ökade.
Du har inte klarat av att ge en kommentar på det. Utan sätter igång och insinuerar att folk skulle påstått att lånet minskade i nominella termer. Och när jag frågar efter vem som påstått att det skulle minska i nominella termer så sätter du igång och yrar om halmgubbar. Dock inte dina egna.
Sedan yrar du om att lånet minskade om vi hade reallöneökningar. Men klarar inte av att visa hur.
Nog måste du väl ändå hålla med om att du är en av de mer svamliga och förvirrade i tråden.