Citat:
Ursprungligen postat av
SvenPP
Magnus Stenlund är SwebbTV's ekonomiska expert.
Här ser ni hans senaste meriter:
Slåttsån AB 556797-7755:
https://www.allabolag.se/5567977755/slottsan-ab
Resultaten och utvecklingen av Eget Kapital talar sitt tydliga språk.
Tack Ruskigbuss för tipset. Uppskattas
Jo, precis som man misstänkte. En riktigt nolla. Tack. Läste hans personliga lilla historia med. Föga imponerande.
Stenlund är väldigt obehaglig.
Jag har drivit företag hela livet, både i Sverige och utomlands.
Det jag lärde mig tidigt är att man skall passa sig för folk som benämner sig som "analytiker" eller "experter".
Det är i 95% av fallen rena charlataner, ordbajsare av rang.
Folk som inte kan backa upp sina fina teorier med eget kapital, som inte har kuk nog att göra tuffa investeringar som kan gå fel.
Stenlund själv är ett praktexempel på detta.
Narcissist in i benmärgen. Kostymen på. Slänger sig med "stora ord", hänvisar till fundamenta (samtidigt som han tar in information från Dagens Industri

) och sina "källor".
Totalt amatörmässiga analyser med, som ofta slår ut helt fel (varvid han kommer med efterföljande analys som menar på att han egentligen hade rätt, men systemet är trasigt).
Om han nu själv är så fruktansvärt duktig och knivskarp, varför har han själv inte byggt upp massvis med kapital nu när han är 60 år gammal?
Privat (eller i bolaget som omsätter 20 000 kr om året).
Vintmarginal -720% efter att ha drivit skiten i över 10 år. I princip 0 tillgångar.
Sedan är han också givetvis expert på geopolitik och militärstrategi.
Ryssland gör allting rätt, begår aldrig några misstag och är totalt överlägsen hela västvärlden tillsammans.
Han måste vara någon form av agent eller dylikt.
Han besökte ryssland som frivillig valobservatör under pandemin. Förklarade så fort han kom hem igen hur överlägset ryska valsystemet var det svenska (då de har videokameror i röstlokalerna m.m).
Efter denna resa har han aldrig sagt ett negativt ord om ryssen.
Jag är enormt trött på denna person. Som hyllas som någon allvetande hjälte i kommentarsfälten.
Nu senaste förklarade han att folk som kritiserar honom och inte tar till sig det han säger är "troll".
Folk som är onda, psykopater och narcissiter som han aldrig kan nå fram till med logik. Därför skall de ignoreras och blockeras. Ja du...
Swebbtv var intressant förut. Spännande intervjuer med kompetenta pensionärer inom alla möjliga fält.
Nu handlar allt bara om hat mot Nato och väst samt framhävandet av hur fantasktiskt Ryssland är.
Inga motfrågor, ingen balans. Det har verkligen gått överstyr.
Rant over and out!
Det var komiskt att man såg Stenlund i SVT-dokumentären om virrpannorna i "rörelsen".
Han satt uppe på podiumet brevid dessa extremt märkliga Hippies till människor när de presenterade sitt nya parti. Stor komik!