2023-02-20, 15:30
Medlem
Har aldrig haft Snapchat men däremot var min flickvän med i en WhatsApp grupp som de hade internt på hennes förra arbetsplats där de hjälpte varandra med frågor och stämde av scheman och liknande. Jag förutsätter att Snapchat är något liknande så det behöver inte alls vara något som tyder på otrohet, du skriver dessutom själv att den vanligtvis är avstängd hela tiden när hon är hemma. Därtill måste hon vara en jubelidiot om hon använder jobbtelefonen för sådant då allt detta loggas och arbetsgivaren, om det finns särskilda skäl tekniskt har rätt och möjlighet att läsa allt om denne frågar.
Citera
2023-02-20, 15:53
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Det kommer fram att du creepat genom att snoka också. Varför frågar du inte rakt ut om det? Har man varit ihop och har barn är väl för fan det minsta man gör är kommunicerar? Ljuger hon kanske du kan läsa ut det ur hennes reaktion, annars finns säkert en anledning du inte tänkt på.

Dessutom, Snapchat och liknande laggar ibland med hur meddelanden dyker upp och notifieras på olika telefoner. Att det bara kom notis på en tyder bara på att meddelandet nådde just den telefonen först.

Han har inte gjort ett skit fel och det är inte att "snoka" att råka se någons skärm. Det är inte "creepy" om det inte är en ytlig kontakt i ungdomsåren. Den du lever med och har barn med räknas inte som ett creep generellt. Väx upp!

Men det med att det strular är korrekt då de dröjer ett dygn innan de ens vill meddela att någon lagt ut en story medan jag kan få uppfattningen om att killar man har kontakt med ibland verkar veta omedelbart om man själv lagt ut en ny story då de kan bli lästa snabbt. Sedan så är aviseringar si och så när det kommer till meddelanden på de flesta appar. Åtminstone jag får notiser som om de vore spelrader på lotto. Man vet aldrig om det blir ett pling i luren eller om meddelandena hålls dolda i apparna.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Som flera sagt bör du kunna utläsa mycket av att fråga henne om precis det du skrev i din inledande ts. Är det inget skumt så förklarar hon naturligtvis utan knussel.

Nu är det du som snackar med gumman när hon kommer från jobbet och rapporterar det hela i detalj här till oss.
Försöka avläsa.
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Hur menar du komma in via nätverket? Hennes jobbmobil har ju varit uppkopplad mot vårat Wifi här hemma om det är den vägen du menar att man kanske kan komma in på något sätt? Jag har tyvärr inte koden till hennes jobbmobil.

Hur menar du att jag skall råka slå på platsdelning? Jag har inte koden till hennes jobbmobil så jag kommer inte in i den. Jag kunde bara se på hemskärmen på den att hon fått en snap men kunde inte komma vidare in i den. Finns det något annat sätt att ta reda på vad hennes hemliga konto heter?
Ja som sagt så har jag aldrig intresserat mig för teknik och absolut aldrig för att läsa andras lurar utan att mer som med exet, kräva att han skulle visa mig den. Det går oftast att läsa i folks ansikten vad de håller på med och den som vägrar visa har såklart ngt att dölja.

Saken är att de flesta (jag har dejtat och haft suspekta partners i många år) döljer aviseringarna genom att stänga av funktionerna för dem när de är med dig. Att den skulle ligga öppet hemma kan indikera att du inte har någon som ljuger och smusslar, men ett annat konto skulle däremot innebära det.

Fråga henne rakt ut. Jag såg att din arbetstelefon fick Snap, har du ett konto till eller notiser avstängda på andra luren ibland?
Citera
2023-02-20, 16:06
Medlem
maxatdunders avatar
Tror definitivt hon skickar nudes till andra på nätet. Vad annars...
Citera
2023-02-20, 16:06
Medlem
Ibland är inte notiserna synkade, ibland kan samma notis komm en timme senare.
Men visst, det låter som att hon har dubbla konton. Jag skulle inte utesluta det iallafall..
Har själv varit med om det några gånger om brudar man matchat med på tinder redan har pojkvän + barn..
Vidrigt men vanligt tyvärr.

Ni kanske borde prata om det istället för att det ligger o gror inom dig?
Citera
2023-02-20, 16:08
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Han har inte gjort ett skit fel och det är inte att "snoka" att råka se någons skärm. Det är inte "creepy" om det inte är en ytlig kontakt i ungdomsåren. Den du lever med och har barn med räknas inte som ett creep generellt. Väx upp!

Fråga henne rakt ut. Jag såg att din arbetstelefon fick Snap, har du ett konto till eller notiser avstängda på andra luren ibland?

Han har uppgivit i tråden att han medvetet loggat in och kollat så sin sambos konto. Alltså att han mer än bara såg skärmen när snapen kom.

Var det inte precis det jag skrev han skulle göra, att fråga henne rakt ut? Creep eller inte är det väl det man gör.
Citera
2023-02-20, 16:13
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Han har uppgivit i tråden att han medvetet loggat in och kollat så sin sambos konto. Alltså att han mer än bara såg skärmen när snapen kom.

Var det inte precis det jag skrev han skulle göra, att fråga henne rakt ut? Creep eller inte är det väl det man gör.
Nej det har han inte. Meddelandenotis kom när telefonen var hemma men han vet inte vad det var mer än att ingenting hände på den andra telefonen och han undrar om det är ett extra konto.

Jag har haft några möjligheter att kolla några partners lurar när de glömt dem olåsta men hoppat över det. Anser däremot inte att det är creepy att vilja se när folk uppträder suspekt. Suspekta människor har ingen rättighet till total frihet. Om de vill vara i en relation dvs.

Privata samtal kan man ha med människor irl. Så nej, telefonen är inte oinskränkbar som privat och en jobblur bör absolut inte falla under "privat". Snap på jobbluren ? Oprofessionellt minst sagt.
Citera
2023-02-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Har aldrig haft Snapchat men däremot var min flickvän med i en WhatsApp grupp som de hade internt på hennes förra arbetsplats där de hjälpte varandra med frågor och stämde av scheman och liknande. Jag förutsätter att Snapchat är något liknande så det behöver inte alls vara något som tyder på otrohet, du skriver dessutom själv att den vanligtvis är avstängd hela tiden när hon är hemma. Därtill måste hon vara en jubelidiot om hon använder jobbtelefonen för sådant då allt detta loggas och arbetsgivaren, om det finns särskilda skäl tekniskt har rätt och möjlighet att läsa allt om denne frågar.

Både whatsup o snap är typiska forum för vuxenlekar.. Men att använda snap för jobb är nog inte direkt troligt.

Sen har du nog för mycket tro på IT tekniker och säkerhet eftersom de flesta arbetsplatsers it-säkerhet är ett skämt.
Att dom skulle logga allt som görs på jobb telefonerna är inte speciellt troligt.
Men om dom mot förmodan skulle göra det så är det busenkelt att gå runt systemet ändå..
Citera
2023-02-20, 16:22
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Otrogen? Snarare omogen. Vem i 40-års åldern hänger på Snapchat?
Är benägen att hålla med även om jag har ett konto. Använder inte till annat än att få snapar på barnbarnen och eventuellt kommentera med någon chat någon gång.
Citera
2023-02-20, 16:31
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Nej det har han inte. Meddelandenotis kom när telefonen var hemma men han vet inte vad det var mer än att ingenting hände på den andra telefonen och han undrar om det är ett extra konto.

Jag har haft några möjligheter att kolla några partners lurar när de glömt dem olåsta men hoppat över det. Anser däremot inte att det är creepy att vilja se när folk uppträder suspekt. Suspekta människor har ingen rättighet till total frihet. Om de vill vara i en relation dvs.

Privata samtal kan man ha med människor irl. Så nej, telefonen är inte oinskränkbar som privat och en jobblur bör absolut inte falla under "privat". Snap på jobbluren ? Oprofessionellt minst sagt.

Hur tolkar du inlåägg #18 i denna tråden, av TS? Okej, jag tolkade fel att han loggade in på hennes jobbmobil, men det var hennes privata han kunde koden till. Snok i mina ögon.

Citat:
"Då jag kan koden till hennes privata telefon så tog jag mig faktiskt friheten att gå in i den och se om hon var inloggad på sitt vanliga snapchatkonto och det var hon. Således måste det vara ett annat snapchatkonto på hennes jobbmobil som jag tyvärr inte kan koden till."
Citera
2023-02-20, 17:37
Medlem
L3nn4rts avatar
Vad är egentligen problemet med att fråga henne rakt ut?
När ni sitter i soffan tillsammans nästa gång så frågar du henne bara om hon har två olika snap chat-konton.

Sen förklarar du för henne vad det var som gjorde att du misstänker det.

Det är så man gör i ett förhållande vettu.
Citera
2023-02-20, 17:51
Medlem
Citat:

Jag drog en snabb rövarhistoria om att en på mitt jobb har föreslagit att vi skall använda snapchat som kommunikationskälla när andra sätt att kommunicera krånglar. Hon skakade bara på huvudet och sa att hon tyckte det lät jättekonstigt. Så man kan nog utesluta att hon skulle använda snapchat i jobbet.
Citera
2023-02-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Ibland är inte notiserna synkade, ibland kan samma notis komm en timme senare.
Men visst, det låter som att hon har dubbla konton. Jag skulle inte utesluta det iallafall..
Har själv varit med om det några gånger om brudar man matchat med på tinder redan har pojkvän + barn..
Vidrigt men vanligt tyvärr.

Ni kanske borde prata om det istället för att det ligger o gror inom dig?

Fattar inte hur dessa tjejer vågar det. Risken att någon som känner hennes pojkvän ser henne på Tinder borde vara ganska hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in