Citat:
Ursprungligen postat av
vadsadusadu
Det kommer fram att du creepat genom att snoka också. Varför frågar du inte rakt ut om det? Har man varit ihop och har barn är väl för fan det minsta man gör är kommunicerar? Ljuger hon kanske du kan läsa ut det ur hennes reaktion, annars finns säkert en anledning du inte tänkt på.
Dessutom, Snapchat och liknande laggar ibland med hur meddelanden dyker upp och notifieras på olika telefoner. Att det bara kom notis på en tyder bara på att meddelandet nådde just den telefonen först.
Han har inte gjort ett skit fel och det är inte att "snoka" att råka se någons skärm. Det är inte "creepy" om det inte är en ytlig kontakt i ungdomsåren. Den du lever med och har barn med räknas inte som ett creep generellt. Väx upp!
Men det med att det strular är korrekt då de dröjer ett dygn innan de ens vill meddela att någon lagt ut en story medan jag kan få uppfattningen om att killar man har kontakt med ibland verkar veta omedelbart om man själv lagt ut en ny story då de kan bli lästa snabbt. Sedan så är aviseringar si och så när det kommer till meddelanden på de flesta appar. Åtminstone jag får notiser som om de vore spelrader på lotto. Man vet aldrig om det blir ett pling i luren eller om meddelandena hålls dolda i apparna.
Citat:
Ursprungligen postat av
HMBPTOLEMAJOW
Som flera sagt bör du kunna utläsa mycket av att fråga henne om precis det du skrev i din inledande ts. Är det inget skumt så förklarar hon naturligtvis utan knussel.
Nu är det du som snackar med gumman när hon kommer från jobbet och rapporterar det hela i detalj här till oss.
Försöka avläsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Triton941
Hur menar du komma in via nätverket? Hennes jobbmobil har ju varit uppkopplad mot vårat Wifi här hemma om det är den vägen du menar att man kanske kan komma in på något sätt? Jag har tyvärr inte koden till hennes jobbmobil.
Hur menar du att jag skall råka slå på platsdelning? Jag har inte koden till hennes jobbmobil så jag kommer inte in i den. Jag kunde bara se på hemskärmen på den att hon fått en snap men kunde inte komma vidare in i den. Finns det något annat sätt att ta reda på vad hennes hemliga konto heter?
Ja som sagt så har jag aldrig intresserat mig för teknik och absolut aldrig för att läsa andras lurar utan att mer som med exet, kräva att han skulle visa mig den. Det går oftast att läsa i folks ansikten vad de håller på med och den som vägrar visa har såklart ngt att dölja.
Saken är att de flesta (jag har dejtat och haft suspekta partners i många år) döljer aviseringarna genom att stänga av funktionerna för dem när de är med dig. Att den skulle ligga öppet hemma kan indikera att du inte har någon som ljuger och smusslar, men ett annat konto skulle däremot innebära det.
Fråga henne rakt ut. Jag såg att din arbetstelefon fick Snap, har du ett konto till eller notiser avstängda på andra luren ibland?