2023-02-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Berätta gärna vilken personlighetsstörning, som ligger till grund för att maniskt och slaviskt följa andra, med förmenta personlighetsstörningar.

Ungefär, ja ganska exakt så är essensen av denna tråd.
Den essensen kan säkert bortförklaras.
Icke destomindre är den ett faktum!

Du riktar frågan till helt fel person. Jag vet tyvärr en del om frontallobsdemens men inget alls om den hypotetiska störning du ber mig extrahera ur den gissningsvis mycket heterogena samling personer som av olika anledningar följer den här tråden.

Senast redigerad av flushbuch 2023-02-19 kl. 08:47.
Citera
2023-02-19, 22:51
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Kommer ihåg när jag fick hem en ung 15-årig flicka (jag mycket äldre) som jag raggade upp, hon bodde på hem och var rätt utåtagerande och påminde väldigt mycket om Pia (halvfinne dessutom).

För att komma till sak så drog jag ned hennes byxor bakifrån innan akten och möttes av en kväljande doft i form av bajs.

Sådana minnen kommer tillbaka när jag av misstag råkar se någon av Pias videos.

Undrar om hon också luktade bajs som ung tonåring.
Men så jävla äckligt!

Jag har fått för mig att Pia varit normal tidigare. Hon har ju trots allt haft en familj med allt vad det innebär. Men jag kan ha fel.
Citera
2023-02-20, 01:26
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Allt det där du beskriver kan förklaras med borderline. Och att hon har blivit värre senaste åren kan beskrivas med att hon har blivit singel och varit tvungen att ta hand om sig själv vilket hon inte har klarat och satt sig själv i situationer som också har eskalerat hennes dåliga mående ännu mer.

Egentligen är det inte så jävla konstigt att man börjar tro att alla har gått ihop i en konspiration emot en när faktiskt alla är på henne samtidigt. kronofogden, skatteverket, socialen, familjerätten, bostadsrättföreningen, polisen, ex-mannen osv. Och de ska bryta sig in och hålla på, kronofogden 2(?) gånger och polisen 1 gång. Det är som att myndighetarena tävlar om vilka ska jävlas med henne mest, och hon har ingen ersättning dessutom heller. Och visst kan man tycka att de bara gör sitt jobb, men jag är rätt säker att det inte är såhär man hade hanterat situationen för 10-20 år sedan.

Jag tycker det är bra att hon visar allt på TikTok och Y.T så vi får se hur det ser ut nuförtiden. Synd bara att hälften verkar tycka att det är rätt åt henne och att hon borde bli mer illabehandlad. Vad är det för galningar som gillar att se en sjuk människa bli illa behandlad?

Håller med dig! Skulle vilja se hur vi andra har mått efter senaste året Pia har haft.

Skrämmande hur många sparkar på en som redan ligger ner.
Citera
2023-02-20, 07:00
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Du riktar frågan till helt fel person. Jag vet tyvärr en del om frontallobsdemens men inget alls om den hypotetiska störning du ber mig extrahera ur den gissningsvis mycket heterogena samling personer som av olika anledningar följer den här tråden.

Var riktade jag frågan åt någon särskild person?
Läs om och läs bättre.
Alla kan inte göra allt men lider majoriteten av Flashback-användarna av frontallobsdemens?
Om någon, enligt dig, är vad du djärvt påstår, så vem gör det dig till?
Vem är, i din värld, motsatsen till "en helt vanlig bondpajas", som antas vara du själv?
Förutom du.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2023-02-20 kl. 07:04.
Citera
2023-02-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Håller med dig! Skulle vilja se hur vi andra har mått efter senaste året Pia har haft.

Skrämmande hur många sparkar på en som redan ligger ner.

De flesta utav oss hade inte låtit det gå såhär långt och motsätta oss all form utav hjälp. Om man hävdar att man vet bäst får man också ta tag i sin egen situation man själv har skapat.
Citera
2023-02-20, 07:31
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
De flesta utav oss hade inte låtit det gå såhär långt och motsätta oss all form utav hjälp. Om man hävdar att man vet bäst får man också ta tag i sin egen situation man själv har skapat.

Nja oavsett vad hon lider av saknar hon ju sjukdomsinsikt. Så för att få fason på gräddrumpan (och andra i samma situation) skulle man nästan behöva en snipier och bedövningspistol laddad med olanzapin...
Citera
2023-02-20, 07:33
Medlem
Citat:
Var riktade jag frågan åt någon särskild person?

Ja, till mig eftersom det var mig du citerade. Den forumkonventionen kan väl inte vara obekant för dig?

Citat:
Alla kan inte göra allt men lider majoriteten av Flashback-användarna av frontallobsdemens?

Nej. Finns inget som tyder på det.

Citat:
Om någon, enligt dig, är vad du djärvt påstår, så vem gör det dig till?

Att lida av frontallobsdemens är ett medicinskt tillstånd. Jag skriver att jag tror att PN drabbats av detta därför att symptomen stämmer väl, inte för att jag vill förolämpa henne.
Citera
2023-02-20, 20:54
Medlem
Trollsvanss avatar
Pia tror alltså att det kommer läggas stor vikt vid hur välstädat det är vid hembesöket. Ytterst lite tror jag.

Hon tycker tex inte att det är viktigare att se till att dörren blir fixad.
Istället lägger hon 155kr på ett glas vin och vem vet vad resten av kvällen kostade. Nykter var hon då inte.

Hon kommer knappast kunna prata bort att hennes dörr stängs med ett rep.
Vilket barn skulle känna sig trygg i det där hemmet?
Hur ser det ut i kylskåpet? Finns det någon mat?
Hoppas verkligen barnens pappa är bra, får vårdnaden och ger barnen det dom behöver.

Inte behöver de Pia som hon är nu iallafall.
Citera
2023-02-20, 22:57
Medlem
Någon som har lust att uppdatera om hennes sista eskapader? Den som gör mig lite orolig är att hon verkar helt oberörd av alla mediciner de lär ha tryckt i henne när hon blev tvångsintagen. Hennes bipolaritet/bordeline borde ha lugnat sig, hon borde ha toksovit i flera dygn. Hon påminner om den här killen, läraren från Gotland som blev tvångsvårdad och som dog av felmedicinering. Vad hette han?

Nu bara rusar hon på, blir mer och mer manisk och psykotisk och galen och känner sig förföljd och övervakad...grannarna måste ju ringa 24/7 till störningsjouren om hon gapar konstant med öppen dörr...psyket inom kort...
Citera
2023-02-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Pia tror alltså att det kommer läggas stor vikt vid hur välstädat det är vid hembesöket. Ytterst lite tror jag.

Hon tycker tex inte att det är viktigare att se till att dörren blir fixad.
Istället lägger hon 155kr på ett glas vin och vem vet vad resten av kvällen kostade. Nykter var hon då inte.

Hon kommer knappast kunna prata bort att hennes dörr stängs med ett rep.
Vilket barn skulle känna sig trygg i det där hemmet?
Hur ser det ut i kylskåpet? Finns det någon mat?
Hoppas verkligen barnens pappa är bra, får vårdnaden och ger barnen det dom behöver.

Inte behöver de Pia som hon är nu iallafall.

Eller hur.

Utöver det så la hon för bara ett par dagar sedan ut en short på yt där hon visar upp en extremt skitig toastol och hävdar hysteriskt att man minsann inte alls behöver hålla toastolen ren.

Därefter lägger hon ut ett långt klipp som visar hur jävla illa det är med lägenheten, hur hon inte ens städar med rengöringsmedel, hur hennes skitiga sexleksaker ligger framme för allmän beskådan och allt detta medan hon ”städar” inför familjerättens besök.

Det är ju bara för exmannen att visa upp dessa klipp för att bekräfta att hon inte alls i regel har det städat och fräscht.

Då har jag inte ens nämnt dörren, avsaknaden av köksbord och allt annat elände.

Bryr hon sig bara inte eller förstår hon inte?
Citera
2023-02-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankesmedjor
Någon som har lust att uppdatera om hennes sista eskapader? Den som gör mig lite orolig är att hon verkar helt oberörd av alla mediciner de lär ha tryckt i henne när hon blev tvångsintagen. Hennes bipolaritet/bordeline borde ha lugnat sig, hon borde ha toksovit i flera dygn. Hon påminner om den här killen, läraren från Gotland som blev tvångsvårdad och som dog av felmedicinering. Vad hette han?

Nu bara rusar hon på, blir mer och mer manisk och psykotisk och galen och känner sig förföljd och övervakad...grannarna måste ju ringa 24/7 till störningsjouren om hon gapar konstant med öppen dörr...psyket inom kort...

Har för mig att hon sa i någon video att hon inte tog några av tabletterna som erbjöds.

Jo hon lär snart vara vräkt, antingen det eller så slutar hon kunna betala för sig inom kort eftersom A-kassan är slut sedan en tid.
Citera
2023-02-21, 06:39
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Eller hur.

Utöver det så la hon för bara ett par dagar sedan ut en short på yt där hon visar upp en extremt skitig toastol och hävdar hysteriskt att man minsann inte alls behöver hålla toastolen ren.

Därefter lägger hon ut ett långt klipp som visar hur jävla illa det är med lägenheten, hur hon inte ens städar med rengöringsmedel, hur hennes skitiga sexleksaker ligger framme för allmän beskådan och allt detta medan hon ”städar” inför familjerättens besök.

Det är ju bara för exmannen att visa upp dessa klipp för att bekräfta att hon inte alls i regel har det städat och fräscht.

Då har jag inte ens nämnt dörren, avsaknaden av köksbord och allt annat elände.

Bryr hon sig bara inte eller förstår hon inte?
Med tanke på att hon så glatt och obrytt visar upp all sin misär, så tror jag inte att hon kan förstå. I allafall inte just nu. Hon verkar vara i sin egen värld. Tar inte in omgivningens reaktioner, eller försök att tipsa henne i " rätt riktning ". Som att ingenting kommer förändras till det bättre förrän ytterdörren är normal. Hon fortsätter skrika på tiktok, med ett vinglas i handen. Har inget filter gällande vad hon säger offentligt. Visar upp misstänksamhet mot så väl myndigheter som rengöringsmedel. Hintar om hur gränslös hon är i allt i från sex till mat. Nej. Barnen kommer inte kunna vara i den miljön, utan att vara rädda. Och hon kommer inte att förstå varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in