2023-02-18, 18:22
Medlem
Beaver14s avatar
Vad är Chelseas problem? För många spelare? Har Potter tagit sig vatten över huvudet? Brighton med Potter hade avfärdat usla Soton på hemmaplan enkelt. Varför gör inte Chelsea med Potter det?

Jag såg inte matchen så vet inte hur det såg ut.
Citera
2023-02-18, 18:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag såg på forum att United fans jublade när Arsenal avgjorde i slutsekunderna emot Villa, vad fan, det är märkligt, United har ju verkligen bra chans att vinna ligan själva anser jag, framför allt om Arsenal hade tappat poäng igen.

City slänger ju bort poäng mest hela tiden och har en målvakt som inte kan rädda en boll längre, och United tycker jag ser heta ut och det vore kul om det blir ett tre lags race sista 10 omgångarna.
United fansen kommer snart att kraschlanda på jorden igen. Och Man United kommer inte att utmana om titeln, det är och blir ett 2 lagsrace.
Citera
2023-02-18, 18:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Senast jag kikade in på Chelseas Engelska forum var det ändå ganska hyfsat med folk som ville ge Potter tid. Efter dagens match ser jag på min höjd några ironiska kommentarer om att ge han tid. Hos supportrarna är hans tid över. Ägarna ser dock något som vi andra inte ser när man kallar honom en av världens bästa tränare.

Å andra sidan har man målat in sig i ett hörn. All den backningen. Kommentarerna. Värvningarna. Att sparka sopan nu hade kostat mellan 50-60 m pund. Alltså priset av en toppvärvning. Och detta ovanpå alla gigantiska transferkostnader man redan har bakom sig. Har man end med det och samtidigt anställa en topptränare.

2 vinster senaste 15. 5 mål senaste 15. Man var 6a när Tuchel sparkades. Nu 10a.

Visst kan man peka på många nya spelare. Cooper i Nottingham hade samma problem. Men han och laget visade på utveckling och är nu på säker mark. Potter går bara bakåt. Och detta trots ett lång landslagsuppehåll och jobba på saken.

Säsongen är körd. Och som jag varit inne på framtiden hotad. Inga Europa pengar. Gigantiska minus med värvningar. Fast med en tränare som blir dyr att sparka. Man kommer få kämpa för att klara FFP. Måste hitta tillbaka illa kvickt till toppen nästa säsong annars är det roliga över.
Citera
2023-02-18, 18:53
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad är Chelseas problem? För många spelare? Har Potter tagit sig vatten över huvudet? Brighton med Potter hade avfärdat usla Soton på hemmaplan enkelt. Varför gör inte Chelsea med Potter det?

Hade det fortfarande varit Mr Abramovich som hade ägt klubben då hade nog Potter fått leta nytt jobb redan nu, amerikanen verkar inte riktigt ha samma nypor.
Citera
2023-02-18, 19:34
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Kort beskrivet är Potter inte tillräckligt bra att leda stjärnor (oerfaren) vilket var en av mina farhågor när han köptes över. Den andra delen är att spelarna är för diviga/lata att springa på egen hand trots feta lönekuvert.
Citera
2023-02-18, 20:24
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du menar 2-3 självmålet 1 m utanför mållinjen var lysande? Lika lysande som Ødegaards totala miss i helt öppet läge. Hade ”ligans bästa” andbäbt din högerfot vilket hade varit mest naturliga i det läget hade det blivit mål.

Ja det var lysande, även om bollen träffade stolpen först. Det var en jävla träff han fick till ändå, samt betydelsen av målet. Att gå in som ny spelare i ett lag för att ersätta en skadad nyckelspelare, och våga sig på det där långskottet i sista minuterna för att avgöra matchen. Lysande...
Citera
2023-02-18, 20:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Kort beskrivet är Potter inte tillräckligt bra att leda stjärnor (oerfaren) vilket var en av mina farhågor när han köptes över. Den andra delen är att spelarna är för diviga/lata att springa på egen hand trots feta lönekuvert.

Potter är en smålagstränare som inte är van vid krav eller press. Han hör inte hemma i en storklubb.
Citera
2023-02-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Potter är en smålagstränare som inte är van vid krav eller press. Han hör inte hemma i en storklubb.
Han får 60 mille pund om han blir sparkad + att han inte lär ha svårt att hitta ett nytt jobb. Så han klagar nog inte så mycket ändå. Men i övrigt känns det mest som att Chelsea av någon anledning kastat sjuka pengar på en massa överhypade spelare.
Citera
2023-02-18, 20:47
Medlem
Beaver14s avatar
Liverpool är definitivt med i kampen om sista CL-platsen efter dagens vinst.

Återstår att se hur Newcastle klara några matcher utan Pope nu. Blir det 3 matchers avstängning? Borde det väl när det är direkt rött. Eller är det särskilda regler för röda för målis pga ta med händerna utanför straffområdet?
Citera
2023-02-18, 20:53
Medlem
I matchen mellan Chelsea och Southampton, så gör en S-hamptonspelare ett försök till cykelspark men ser inte att han har en spelare (Azpiligueta) bakom sig och sparken träffar honom i ansiktet med sådan kraft att han måste åka till sjukhus. "Bara" gult kort, varför inte rött kort. Jag har sett lösare sparkar mot benen (visserligen med sulan först) som gett rött kort... Men en kraftfull spark mitt i ansiktet så att spelaren knockas, måste väl räknas som farligt spel...
Citera
2023-02-18, 20:55
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
I matchen mellan Chelsea och Southampton, så gör en S-hamptonspelare ett försök till cykelspark men ser inte att han har en spelare (Azpiligueta) bakom sig och sparken träffar honom i ansiktet med sådan kraft att han måste åka till sjukhus. "Bara" gult kort, varför inte rött kort. Jag har sett lösare sparkar mot benen (visserligen med sulan först) som gett rött kort... Men en kraftfull spark mitt i ansiktet så att spelaren knockas, måste väl räknas som farligt spel...

Såg situationen i efterhand. Det sägs ju att man är ansvarig för sina fötter (eller vad fan man säger) och går man in med en cykelspark finns ju risken att nån kommer med huvudet. Tycker också det borde varit rött.

Edit. Kollade en gång till. Ofattbart att det inte blir rött. Särskilt eftersom Azpi är först på bollen och ju nickar bort den. So'tonspelaren är ju med facit i hand inte ens nära bollen, enbart grovt vårdslös.
Senast redigerad av Beaver14 2023-02-18 kl. 21:01.
Citera
2023-02-18, 21:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Såg situationen i efterhand. Det sägs ju att man är ansvarig för sina fötter (eller vad fan man säger) och går man in med en cykelspark finns ju risken att nån kommer med huvudet. Tycker också det borde varit rött.

Edit. Kollade en gång till. Ofattbart att det inte blir rött. Särskilt eftersom Azpi är först på bollen och ju nickar bort den. So'tonspelaren är ju med facit i hand inte ens nära bollen, enbart grovt vårdslös.

Abou Diaby borde alltså ha blivit utvisad i ligacupfinalen 2007?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in