Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Senast jag kikade in på Chelseas Engelska forum var det ändå ganska hyfsat med folk som ville ge Potter tid. ...
Att sparka sopan nu hade kostat mellan 50-60 m pund.
Jag har inte kollat Chelsea under Potter, så väldigt lite att tillföra gällande hans framtid.
Men: Potter är bevisligen ingen sopa. Den resa han gjort från Östersund till Chelsea är magnifik, kan inte minnas en tränare haft en sådan spikrak väg upp från fotbollens bakgård i allsvenskan rätt upp i ett topplag i PL. Bara fyra år sedan han lämnade Östersund.
Sen, utifrån en väldigt ytlig analys, tycks han inte alls ha fått till det i den här miljön. Vad det beror på kan diskuteras. Men han är ingen sopa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Liverpool är definitivt med i kampen om sista CL-platsen efter dagens vinst.
Återstår att se hur Newcastle klara några matcher utan Pope nu. Blir det 3 matchers avstängning? Borde det väl när det är direkt rött. Eller är det särskilda regler för röda för målis pga ta med händerna utanför straffområdet?
Otroligt viktiga tre poäng. Folk kommer snacka om att det röda kortet dödar matchen, och ja det gör det ju (även om det blev förvånansvärt mycket chanser efter det, även för Newcastle). Men då får man minnas att Liverpool gör två riktigt vackra, tajta mål före det röda. Trents passning till Darwin, ingen hands och ingen offside och distinkt avslut. Det har vi väntat på. Salahs lyftning in till Gakpo som spränger offsidefällan med minsta marginal. Om det var rättvist med 2-0 låter jag vara osagt, men två väldigt fina mål.
Inte helt nöjd med det jag såg efter det röda. Alldeles för bekvämt, för lojt. Hade önskat 2-3 mål till och sen bara rulla av tiden. Men 3p i denna superviktiga match, det tar jag alla dagar i veckan.
Tycker lite synd på Pope. Han gör en grov felbedömning när han ska nicka istället för att sparka, och när nicken blir kass hoppar målvaktsreflexerna igång och han börjar skopa den. När han inser sin felaktiga reaktion är det redan kört, tack och godnatt. Och nu missar han cupfinalen mot United, och har inga troféer i skåpet alls. Det har inte direkt vimlat av möjligheter för Nick Pope att spela hem utmärkelser under karriären, och så får han inte spela när han är närmare än han någonsin varit.
Så istället blir det Loris Karius chans till revansch mot United. Darlow utlånad och Dubravka cup tied. Unnar Karius den framgången. Han är ingen världsmålvakt, men han är inte heller den clown och värdelösa figur han utmålas som. Kollar vi Liverpools målvaktsbesättning har namn som Brad Jones och Adam Bogdan varit klart sämre, kanske även Adrian. Men eftersom Karius stått för några horribla matcher i de viktigaste matcherna, är han nån slags motsvarighet till fotbollens Tommy Salo.
Till din fråga: 1 match avstängning på Pope är utgångspunkten.
3 matcher ges för "violent conduct".
1 matchs avstängning är standard för ett rött som kom av "denying of a clear goal scoring opportunity", som jag utgår från att Pope fick syna det röda för.
Sen ska det väl fastställas av någon kommité, men det blir inte tre matcher om jag förstått saken rätt. Synd, det hade verkligen kunnat döda Newcastles momentum