2023-02-18, 21:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Han får 60 mille pund om han blir sparkad + att han inte lär ha svårt att hitta ett nytt jobb. Så han klagar nog inte så mycket ändå. Men i övrigt känns det mest som att Chelsea av någon anledning kastat sjuka pengar på en massa överhypade spelare.

Och Potter är en överhypad tränare.
Citera
2023-02-18, 21:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Abou Diaby borde alltså ha blivit utvisad i ligacupfinalen 2007?

Haha, var kom den ifrån? Jag har absolut ingen aning om vad Diaby gjorde i en ligacupfinal för 16 år sedan men om han knockade någon med en roundkick så borde han haft rött ja.

Edit: sökte upp den. Ja det hade suttit på sin plats med ett rött där också.
Senast redigerad av Beaver14 2023-02-18 kl. 21:09.
Citera
2023-02-18, 21:07
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Liverpool är definitivt med i kampen om sista CL-platsen efter dagens vinst.

Återstår att se hur Newcastle klara några matcher utan Pope nu. Blir det 3 matchers avstängning? Borde det väl när det är direkt rött. Eller är det särskilda regler för röda för målis pga ta med händerna utanför straffområdet?

det är 1 match per automatik sen ska ett råd gå igenom händelsen för att se om det ska ge fler matcher ta med hands utanför straffområdet förstår väl även ett arse fan inte ger mer än 1 match
Citera
2023-02-18, 21:10
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
det är 1 match per automatik sen ska ett råd gå igenom händelsen för att se om det ska ge fler matcher ta med hands utanför straffområdet förstår väl även ett arse fan inte ger mer än 1 match

Lägg av med din jävla attityd.

Jag ställde en fråga.
Citera
2023-02-18, 21:30
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Vad är Chelseas problem? För många spelare? Har Potter tagit sig vatten över huvudet? Brighton med Potter hade avfärdat usla Soton på hemmaplan enkelt. Varför gör inte Chelsea med Potter det?

Jag såg inte matchen så vet inte hur det såg ut.

Matchen idag mot Soton var som alla andra matcher, stundtals bra och skapade farliga lägen men det är det där lilla extra som saknas för att få in bollen. Ren krasst ute på planen saknar vi en anfallare, en klass anfallare. Vissa perioder i matcher spelar vi bra fotboll och skapar lägen men spelar mindre roll när vi inte har det där lilla extra som kan avsluta. Ser man till truppen har vi dragits med många skador och varit tvungna att rotera truppen och därför inte fått en gjuten första elva. Mudryk köps in och man förväntar sig nog stordåd direkt men då ska man komma ihåg att han inte alls spelat mycket fotboll denna säsong och just nu är han i försäsong rent formmässigt sett.
På ett sätt skulle man kanske se hela våren som en försäsong för hela laget, säsongen är absolut körd för oss och det handlar nog bara om att spela av den och ta nya tag till sommaren. Fansen just nu är tudelade, man vill nog ge Potter en chans och ge honom tid men det är klart att sparkningen utav Tuchel har satt djupa sår och gör att Potter jobbar i en oerhört motvind, resultaten hjälper såklart inte till.
Citera
2023-02-18, 22:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Lägg av med din jävla attityd.

Jag ställde en fråga.
Den där användaren är bara helt jävla förstörd i huvudet. Är bara att ignorera honom helt o hållet.
Citera
2023-02-18, 23:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Senast jag kikade in på Chelseas Engelska forum var det ändå ganska hyfsat med folk som ville ge Potter tid. ...

Att sparka sopan nu hade kostat mellan 50-60 m pund.

Jag har inte kollat Chelsea under Potter, så väldigt lite att tillföra gällande hans framtid.

Men: Potter är bevisligen ingen sopa. Den resa han gjort från Östersund till Chelsea är magnifik, kan inte minnas en tränare haft en sådan spikrak väg upp från fotbollens bakgård i allsvenskan rätt upp i ett topplag i PL. Bara fyra år sedan han lämnade Östersund.

Sen, utifrån en väldigt ytlig analys, tycks han inte alls ha fått till det i den här miljön. Vad det beror på kan diskuteras. Men han är ingen sopa.

Citat:
Liverpool är definitivt med i kampen om sista CL-platsen efter dagens vinst.

Återstår att se hur Newcastle klara några matcher utan Pope nu. Blir det 3 matchers avstängning? Borde det väl när det är direkt rött. Eller är det särskilda regler för röda för målis pga ta med händerna utanför straffområdet?

Otroligt viktiga tre poäng. Folk kommer snacka om att det röda kortet dödar matchen, och ja det gör det ju (även om det blev förvånansvärt mycket chanser efter det, även för Newcastle). Men då får man minnas att Liverpool gör två riktigt vackra, tajta mål före det röda. Trents passning till Darwin, ingen hands och ingen offside och distinkt avslut. Det har vi väntat på. Salahs lyftning in till Gakpo som spränger offsidefällan med minsta marginal. Om det var rättvist med 2-0 låter jag vara osagt, men två väldigt fina mål.

Inte helt nöjd med det jag såg efter det röda. Alldeles för bekvämt, för lojt. Hade önskat 2-3 mål till och sen bara rulla av tiden. Men 3p i denna superviktiga match, det tar jag alla dagar i veckan.

Tycker lite synd på Pope. Han gör en grov felbedömning när han ska nicka istället för att sparka, och när nicken blir kass hoppar målvaktsreflexerna igång och han börjar skopa den. När han inser sin felaktiga reaktion är det redan kört, tack och godnatt. Och nu missar han cupfinalen mot United, och har inga troféer i skåpet alls. Det har inte direkt vimlat av möjligheter för Nick Pope att spela hem utmärkelser under karriären, och så får han inte spela när han är närmare än han någonsin varit.

Så istället blir det Loris Karius chans till revansch mot United. Darlow utlånad och Dubravka cup tied. Unnar Karius den framgången. Han är ingen världsmålvakt, men han är inte heller den clown och värdelösa figur han utmålas som. Kollar vi Liverpools målvaktsbesättning har namn som Brad Jones och Adam Bogdan varit klart sämre, kanske även Adrian. Men eftersom Karius stått för några horribla matcher i de viktigaste matcherna, är han nån slags motsvarighet till fotbollens Tommy Salo.

Till din fråga: 1 match avstängning på Pope är utgångspunkten.
3 matcher ges för "violent conduct".
1 matchs avstängning är standard för ett rött som kom av "denying of a clear goal scoring opportunity", som jag utgår från att Pope fick syna det röda för.

Sen ska det väl fastställas av någon kommité, men det blir inte tre matcher om jag förstått saken rätt. Synd, det hade verkligen kunnat döda Newcastles momentum
Senast redigerad av EnLitenFrys 2023-02-18 kl. 23:16.
Citera
2023-02-19, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Och Potter är en överhypad tränare.
Du vet inte vad du pratar om ifall du kallar honom överhypad. Chelsea hade stora problem med spelare som inte kunde göra mål redan innan han kom dit. Sedan alla nya värvningar som made no sense, speciellt när det är 100 mille hit och dit på medelmåttor. Klubbarna som fått sina spelare uppköpta skrattar vartfall hela vägen till banken.
Citera
2023-02-19, 08:18
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om ifall du kallar honom överhypad. Chelsea hade stora problem med spelare som inte kunde göra mål redan innan han kom dit. Sedan alla nya värvningar som made no sense, speciellt när det är 100 mille hit och dit på medelmåttor. Klubbarna som fått sina spelare uppköpta skrattar vartfall hela vägen till banken.

Problemen i Chelsea fanns ju beviserligen i Chelsea innan Potter ja, och som du säger så har det kommit en jävla massa dyra nyförvärv. Skall erkännas att jag inte sett jättemycket av Chelsea under Potter men har svårt att se att kräftgången är helt och hållet hans fel.
Citera
2023-02-19, 10:06
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag har inte kollat Chelsea under Potter, så väldigt lite att tillföra gällande hans framtid.

Men: Potter är bevisligen ingen sopa. Den resa han gjort från Östersund till Chelsea är magnifik, kan inte minnas en tränare haft en sådan spikrak väg upp från fotbollens bakgård i allsvenskan rätt upp i ett topplag i PL. Bara fyra år sedan han lämnade Östersund.

Sen, utifrån en väldigt ytlig analys, tycks han inte alls ha fått till det i den här miljön. Vad det beror på kan diskuteras. Men han är ingen sopa.

Otroligt viktiga tre poäng. Folk kommer snacka om att det röda kortet dödar matchen, och ja det gör det ju (även om det blev förvånansvärt mycket chanser efter det, även för Newcastle). Men då får man minnas att Liverpool gör två riktigt vackra, tajta mål före det röda. Trents passning till Darwin, ingen hands och ingen offside och distinkt avslut. Det har vi väntat på. Salahs lyftning in till Gakpo som spränger offsidefällan med minsta marginal. Om det var rättvist med 2-0 låter jag vara osagt, men två väldigt fina mål.

Inte helt nöjd med det jag såg efter det röda. Alldeles för bekvämt, för lojt. Hade önskat 2-3 mål till och sen bara rulla av tiden. Men 3p i denna superviktiga match, det tar jag alla dagar i veckan.

Tycker lite synd på Pope. Han gör en grov felbedömning när han ska nicka istället för att sparka, och när nicken blir kass hoppar målvaktsreflexerna igång och han börjar skopa den. När han inser sin felaktiga reaktion är det redan kört, tack och godnatt. Och nu missar han cupfinalen mot United, och har inga troféer i skåpet alls. Det har inte direkt vimlat av möjligheter för Nick Pope att spela hem utmärkelser under karriären, och så får han inte spela när han är närmare än han någonsin varit.

Så istället blir det Loris Karius chans till revansch mot United. Darlow utlånad och Dubravka cup tied. Unnar Karius den framgången. Han är ingen världsmålvakt, men han är inte heller den clown och värdelösa figur han utmålas som. Kollar vi Liverpools målvaktsbesättning har namn som Brad Jones och Adam Bogdan varit klart sämre, kanske även Adrian. Men eftersom Karius stått för några horribla matcher i de viktigaste matcherna, är han nån slags motsvarighet till fotbollens Tommy Salo.

Till din fråga: 1 match avstängning på Pope är utgångspunkten.
3 matcher ges för "violent conduct".
1 matchs avstängning är standard för ett rött som kom av "denying of a clear goal scoring opportunity", som jag utgår från att Pope fick syna det röda för.

Sen ska det väl fastställas av någon kommité, men det blir inte tre matcher om jag förstått saken rätt. Synd, det hade verkligen kunnat döda Newcastles momentum

Tack för att du svarar bra på min tydligen puckade fråga.

Åfan, det är ligacupfinalen han missar. Det är ju riktigt surt för honom. Newcastle hade gärna fått vinna den.

Tror det är fördel Liverpool I kampen om fjärde faktiskt. Newcastle har varit bra, men de har haft svårt att vinna matcherna hela säsongen. Tottenham är högst mediokra. Brentford, Brighton och Fulham gör det ju riktigt bra men i det långa loppet ska de inte vara lag som kommer topp 4. Så kan bara Liverpool hålla lite momentum kan det till slut bli en inte så katastrofal säsong. De går säkert och vinner CL också bara för att.
Citera
2023-02-19, 11:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Tack för att du svarar bra på min tydligen puckade fråga.

Åfan, det är ligacupfinalen han missar. Det är ju riktigt surt för honom. Newcastle hade gärna fått vinna den.

Tror det är fördel Liverpool I kampen om fjärde faktiskt. Newcastle har varit bra, men de har haft svårt att vinna matcherna hela säsongen. Tottenham är högst mediokra. Brentford, Brighton och Fulham gör det ju riktigt bra men i det långa loppet ska de inte vara lag som kommer topp 4. Så kan bara Liverpool hålla lite momentum kan det till slut bli en inte så katastrofal säsong. De går säkert och vinner CL också bara för att.

Absolut ingen puckad fråga (jag vet att du refererar till någon som bråkade med dig förut), reglerna kring det här är något som de flesta inte kollar på förrän det händer något särskilt. Behövde dubbelkolla själv, men de flesta medier skriver bara om att han missar cupfinalen. Vilket såklart är det närmast förestående, men jag tycker det är intressant hur detta kan påverka Newcastles avslutning generellt.

Talksport ger mig rätt: "Pope’s red card will lead to a one-match ban because it wasn’t violent conduct."

Det är ohyggligt viktigt för Liverpool att hitta lite momentum nu. Som du säger, man har absolut kapacitet att ta sig förbi de före i tabellen, men då måste man ju vinna sina matcher.

Mot Everton tyckte jag man var bra över 90 minuter, men det vi såg igår imponerade egentligen inte utöver målen. Man var direkt svaga efter utvisningen, märktes knappt att man hade numerärt överläge. Jag hoppas det beror på att man höll igen inför CL på tisdag.

Palace (B), Wolves (H), United (H) och Bournemouth (B) är kommande matcher. Säg att man kan komma ur det med 9-10p, och då börjar det se ut som att säsongen går att rädda.

Tror inte LFC kan skapa särskilt mycket problem för Real, men hoppet lever.
Citera
2023-02-19, 13:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Citat:
Såklart en viss Flashback överdrift stt kalla honom sopa. Även om man i sammanhanget kanske kan göra det på den nivån han nu befinner sig. På nivån Brighton är han bra. På nivån Östersund är han Pep. Men i Chelsea är han en nobody.

Och överhypad är han definitivt. Innan han kom till Brighton hade man två säsong plats 15 och 17. 15-16 och en stark 9a sedan. Inget speciellt egentligen. Snittpoäng på runt 1.40 inget speciellt det heller. Brighton spelar bättre under Zerbi än Potter. Hans tränargärning överskattades i Brighton.

1.3 snittpoäng med Chelsea. 2 vinster senaste 15. 5 mål under samma period. Oavsett nya spelare, sätt Carlo, Pep eller annan valfri topptränare och du hade fått bättre resultat. 100%. Hur mycket nu procentsatser betyder i den här tråden.

Hade man sett någon slags utveckling. Visst. Men man var alltså utspelade mot jumbon igår. 20 minuter in hade Southampton 63% boll på Stamford bridge och 4-1 i avslut. En statistik man hade övertag i efter halvlekens slut också.

Satsat på Engelska spelare. Frusit it lagets enda målskytt när man inte gör mål. Verkar överlag inte veta vad fan han håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in