2023-02-17, 20:41
Medlem
Det ska tydligen finnas en bild på mördaren som togs utanför butiken.
Vet någon vart man kan finna denna?
Citera
2023-02-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuraedinez
Scholandersgatan ligger MYCKET närmare än så mot fyrklövergatan. Vi pratar 200-300meter.

Dvs chansen för att detta var en slump krymper än mer... ska vid tillfälle ta mig till de aktuella adresserna och promenera mellan dom för att inse hur nära dom faktiskt ligger
Citera
2023-02-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Det ska tydligen finnas en bild på mördaren som togs utanför butiken.
Vet någon vart man kan finna denna?

Hittade bilden, och den var av extremt dålig kvalitet...
Citera
2023-02-17, 20:57
Medlem
Leuraedinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Dvs chansen för att detta var en slump krymper än mer... ska vid tillfälle ta mig till de aktuella adresserna och promenera mellan dom för att inse hur nära dom faktiskt ligger

Gör det! Det är sjukt nära! Kan guida
Citera
2023-02-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
Håller helt med dig, Ybsiv. En kille i bilen pratade också med henne och han sa till polisen att hon var 35, så där. Var han onykter att han inte hörde på barnets röst i den kvinnan??? Ok, 20 kanske men att säga att hon var 35? Idiot man alltså. Och ingen såg att hon var gravid och lämnade detta som signalament. Så hon kan inte ha varit mycket tjock och svullen som han (Peterpan 1979)påstår, så rösten måste ha varit barnsligt.

”Barnets röst” nja… Äldre tonåring snarare! En flicka på 17 kan alla gånger ha en rejält rivig och raspig, djup, mörk eller hes kvinnoröst.
Precis som en kvinna på 35 kan ha en ljus och mjuk och ung röst. Skådespelerskan Gunilla Röör till exempel hade en ung röst över 40.

Konstigare är att de inte såg på hennes ansikte att hon var yngre.
Kanske de inte tittade så noga på ansiktet eller bara var dåliga på att bedöma ålder.
Citera
2023-02-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
”Barnets röst” nja… Äldre tonåring snarare! En flicka på 17 kan alla gånger ha en rejält rivig och raspig, djup, mörk eller hes kvinnoröst.
Precis som en kvinna på 35 kan ha en ljus och mjuk och ung röst. Skådespelerskan Gunilla Röör till exempel hade en ung röst över 40.

Konstigare är att de inte såg på hennes ansikte att hon var yngre.
Kanske de inte tittade så noga på ansiktet eller bara var dåliga på att bedöma ålder.

Jag tror inte att kvinnan är
Född 1988. Man borde kräva en utredning gällande hennes ålder
Citera
2023-02-18, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leuraedinez
Funkar länken?

https://files.fm/u/wakpe7388

Är det mördaren?
Citera
2023-02-18, 06:06
Medlem
Svenska Polisen är sämst I hela världen. Man löser inte Palme mordet trots att man är där 5 minuter efter skottet och har signalement på mördaren. Här har man DNA från kvinnan. Hon begår massor med brott. Hennes nära anhöriga med familjal DNA åker fast för mord men polisen ändå kopplar inte detta DNAT mot kvinnans???????? Jag lovar dig att mördaren på Malin i kyrkogården i Gbg som är olöst, är också ett sånt fall. https://www.expressen.se/gt/krim/utredarna-korde-fast-efter-kyrkogardsmordet-pa-malin-/
Senast redigerad av sicnarf 2023-02-18 kl. 07:04.
Citera
2023-02-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Jag tror inte att kvinnan är
Född 1988. Man borde kräva en utredning gällande hennes ålder

Du kan absolut ha rätt. Men för att bevisa det krävs födelsebevis från det land hon föddes. Det finns inga medicinska undersökningar som kan ta reda på om hon är 38 eller tex. 42.

EDIT. Jag tror inte att hon kan vara mer än kanske tre år äldre än sin ålder om det stämmer som det står i tråden att hon kom till Sverige som 4-5-åring. Förskolan och/ eller migrationsverket borde ha reagerat isof. Det är mycket svårt att få en 8-9-åring att föreställa en 4-5-åring. Även om barnet är kortväxt och undernärt (som vi inte vet om hon var som barn).

Min erfarenhet är att när det gäller just flickor som saknar födelsebevis vid ankomsten till Sverige är att åldern oftare felaktig åt andra hållet. En sjuårig flicka kan skrivas in som nio och hamna i årskurs tre exempelvis. Orsaker till det kan vara att förkorta försörjningsplikten eller göra så flickan kan giftas bort tidigare, en annan orsak kan vara att föräldrarna inte kan läsa och helt enkelt inte har koll på födelseåret.
Det är inte så vanligt som man kan tro med fel ålder men inte heller jätteovanligt.
Senast redigerad av Firesnake 2023-02-18 kl. 11:38.
Citera
2023-02-18, 12:03
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
Svenska Polisen är sämst I hela världen. Man löser inte Palme mordet trots att man är där 5 minuter efter skottet och har signalement på mördaren. Här har man DNA från kvinnan. Hon begår massor med brott. Hennes nära anhöriga med familjal DNA åker fast för mord men polisen ändå kopplar inte detta DNAT mot kvinnans???????? Jag lovar dig att mördaren på Malin i kyrkogården i Gbg som är olöst, är också ett sånt fall. https://www.expressen.se/gt/krim/utredarna-korde-fast-efter-kyrkogardsmordet-pa-malin-/
Intressant att du nämner just kyrkogårdsmordet på Malin Olsson. Det finns en koppling.
Medbrottslingen som kosovoalbanskan hade i magen vid mordet 2005 umgås redan i kriminella kretsar, äpplet faller inte långt från trädet.
Om man går in via albanturk-seniors (mördarens pappa) facebook, det kontot där man ser alla vänner, där hittar man en med samma efternamn som är det aktuella barnbarnet. Och går man in på hennes fb så hittar man en Th*olin* Nurmi Ros*nqvist *=e, hon är brorsdotter till Tommy Salenkvist som är den som enligt många i Gbg mördade Malin Olsson. Det var till brodern i Kortedala som Tommy Salenkvist misstänks ha åkt efter mordet och slängt det sista spåret (ett idkort på Malin) vid en spårvagnshållplats.
Fråga mig inte hur de hittat varandra men skit dras väl till skit.
Citera
2023-02-18, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Intressant att du nämner just kyrkogårdsmordet på Malin Olsson. Det finns en koppling.
Medbrottslingen som kosovoalbanskan hade i magen vid mordet 2005 umgås redan i kriminella kretsar, äpplet faller inte långt från trädet.
Om man går in via albanturk-seniors (mördarens pappa) facebook, det kontot där man ser alla vänner, där hittar man en med samma efternamn som är det aktuella barnbarnet. Och går man in på hennes fb så hittar man en Th*olin* Nurmi Ros*nqvist *=e, hon är brorsdotter till Tommy Salenkvist som är den som enligt många i Gbg mördade Malin Olsson. Det var till brodern i Kortedala som Tommy Salenkvist misstänks ha åkt efter mordet och slängt det sista spåret (ett idkort på Malin) vid en spårvagnshållplats.
Fråga mig inte hur de hittat varandra men skit dras väl till skit.

Var det inte på Nymånegatans hållplats som de hittade diverse kort och andra saker från Malins plånbok, bodde brodern i närheten av denna hållplats 1994 ?
Citera
2023-02-18, 13:14
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Var det inte på Nymånegatans hållplats som de hittade diverse kort och andra saker från Malins plånbok, bodde brodern i närheten av denna hållplats 1994 ?
Man hittade det sista kortet där.
Ja, han bodde där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in