Citat:
Ursprungligen postat av
reinvest
Man skulle kunna säga att sannolikheten för SE som GM vore betydligt mindre om han
- inte hade haft keps
- inte hade haft skyttehistorik
- inte hade haft väska
osv.
Men med dessa saker finns det stöd för möjlighet att han kan vara GM.
Finns ingen annan misstänkt som kommer upp i misstankenivå som SE.
Ingen annan som bevisligen varit där.
Vissa säger att SE är extremt osannolik som GM...
-Han ÄR bevisligen där.
-Keps, rock och väska finns bland vittnesmål.
Ja, då skjuter sannolikheten plötsligt i höjden.
Polisens arbete börjar inte i ordningen med att ammunitionen är osannolik osv.
Misstankarna börjar på Sveavägen. "Osannolika" saker händer. Acceptera det.
Jag har trott på andra gärningsmän förut men ändrat mig när det blev mer kött på benen i spåret SE.
För mig helt omöjligt att gå över till något annat spår i nuläget.
Precis som KP säger - det går inte att komma runt SE!
Nu glömmer du återigen alla människor i närområdet vi inte känner till.
SE är absolut den mest troliga gm bland vittnena. Men det säger absolut inte mycket.
Det finns många fler med signalement som stämmer in på gm, som har skyttevana, som har tillgång på vapen osv som har sett LOP och kan utföra mordet.
Någon kan ha sett dom gå in på bion, gått hem och hämtat vapen och väntat på att de ska komma ut igen. Det är ett bra mycket mer sannolikt scenario än att SE bara råkar ha med sig revolver och ammunition ut från jobbet.
Att låsa sig fast vid bara de kända personerna och försöka clueda sig fram till lösningen och bara acceptera osannolikhet efter osannolikhet eftersom "det hände" håller inte.
Polisen jobbar faktiskt på det sättet att de kollar vilka som har ett känt palmehat, har problem med rättvisan, har tillgång till vapen och de här kulorna osv. Det är tex så man får fram CA. Vilket är en bra mycket mer sannolik kandidat om man går på ensam galning-spåret.