2023-01-02, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Såg just Disneys nya Mars needs moms och fy i helvete vad dålig den var. Jag trodde det var omöjligt för Disney att göra en dålig film men den här var så dålig att den provocerade mig!
Det fanns inga bra karaktärer, det var skitdåliga skämt och en usel story! Bara skrik och gnäll och egoism! Usch!
Enda positiva var den snygga animationen som såg ut som värsta 3D:n a la Polarexpressen...
Usel film, det är ingen officiell karaktär i filmen och ingen bra handling och den känns mest onödig.
Citera
2023-01-03, 15:08
Medlem
silopsilops avatar
Såg just Vitt Skräp med Ola Rapace
Sämsta skit jag sett tror jag.
Citera
2023-01-04, 03:46
Bannlyst
Det var nån alienfilm som inte var så bra AVP stod det på fodralet på filmen och jag tror inte att det kan ha varit alien vs predator 1, den var annorlunda och mer kamp och inte så bra.
Citera
2023-01-04, 12:33
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det var nån alienfilm som inte var så bra AVP stod det på fodralet på filmen och jag tror inte att det kan ha varit alien vs predator 1, den var annorlunda och mer kamp och inte så bra.

Asylum:s version troligen
Citera
2023-02-16, 14:22
Medlem
-GGs avatar
Nightmare Alley

Gud vad den sög. Jag blev jättebesviken på den.
Citera
2023-02-16, 14:53
Medlem
Riktigt dåliga filmer är inte ens värda att nämna. Inte kommer man ihåg dem heller. Skillnad när det är så dåligt att det blir kul. Var en italiensk skräckfilm jag såg. Zombies som rörde sig i slowmotion men ingen lyckades springa ifrån dem. Folk stod stilla och skrek i fem minuter tills monstren nådde fram. Man kunde gå och sätta på kaffe. Helt ologiskt när de kunnat promenera ifrån dem. Sen försökte liken bryta sig in genom en dörr. De gick till förrådet och hämtade verktyg. Smarta zombies. De som hade sökt skydd i huset stod och tittade på när de bankade på dörren. Då var det en man som sa helt lugnt: "jag går och hämtar ett ljus". Vilken inlevelse när levande döda vill slita en i stycken och äta upp ens inälvor. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på filmen.
Citera
2023-02-16, 16:33
Medlem
Jag är en riktig filmnörd, jag har jobbat lite med filmproduktion (lite mer åt dokumentär/reportagehållet) och har stor respekt för konstformen när det gäller hur film skapas och människorna bakom. Jag har också studerat filmkunskap på college och förmodligen sett hundratals youtube videor om just filmkunskap. Jag skulle säga att jag har bra koll på vad en bra och dålig film är, om man kollar på kvalité.

Exempelvis är Citizen Kane objektivt en bra film, för den är så revolutionerande för sin tid och tekniker användes för att filma den som var helt före sin tid. Dock tycker jag det är en ganska tråkig film, så man får alltid väga in "kvalité vs underhållning" eller kanske "art vs entertainment" på engelska.

Jag har också sett flera tusen filmer, mest från USA men också mycket från England, Sverige, Europa och även lite från Indien och Asien. Jag har gjort ett litet "projekt" att rate'a att filmer på IMDB, vilket är kul men också suger, det borde vara en skala på 1-100 inte 1-10. Av mina just nu 3400 ratings, är det bara ett par filmer, cirka 20 stycken, som får den sjukt pinsamma siffran 1.

Jag har alltid varit emot vad jag anser pretentiösa filmer, typ Amelie från Montemart (också betyg 1 av 10 men inte den sämsta), om det är rätt term och har svårt för vissa sorters regissörer, som gör "skumma" filmer bara för att de ska vara lite konstiga, som Woody Allen, Wes Andersen och Charlie Kaufman. Och den sistnämnde, som jag gillar allra minst har också gjort den film av alla filmer jag någonsin sett, hatat mest.

Det är I'm Thinking of Ending Things. Det är en utan motstånd, klart sämsta, vidriga, värdelösa, hemska, piss-film jag någonsin sett. Den största 1:a jag gett. Trots att "kvalitén" så klart slår mycket lågbudget, spelar det här ingen roll. Den är värdelös från start till slut, den sämsta story, regi, dialog etc jag någonsin upplevt och jag mådde fysiskt och psykist dålig av att se skräpet. Jag har slut på negativa superlativ för att beskriva helvetet men fy fan vad sämst den filmen är. Skulle IMDB ha 1-100 istället för 1-10 skulle den ha 1/100.

Och det största mysteriet jag vet, är inte vad meningen med livet är, om Gud finns eller om vi är ensamma i universum, det är HUR FAN denna avskyvärdhet fått 6.6 i betyg på IMDB, vad är det för fel på folk? Skulle inte önska denna film på mina värsta fiender och ska ni någonsin tortera mig, ge mig blowtorch eller nålar under naglarna eller flå mig levande, ge mig fan inte denna film då bara!
Citera
2023-02-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på filmen.

Burial Ground (1981)
Citera
2023-02-17, 09:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är I'm Thinking of Ending Things. Det är en utan motstånd, klart sämsta, vidriga, värdelösa, hemska, piss-film jag någonsin sett. Den största 1:a jag gett. Trots att "kvalitén" så klart slår mycket lågbudget, spelar det här ingen roll. Den är värdelös från start till slut, den sämsta story, regi, dialog etc jag någonsin upplevt och jag mådde fysiskt och psykist dålig av att se skräpet. Jag har slut på negativa superlativ för att beskriva helvetet men fy fan vad sämst den filmen är. Skulle IMDB ha 1-100 istället för 1-10 skulle den ha 1/100.
En film som kan väcka så starka känslor har i alla fall något som talar för den till skillnad från alla som bemöts med en gäspning.
Citera
2023-02-17, 13:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
En film som kan väcka så starka känslor har i alla fall något som talar för den till skillnad från alla som bemöts med en gäspning.

Någon måste vara bäst på att vara sämst
Citera
2023-02-25, 10:19
Avslutad
Motorsågsmassakern

Helt jävla värdelös film.
Om man har en snubbe vars grej är att svinga en motorsåg och vars familj är kannibaler. Då har man en skyldighet att visa otäcka scener. Inte en tjej som gallskriker och ett mongo på vägen som spelar luftgitarr med motorsågen.

Jämför med Exorcisten. En film som var före sin tid, och den blev det för att den faktiskt visade en besatt flicka.
Citera
2023-02-25, 10:45
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Motorsågsmassakern

Helt jävla värdelös film.
Om man har en snubbe vars grej är att svinga en motorsåg och vars familj är kannibaler. Då har man en skyldighet att visa otäcka scener. Inte en tjej som gallskriker och ett mongo på vägen som spelar luftgitarr med motorsågen.

Jämför med Exorcisten. En film som var före sin tid, och den blev det för att den faktiskt visade en besatt flicka.

Motorsågsmassakern är väldigt obehaglig anser jag Exorcisten däremot satt jag och min kompis och skrattade åt, inte för att den är dålig utan på grund av Linda Blair:s alla repliker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in