2023-02-15, 15:31
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Misstänka får man väl. Det är ju som sagt inte omöjligt att han är gm.

Men tycker du, förutsatt du aldrig hört om det här mordet innan, att det är hög sannolikhet i scenariot att en äldre, tidigare ostraffad, kommer ut från jobbet efter ett trevligt samtal med vakterna. Ut på gatan och utan en sekunds tvekan går fram och med van hand avrättar landets statsminister med en revolver och ammunition han bara råkar ha med sig?

Tycker du det är hög sannolikhet i grunden att vi sitter här idag? Universum bildades för 13 miljarder år sedan, år av evolution, biljarders biljarder slumpar, och att vi nu sitter och pratar på Flashback med varandra? Hur stor chans är det? Extremt jävla liten men det HAR hänt och saker händer fast dom är osannolika sett ur vissa premisser. Du tänker från fel håll.

Du väver in "trevligt samtal", "tidigare ostraffad", "äldre" som rättfärdigar SE's oskuld? Saker som inte på något sätt utesluter SE som gärningsman.

Hur många gånger har man inte hört om mördare från närstående och kompisar. "Han var jättesnäll, hjälpsam och glad". Saker som visat sig vara fullkomligt irrelevant.
Citera
2023-02-15, 15:49
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Jag tycker det är roligt med små och halvstora klarlägganden.

Genom att sammanställa ritningarna så hoppas jag att vi nu kan komma närmare med:

Var låg den larmande dörren.

Var låg SE kontor.

Fanns det vapenkasuner i Skandiakomplexet tillhörande SB.

Hur lång tid tar det att röra sig genom huset.

Bonus: oredovisat belysning på Tunnelgatan.

Med hjälp av Larmlistorna.

Var och när befann sig 3+1 av väktarna.

Nu tex är det intressant med SE.

Var i huset befann sig ALG när SE kom tillbaka från att druckit middag.

Små små saker. Men roligt.

Speciellt när man samarbetar med nån som till varje pris vill fria SE och jag som får representera den andra sidan.

Gällande den larmande dörren och larmlistan så tycker jag den bekräftar den här placeringen jag gjorde utifrån alla vittnesuppgifter.
"TRANSPORTINGÅNG-LASTPLATS"
https://imgur.com/a/SxxnXLQ

Gällande SE's påstådda "dricka middag" så finns det en rad problem.
Det ena är att det inte alls är säkert att han var ute på kvällen.
Det andra, om han nu var det, så är frågan vad klockan var då han återkom: 20 eller 21?

I övrigt så ska du inte representera någon sida för din egen trovärdighets skull.
Din sista mening är ytterst märklig, men utifrån dina inlägg så tycker jag det ändå är tydligt var du står i frågan.
Citera
2023-02-15, 15:54
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
...

4. Vi vet inte om han råkade ha med sig revolvern med den ammunitionen.
Kanske var varje dag, när han jobbade över eller under en period. Eller om han hade information att Palme gick Sveavägen söderut efter Bion.

Vilket snack. Låter som din fantasi och förhoppning om ett vapen skulle vara sanning.

Du vet väl om att det inte finns några belägg, bevis eller minsta lilla indicier för att Engström skulle någonsin haft en revolver.

På varje punkt är det samma sak. Det enda som finns är fantasier från "anhängare". Räcker inte långt.
Citera
2023-02-15, 16:06
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Tycker du det är hög sannolikhet i grunden att vi sitter här idag? Universum bildades för 13 miljarder år sedan, år av evolution, biljarders biljarder slumpar, och att vi nu sitter och pratar på Flashback med varandra? Hur stor chans är det? Extremt jävla liten men det HAR hänt och saker händer fast dom är osannolika sett ur vissa premisser. Du tänker från fel håll.

Du väver in "trevligt samtal", "tidigare ostraffad", "äldre" som rättfärdigar SE's oskuld? Saker som inte på något sätt utesluter SE som gärningsman.

Hur många gånger har man inte hört om mördare från närstående och kompisar. "Han var jättesnäll, hjälpsam och glad". Saker som visat sig vara fullkomligt irrelevant.
Han väljer också att bara fylla den ena vågskålen

I andra vågskålen finns ju att SE enligt egen uppgift hade en 15*20 cm liten väska, en man som påstår sig vara några sekunder från mordet och sedan sprungit in i gränden. Detta ihop med att YN såg en man med 15* 20 cm uppe på DBG en minut efteråt etc etc måste förstås OCKSÅ vägas in.

Om hur detta ska viktas mot varann kan man dividera till förbannelse (sida upp och sida ner i detta forum) - personligen skiter jag fullständigt i vad andra anser och är nöjd med att tänka själv.
Citera
2023-02-15, 16:08
Medlem
"Håkan Svennelings oväntade parallell i utrikesdebatten: ”En vapenglad förortsmoderat”
Under den årliga utrikespolitiska debatten i riksdagen kom Vänsterpartiet med ett utspel om Palmemordet."

https://www.expressen.se/tv/nyheter/v-toppens-utspel-om-palmemordet-anmarkningsvart/
Citera
2023-02-15, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Vilket snack. Låter som din fantasi och förhoppning om ett vapen skulle vara sanning.

Du vet väl om att det inte finns några belägg, bevis eller minsta lilla indicier för att Engström skulle någonsin haft en revolver.

På varje punkt är det samma sak. Det enda som finns är fantasier från "anhängare". Räcker inte långt.
Hur bevisar man att nån ägt en revolver som köpts svart? Om personen ifråga inte flashar med den framför vänner utan håller den hemlig?
Citera
2023-02-15, 16:17
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Han väljer också att bara fylla den ena vågskålen

I andra vågskålen finns ju att SE enligt egen uppgift hade en 15*20 cm liten väska, en man som påstår sig vara några sekunder från mordet och sedan sprungit in i gränden. Detta ihop med att YN såg en man med 15* 20 cm uppe på DBG en minut efteråt etc etc måste förstås OCKSÅ vägas in.

Om hur detta ska viktas mot varann kan man dividera till förbannelse (sida upp och sida ner i detta forum) - personligen skiter jag fullständigt i vad andra anser och är nöjd med att tänka själv.

Japp. Dessa omständigheter väger större än en magkänsla att det känns osannolikt att SE mördade Palme för "han hade ett bra jobb i city", "tidigare ostraffad" osv.
Citera
2023-02-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Gällande den larmande dörren och larmlistan så tycker jag den bekräftar den här placeringen jag gjorde utifrån alla vittnesuppgifter.
"TRANSPORTINGÅNG-LASTPLATS"
https://imgur.com/a/SxxnXLQ

Gällande SE's påstådda "dricka middag" så finns det en rad problem.
Det ena är att det inte alls är säkert att han var ute på kvällen.
Det andra, om han nu var det, så är frågan vad klockan var då han återkom: 20 eller 21?

I övrigt så ska du inte representera någon sida för din egen trovärdighets skull.
Din sista mening är ytterst märklig, men utifrån dina inlägg så tycker jag det ändå är tydligt var du står i frågan.

Jag är bättre att uttrycka mig med bilder och i tal än i text men jag skriver ändå

Försöker hålla mig så objektiv jag kan när jag ser nytt material.

Men SE är huvudmisstänkt för mig

Det är i debatten här på Flashback man hamnar i ett fack.
Citera
2023-02-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer

Vad är problemet? Får man inte ha förhoppningar nu heller?

När har jag uttryck mig att det skulle vara en sanning?

Du vet mycket väl att Vapenfrågan inte är bärande i SE hypotesen.

Du har bestämt dig att det inte kan vara SE.

Jag har honom som huvudmisstänkt.

Ska du hindra mig från att ha honom som det?
Citera
2023-02-15, 18:43
Medlem
quggels avatar
Han var nära då skotten gick av och han ljuger om vad han då gjorde.
Citera
2023-02-15, 18:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag är bättre att uttrycka mig med bilder och i tal än i text men jag skriver ändå

Försöker hålla mig så objektiv jag kan när jag ser nytt material.

Men SE är huvudmisstänkt för mig

Det är i debatten här på Flashback man hamnar i ett fack.

Gott, ja jag förstår och håller med. Det blir lätt fack och polariserat här.

Men vad gäller ritningarna(och min kommentar) så försök hålla teorier borta så långt det är möjligt.
Klart är väl att man hamnar i diskussioner om SE till slut och då måste man som sagt spekulera.
Citera
2023-02-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Gott, ja jag förstår och håller med. Det blir lätt fack och polariserat här.

Men vad gäller ritningarna(och min kommentar) så försök hålla teorier borta så långt det är möjligt.
Klart är väl att man hamnar i diskussioner om SE till slut och då måste man som sagt spekulera.
Helt medveten om den aspekten

Det var inte dig jag syftade på som polariserad på andra kanten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in