2023-02-15, 09:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Läste precis en medelklasskärring skriva att "tantslem" är likvärdigt gubbslem ur djupet av sin priviligierade sömn där hon öppnar truten om en värld där hon själv aldrig sätter foten, nämligen i den alla singel och sökande kvinnor måste vada i.

Jag är definitivt ett bottennapp för bottennappen då jag vägrar tolerera sexismen som dagens Sverige kräver att det kvinnliga könet ska acceptera. Jag vägrar män med barn och män som rasat en massa i utseendet på vis jag själv inte ha gjort. Att vara attraktiv, behaglig, barnlös etc är inte bara kvinnans lott i livet.

Jag dejtar inte eftersom var och varannan som skriver, svenska incelsutseenden, importer och annat har fräckheten att öppet påstå att det är något fel på oss kvinnor som vägrat ta vem som helst av dem och nöja oss. Så betydelsefull är inte en snopp.

Jag finns på dejtingsajter för att jag var för kräsen som ung och blivit mer kräsen med åldern då männens värde sjunkit mer än mitt eget. Sedan är jag rätt nöjd som singel när jag staplar upp mina ex i minnet och ser vad jag lämnat.

Jag tror att allt färre kvinnor i Sverige kommer stå ut med männen.

Du är kräsen säger du. Men vad har du själv att erbjuda till en man av värde?

Hur gammal är du ungefär?
Citera
2023-02-15, 09:38
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du är kräsen säger du. Men vad har du själv att erbjuda till en man av värde?

Hur gammal är du ungefär?
Ja du, inte mycket alls känner jag. Jag håller igen på det med min totala besatthet och kärlek som sexuell dyrkan och lämnar gärna män utan särskilt mycket alls om de inte levererar.

Min ålder är irrelevant då jag är fullt kapabel att få fler män än vad en vanlig man får kvinnor.
Citera
2023-02-15, 09:40
Medlem
Tinder-depressions avatar
Citat:
I Japan är det männen som inte vill, vad jag förstått. I Sverige är det nog kvinnorna som lessnat.

Jag känner mig jävligt färdig med dejting efter de som kontaktat mig genom åren. Såg att någon likeat mig på Facebook som har utseendet med sig och undrar spontant vad för mentala problem personen lider av. Man kan utgå ifrån att en attraktiv man på en dejtingsajt, tillhör bottennappen. Eller att det är en catfish. Finns inga åtråvärda karlar på marknaden. Utöver det så flödar nätet av män som tränar, det är inte sällsynt.

Och endå säger communityn att 80% är feta o oattraktiva medans 20% är dem som får alla brudar, tränade o städade. I dont know, i Sverige känns de flesta attraktiva om man utgår från 80/20 regeln. Men grejen är att det är amerikanska communityn som påstår de bara för att dom har så mkt fetma o hemlöshet. Liksom en som lever på soc skulle leva harem i Sverige tekniks sett.

Det som är så synd är att de flesta tjejens har noll game, de kan tycka du är all that o öppna konvon men sen börjar ni självsabotera allt och slutar skriva elr tar bort en.

Att man har maxat sin look, bodygame men endå får hård resistens från tinder mot sig börjar man vilja skrika som en mad scienctist o undra vad fan som pågor.

Börjar bli less när folk tror att man får många tjejer pga sin utseende men om de bara visste hur plågsamt det är
Senast redigerad av Tinder-depression 2023-02-15 kl. 09:47.
Citera
2023-02-15, 09:52
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinder-depression
Och endå säger communityn att 80% är feta o oattraktiva medans 20% är dem som får alla brudar, tränade o städade. I dont know, i Sverige känns de flesta attraktiva om man utgår från 80/20 regeln. Men grejen är att det är amerikanska communityn som påstår de bara för att dom har så mkt fetma o hemlöshet. Liksom en som lever på soc skulle leva harem i Sverige tekniks sett.

Det som är så synd är att de flesta tjejens har noll game, de kan tycka du är all that o öppna konvon men sen börjar ni självsabotera allt och slutar skriva elr tar bort en.

Att man har maxat sin look, bodygame men endå får hård resistens från tinder mot sig börjar man vilja skrika som en mad scienctist o undra vad fan som pågor.

Börjar bli less när folk tror att man får många tjejer pga sin utseende men om de bara visste hur plågsamt det är
De flesta, män som kvinnor, är inte bland de snyggaste. Men alla vill vi ha de mest attraktiva.

Jag är rätt less på att vara den enda som gör samtal etc intressant liksom att män blir äckliga så fort de tror att de "fångat" en och lata som självgoda. Man kan ha stort intresse som tvärdör medan de tycks tro att intresset är lika hela tiden.

Alla snygga killar får tjejer. Men killar kanske har samma problem som tjejer nämligen att det att de man får för sitt yttre vill man hellre fly ifrån då de är till viss del reservdelar, om inte till ytan så personlighetsmässigt iallfall måndagsexemplaren.
Citera
2023-02-15, 10:15
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
De flesta, män som kvinnor, är inte bland de snyggaste. Men alla vill vi ha de mest attraktiva.

Jag är rätt less på att vara den enda som gör samtal etc intressant liksom att män blir äckliga så fort de tror att de "fångat" en och lata som självgoda. Man kan ha stort intresse som tvärdör medan de tycks tro att intresset är lika hela tiden.

Alla snygga killar får tjejer. Men killar kanske har samma problem som tjejer nämligen att det att de man får för sitt yttre vill man hellre fly ifrån då de är till viss del reservdelar, om inte till ytan så personlighetsmässigt iallfall måndagsexemplaren.

Vad pratar du om? Det är tjejerna som är lata och aldrig hör av sig. Finns givetvis undantag. Men min erfarenhet är att tjejerna tror att killen ska göra allt.

Tjejerna har det väldigt lätt på Tinder de får konstant meddelanden från killar. Sedan gnäller de att de aldrig hittar den rätta för att de tror alla killar som skriver till dem bara vill ligga.
Senast redigerad av Klappasäften 2023-02-15 kl. 10:18.
Citera
2023-02-15, 10:23
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vad pratar du om? Det är tjejerna som är lata och aldrig hör av sig. Finns givetvis undantag. Men min erfarenhet är att tjejerna tror att killen ska göra allt.

Tjejerna har det väldigt lätt på Tinder de får konstant meddelanden från killar. Sedan gnäller de att de aldrig hittar den rätta för att de tror alla killar som skriver till dem bara vill ligga.
Jag dömer männen efter kontakten jag har haft och jag gissar att många andra kvinnor gör detsamma. Om män nu var seriösa borde de för det första kunna avgöra vad för relation de söker, sedan kunde de börja läsa ens profiltext, sist men inte minst försöka skriva mer personligt än vad de skriver till alla kvinnor och vad alla kvinnor redan får i meddelanden från andra män.

Tror du det är roligt att svara på samma meningar med ena efter den andra?
Citera
2023-02-15, 10:40
Medlem
Tinder-depressions avatar
Citat:
Jag dömer männen efter kontakten jag har haft och jag gissar att många andra kvinnor gör detsamma. Om män nu var seriösa borde de för det första kunna avgöra vad för relation de söker, sedan kunde de börja läsa ens profiltext, sist men inte minst försöka skriva mer personligt än vad de skriver till alla kvinnor och vad alla kvinnor redan får i meddelanden från andra män.

Tror du det är roligt att svara på samma meningar med ena efter den andra?

Man letar inte seriöst på tinder. DET ÄR EN HOOKUP APP. Varför hålla på leka fin o låtsas, jag vill inte liksom veta vad din katt heter. Var bara skön o visa uppskattning i konvon o gå över till träff snabbt men inte för snabbt.
Citera
2023-02-15, 10:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ja du, inte mycket alls känner jag. Jag håller igen på det med min totala besatthet och kärlek som sexuell dyrkan och lämnar gärna män utan särskilt mycket alls om de inte levererar.

Min ålder är irrelevant då jag är fullt kapabel att få fler män än vad en vanlig man får kvinnor.

Jag förmodar 35+ eller t.o.m. 40+ eftersom du inte vill säga rakt ut. Du skriver också att du blivit "mer kräsen" med åldern vilket antyder att du är gammal.

Vad menar du med sista stycket? Få män, som i tindermatchningar och män som kan tänka sig att doppa kuken i dig? Ja, säkert till viss del.

Men få en man av kvalité att ingå en relation med dig? Tveksamt va?

Det blir ju lite märkligt när ditt värde sjunkit kraftigt p.g.a. ålder, fertilitet och skönhet att då börja ställa högre krav och känna dig berättigad till en bättre man än någonsin. Hur går den ekvationen ihop?

En bra sub på reddit är r/whereareallthegoodmen - som belyser postwall kvinnor på Tinder med kravlistor längre än någonsin, trots att kvinnorna har mindre (eller ingenting) att erbjuda till män. Så varför denna kognitiva dissonans bland äldre kvinnor på Tinder?
Senast redigerad av Vaxad 2023-02-15 kl. 10:54.
Citera
2023-02-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Hur kan tjejer över 30 år finnas kvar på tinder år efter år som säger sig söker endast seriöst men har ännu inte hittat någon när hon är på en app där 99% av Sveriges manliga singlar finns?!?
Nu menar jag inte man ska hoppa i första bästa förhållande.

Var det fel på alla män nu igen och det var bara hon som var perfekt?

Borde vara fett stor red flag för killar att se tjejer över 30 år, barnlös och fortfarande inte hittat någon.

För oss män är det tvärtom, ju mer vi åldras desto mer vårt värde går upp. Sådär av skillnaden.

Jag kände flera såna tjejer, de ljög om att det var de som hade dissat killarna men senare kom det fram eller visade sig att det var faktiskt killarna som aldrig hörde av sig till de efter första dejten.

Tänk er en tjej som är 35-40 år och skriver på tinder ”söker seriöst”, ”vill ha barn”. Vilken mardröm relation skulle det vara med en sån människa. Vad gjorde hon när hon var 24-30 år?!?

Haha jag vet! Och det är så kul hur desperata de är också 😂 Vissa är batshit crazy - antar att de blir så när deras vänner har familj och hela paketet o där sitter de 35 år gamla och är singel utan barn.
Citera
2023-02-15, 11:10
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinder-depression
Man letar inte seriöst på tinder. DET ÄR EN HOOKUP APP. Varför hålla på leka fin o låtsas, jag vill inte liksom veta vad din katt heter. Var bara skön o visa uppskattning i konvon o gå över till träff snabbt men inte för snabbt.
Jag skiter i vad du vill eftersom du ska lyssna på vad jag vill och rätta dig genom att fucka bort då du inte bestämmer regler för mig.
Citat:
Jag förmodar 35+ eller t.o.m. 40+ eftersom du inte vill säga rakt ut. Du skriver också att du blivit "mer kräsen" med åldern vilket antyder att du är gammal.

Vad menar du med sista stycket? Få män, som i tindermatchningar och män som kan tänka sig att doppa kuken i dig? Ja, säkert till viss del.

Det blir ju lite märkligt när ditt värde sjunkit kraftigt p.g.a. ålder, fertilitet och skönhet att då börja ställa högre krav och känna dig berättigad till en bättre man än någonsin. Hur går den ekvationen ihop?

En bra sub på reddit är r/whereareallthegoodmen - som belyser postwall kvinnor på Tinder med kravlistor längre än någonsin, trots att kvinnorna har mindre (eller ingenting) att erbjuda till män. Så varför denna kognitiva dissonans bland äldre kvinnor på Tinder?
Alltså det är importer och incels, invandrarna ingen vill ha och unga svenska män utan utseendet som tror att de bestämmer att mitt värde är lågt när deras saknas.

Jag är fortfarande snyggare än majoriteten av männen och jag har träffat en del invandrare vilket jag aldrig hade gjort som ung så jag är mer kräsen på ett sätt samtidigt som jag träffat många under min liga.

Alltså fula killar eller män som ser ut som om de är homosexuella sätter inte mitt värde. De gillar fortfarande och det innebär att om jag har "lågt" värde, är de horor som saknar värde överhuvudtaget och sannolik ligger med vem som helst.

Jag dejtar som sagt inte eftersom jag spyr i min mun när det kommer till männen online och mitt intresse är numera noll för all kontakt med dem och det innebär att jag sumpar någon bra här och där.

Män utan värde, sätter inte mitt och en man som inte har något att erbjuda är värdelös för mig. Tror du en 22-årig tjej skulle bli glad av att en kille försöker med kvinnor som är 10-15-20-25 år äldre?

Ingen vill ha en så patetisk kille. Men jo, jag kan fortfarande få fler yngre fräscha män än vad män lika gamla som mig vanligtvis får yngre fräscha kvinnor.

Citera
2023-02-15, 11:16
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:

Jag är inte intresserad av att ingå en relation med en man utan att få barn och har inte varit det på en tio år.

Ni män missar hur många av er som är av låg kvalitet för att ni tittar för mycket på oss kvinnor.
Om män i min ålder har barn kommer han med problem. Vill jag få ungar på halsen kan jag söka för att bli familjehem eller söka arbete som fritidsledare. Klart som tusan att man inte vill ha en annan kvinnas barn och absolut inte tonåringar. En ny relation och samtidigt ska man bolla runt på ett ex och även deras gemensamma tonårsdraman?

Vad är en man av kvalitet? De flesta av er ser inte särskilt bra ut efter trettiotre. Varför tror ni att ni spontant ska få kvalitetstid av oss eller att vi inte är kvaliteten? Nej just det. Därför pallar jag inte med män med ungar vars bästa år passerat och lämnat kvar något icke attraktivt.
Citera
2023-02-15, 11:23
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Men jo, jag kan fortfarande få fler yngre fräscha män än vad män lika gamla som mig vanligtvis får yngre fräscha kvinnor.

Det är just den här kognitiva dissonansen jag talar om. Det är irrelevant om du kan få yngre män. Yngre män har lågt värde på marknaden. Män peakar vid ca 35-37. Kvinnor peakar vid 18-23.

Så att en äldre kvinna kan få yngre män att ligga med är helt i sin ordning. De yngre kvinnorna (högt värde) ligger med äldre män (högt värde) och tvärtom.

Så när du swipear på Tinder och letar efter toppmännen så är dina motståndare 18-27 åriga kvinnor i sin prime. Tror du seriöst att du har en chans med din kravlista som blir längre för varje år som går?

Som sagt: Vad kan en kvinna på 35+ erbjuda en man av kvalité?

Citat:
Vad är en man av kvalitet? De flesta av er ser inte särskilt bra ut efter trettiotre.

En män av kvalité vet du mycket väl vad det är. Ca 30-40 år gammal, vältränad, snygg, lång, bra jobb och inkomst osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in