Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-08, 15:14
Medlem
insertrandomnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
I ca 3 veckor har jag ätit oxycontin. De senaste dagarna har jag tagit ca 25mg per dag. Smärtan har nu minskat kraftigt. Har 5 tabletter kvar med en dos på 5mg.

Kan jag köra en nedtrappning med en tablett dagligen i 5 dagar? Tror ni att jag får någon abstinens eller borde det vara lugnt?

Har under dessa tre veckor ätit i genomsnitt 15 mg per dag. Utspritt under dagen.

Eller borde jag klara av att sluta utan att trappa ner? Vad har ni för erfarenheter och tips?

Har du fått dom på recept? Ganska låg dos och kort tid, men blir nog en AT på ett par dagar om du slutar cold turkey. Läkaren borde veta om det och ge ett kort schema för nedtrapping.
Citera
2023-02-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insertrandomname
Har du fått dom på recept? Ganska låg dos och kort tid, men blir nog en AT på ett par dagar om du slutar cold turkey. Läkaren borde veta om det och ge ett kort schema för nedtrapping.

Jag fick dem på recept. Men har inte fått några instruktioner på nedtrappning. Dock de senaste två dagarna har jag tagit några extra och fått ett litet rus. Så vill inte heller ringa till läkaren och säga att jag bara har 5 tabletter kvar. Men om jag tar en per dag tills dessa 5 är slut. Blir det väl en liten nedtrappning?

Vill inte heller ha några fler tabletter som hjälp till nertrappningen, eftersom jag isåfall kanske missbrukar dessa. Känner att jag vill vara ifrån dessa nu.

Vad kan jag förvänta mig för AT? Tänker mig det värsta just nu, att jag spyr, skakar, inte kan sova, bli självmordsbenägen.

Lite illamående klarar jag av, kan försöka vara ute och gå. Försämrad sömn kan jag också stå ut med, men kanske inte att vara helt sömnlös.
Citera
2023-02-08, 16:07
Medlem
insertrandomnames avatar
Citat:
Jag fick dem på recept. Men har inte fått några instruktioner på nedtrappning. Dock de senaste två dagarna har jag tagit några extra och fått ett litet rus. Så vill inte heller ringa till läkaren och säga att jag bara har 5 tabletter kvar. Men om jag tar en per dag tills dessa 5 är slut. Blir det väl en liten nedtrappning?

Vill inte heller ha några fler tabletter som hjälp till nertrappningen, eftersom jag isåfall kanske missbrukar dessa. Känner att jag vill vara ifrån dessa nu.

Vad kan jag förvänta mig för AT? Tänker mig det värsta just nu, att jag spyr, skakar, inte kan sova, bli självmordsbenägen.

Lite illamående klarar jag av, kan försöka vara ute och gå. Försämrad sömn kan jag också stå ut med, men kanske inte att vara helt sömnlös.

Tror inte det blir så illa. Jag har inte haft AT på oxy tidigare, så det får någon annan svara på som vet mer.
Citera
2023-02-08, 16:34
Medlem
HGL45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Det låter som att du är ganska ny på opioider.
Om så är fallet så för din egna och dina näras skull tycker jag du ska tänka en gång till om det verkligen är värt att jaga den där känslan idag igen för du leker med det lömskaste som existerar, och innan du vet ordet av så kommer du på dig själv med att ha jagat känslan i ett par veckor eller månader och då kan det vara för sent och tro mig du vill inte hamna där. Det är INTE kul. Och du behöver inte ens nämna att det inte kommer hända dig, eller att du bara vill prova. För det var så alla sa. 😅
Sen om du har ont så absolut, bota smärtan men jag råder dig verkligen att inte jaga ruset.

Jag vet också att du förmodligen inte kommer att lyssna på detta men det är ändå värt ett försök, kan man få åtminstone 1 person att tänka om så är det värt mycket!

Så bra skrivet, hade en bekant som fick Oxy utskrivet i samband med operation.

När personen upptäckte hur skön känslan var blev det lite som en grej att "unna sig" Just för att det var receptbelagda och kändes oskyldigt, samt ingen risk för att bli beroende när det togs så pass sällan. Jodå.. Det är definitivt inte samma person längre, helt emotionellt avtrubbad och skum i sitt beteende vilket bidrog till att det var omöjligt att fortsätta vänskapen.

Tänk en extra gång, för det kan verkligen sabba livet för en, speciellt för att det kan vända så fort på så lite.
Citera
2023-02-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insertrandomname
Tror inte det blir så illa. Jag har inte haft AT på oxy tidigare, så det får någon annan svara på som vet mer.

Okej, tack för dina svar! Hoppas jag slipper AT.
Citera
2023-02-09, 11:57
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HGL45
Så bra skrivet, hade en bekant som fick Oxy utskrivet i samband med operation.

När personen upptäckte hur skön känslan var blev det lite som en grej att "unna sig" Just för att det var receptbelagda och kändes oskyldigt, samt ingen risk för att bli beroende när det togs så pass sällan. Jodå.. Det är definitivt inte samma person längre, helt emotionellt avtrubbad och skum i sitt beteende vilket bidrog till att det var omöjligt att fortsätta vänskapen.

Tänk en extra gång, för det kan verkligen sabba livet för en, speciellt för att det kan vända så fort på så lite.
Ja det är extrema krafter. Alla känner inte den extrema dragningskraften men de som gör det, som upptäcker att en extra är väldigt skönt - ska vara extremt försiktiga med att lita på sin egna förmåga att leka med elden om man fortfarande har ljusa framtidsplaner.
Citera
2023-02-11, 10:22
Medlem
Citat:
Okej, tack för dina svar! Hoppas jag slipper AT.
Ja trappa ned till 10 en dag kämn efter sen kör du 5mg och sen 2,5 tredje dagen och fortsätter på 2,5mg. Du kommer nog få en liten AT. Men inte sä stark. Så skönt att du gå ner. Kan säg att ligger du på 5mg/dag gör det att man enkelt kan ta varannan eller varannan dag och sen sluta utan stora issues
Citera
2023-02-14, 19:54
Medlem
Är det någon som vet om jag fått rätt produkt?
Det ska vara 80 mg men de är ganska så små och utan stämpel på mg men enligt kranen så är de sådana från burken där det står 80 mg på.
De går under namnet Oxycontin 80mg Purdue Pharma, letat på internet utan framgång om dessa någon som konfirmera att det verkligen är 80sar???
Citera
2023-02-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLAXanonym
Är det någon som vet om jag fått rätt produkt?
Det ska vara 80 mg men de är ganska så små och utan stämpel på mg men enligt kranen så är de sådana från burken där det står 80 mg på.
De går under namnet Oxycontin 80mg Purdue Pharma, letat på internet utan framgång om dessa någon som konfirmera att det verkligen är 80sar???
Står om dom på google och reddit att dom ska finnas. Ca försiktig ta en liten bit först
Citera
2023-02-15, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Står om dom på google och reddit att dom ska finnas. Ca försiktig ta en liten bit först
Blev en hel igår efter dåligt tryck efter en halv, skulle vilja påstå att de inte alls känns som de vanliga mundisarna så känns tvivelaktigt att de är på 80. Kan du länka mig vad du hittat på Google min sökmotor går sådär bra känner ja..
Citera
2023-02-18, 12:14
Medlem
Såhär är det. Jag står på en halvhög dos Oxycontin sedan några år tillbaka. Har skött mig länge och tagit ordinerad dos tills jag inte gjorde det längre, då jag vid en förnyelse av recept lyckades trixa till mig nästan dubbelt upp. Under ett par månader nu har jag därför tagit ganska mycket mer än ordinationen. Och ja jag är helt medveten om att när jag valde att göra det gick jag från en användare till en knarkare.

Först kändes det gött. Men efter några veckor gjorde det inte det. Jag kände mig bara deppig och trött. Så tog extratabletterna slut och jag tänkte väl att jag skulle må skitdåligt på min ordinarie dos men jag mår bara bra. Whats up with that? Betyder det att jag verkligen inte är någon knarkare 🤨😁?
Citera
2023-02-18, 20:14
Medlem
Oxycontin är riktigt bra medecin mot det mesta, dock förbannat beroendeframkallande och man måste snabbt öka. Har själv hamnat i det och avnjöt en månads avtändning med all världens helvete efter avslut. Råder alla att ta de bara ibland och vara vaksam på sina signaler för vips är man fast och då är det svårt att komma loss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in