Citat:
Ursprungligen postat av
Har2meterkuk
Det känns väldigt märkligt att smärtan inte va tolerbar efter oxy isåfall.
Du kan va en av de sällsynts som är resistent mot oxy/opiater. Hör med läkare är mitt råd.
Jag gick igenom en ganska brutal knäoperation, och när nervblocken släppte i knät dag 2 så var det inte kul, jag följde såklart targiniq schemat fullt ut, och även om jag hade smärta i knät så utgår jag från att det hade vart värre utan oxyschemat. Natten mellan dag 2-3 var smärtan såpass hög att jag tog en oxynorm, och efter en timma somnade jag, nästa dag gick smärtan ner till en nivå där jag kunde tolerera det och fortsatte med targiniqschemat och tog inga mer oxynorm. Efter typ 2 veckor kände jag inget mer behov av dom och slutade ta dom.
När jag tog en targiniq förra veckan för inflammationen i axeln så hjälpte det med smärtan men märkte ingen annan effekt i övrig. När jag satte nervblocken gav dom mig morfin via IV, och det tog ordentligt iaf, och upplevde ett rus på den. Men inget alls av oxyn efter.
Nästa operation kommer vara en mindre titthål så kanske inte behöver nån större smärtlindring alls så är väl nog ett icke-problem, men var mest nyfiken på varför jag inte upplevde nåt av oxyn jag käkade under denna tid.