2023-02-14, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det var verkligen inte min avsikt att få någon avstängd, det fixar ni dumplingar så bra själva.

Jag får tydliggöra mig: Nämn någon här på Flashback som har sagt att han/hon har blivit uthängd. Nämn även någon som har sagt att han/hon raggar fjortisar.

I den här tråden har väl synts en person, som redan i sitt "nick" antyder att hen är en av de uthängda.
Citera
2023-02-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Du påstår, med så många ord, att vi som ifrågasätter dumpen är uthängda gäddor.
När du får mothugg på det så försöker du generalisera och påstår istället att de vill vädra sitt missnöje.

Du har ingenting som kan backa dina påståenden. Och skyller på att du blir avstängd om du outar någon.

Alltså påstår du skit. Saker som du önskar var sann. Och det räcker tydligen inte heller med att vi faktiskt säger att vi inte är gäddor.

Så..du snackar t.o.m. dubbelt skit.
Generalisera inte så mycket, ni är en grupp som tycks vurma för dessa outade förövare, ni är kanske inte gäddor men definitivt gäddlingar.
Citera
2023-02-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Generalisera inte så mycket, ni är en grupp som tycks vurma för dessa outade förövare, ni är kanske inte gäddor men definitivt gäddlingar.

Vad är med er dumplingar som tror att man vurmar för förövarna för att man ifrågasätter dumpen?
Är det så svårt att se att det ena inte har med det andra att göra?

Jag skulle kunna hävda att du gillar dumpen för att du tänder på att läsa deras barnporrnoveller.
Men ser du mig göra det? Nej. För jag vill inte vara den lilla ynkliga människan.
Citera
2023-02-14, 01:48
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Precis tvärtom. Det här är en person med noll social fallhöjd. Han har för fan tatuerat in loggan från en energidryck.

Verkligen noll social fallhöjd. Får känslan av att han inte har några vänner irl. Dessutom riktigt objektivt oattraktiv så sannolikheten att han över huvud taget har sett en fitta i någon form utanför mangaporren är nog sällsynt liten. Vi kan i alla fall lugnt trösta med oss med att den här aldrig kommer att få föröka sig.
Citera
2023-02-14, 02:05
Medlem
storpikens avatar
Jag tycker Dumpen gör ett kanonjobb, och vad man har sett på filmerna och sms så verkar ju ingen av "gäddorna" har varit oskyldiga direkt. Dock det där inlägget om "kramterapeuten" har väl absolut inget på Dumpen att göra. Vad tycker ni?
Citera
2023-02-14, 06:39
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpiken
Jag tycker Dumpen gör ett kanonjobb, och vad man har sett på filmerna och sms så verkar ju ingen av "gäddorna" har varit oskyldiga direkt. Dock det där inlägget om "kramterapeuten" har väl absolut inget på Dumpen att göra. Vad tycker ni?

Håller med om kramterapeuten. Hon verkar mest vara en hippie som faktiskt tror på det hon gör. Ett blåsjobb för att luckra upp nån form av sexuell låsning låter väl inte helt orimligt. Olämpligt möjligen, sett till Svenska förhållningssätt gällande utförande av arbete osv, men nån gädda är hon då inte.
Citera
2023-02-14, 08:55
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpiken
Det är givetvis helt tokigt att den kvinnan hamnar på Dumpen. Och det skrämmer mig hur många okunniga och blinda personer som drivs av ett enormt hat som skriver på Dumpen. Så här skriver en kvinna om massören.
”Jag fick svårt att andas stackars han som blev våldtagen, hoppas hon blir häktad och får sitta av sitt straff. Jag mår dåligt av att läsa/lyssna HUR ska då inte offret må. Tur att han har Saras stöd”.
Hon skriver om våldtäkt och häktad för att massören gav Fredrik en avsugning. Det är ju helt absurt att tala om dom orden i detta sammanhanget. Nej Sara här gjorde du ett enormt övertramp i mina ögon.

Och om du läser detta Sara kan jag informera dig att den 23/3 hade jag ett inbokat möte med HK där jag skulle lägga fram mitt förslag angående sponsring av Dumpen. Det mötet kommer jag att ställa in. Och även avråda från den förslagna sponsringen. Den vägen Dumpen nu har valt (Fredrik och massören) är definitivt inte något jag eller företaget jag arbetar på står bakom.
Citera
2023-02-14, 09:44
Medlem
BeachBobs avatar
Det var sak samma med Hongäddan. Där målades värsta scenariot upp men som till slut föll ihop som en pannkaka. Kontentan blev att killen blev av med sitt arbete dom blev nästan av med bostaden förlorade vårdnaden av deras barn och hon fick inte påbörja på sin utbildning. Var det fel att hon försökte lura en person, Ja. Men att målas upp som pedofil där det inte går att tvätta bort den stämpeln inom rimlig framtid var fel. Har du hamnat på Dumpen då är du pedofil. Det är så folk ser det och det är verkligheten. Fick jag själv välja mellan fängelse i två år eller hamna på Dumpen. Då hade jag valt fängelse alla dar i veckan. Att hänga ut någon på Dumpen måste skötas med en extremt stor fingertoppskänsla. Här har Dumpen brustit i två fall enligt mig och troligtvis beror det på att dom i sin iver att hänga ut kvinnliga förövaren eftersom många har eftersökt det.
Citera
2023-02-14, 09:52
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Så här skriver en kvinna om massören.
”Jag fick svårt att andas stackars han som blev våldtagen, hoppas hon blir häktad och får sitta av sitt straff. Jag mår dåligt av att läsa/lyssna HUR ska då inte offret må. Tur att han har Saras stöd”.
Hon skriver om våldtäkt och häktad för att massören gav Fredrik en avsugning. Det är ju helt absurt att tala om dom orden i detta sammanhanget. Nej Sara här gjorde du ett enormt övertramp i mina ögon.

Jag undrar ibland om vissa som kommenterar på Dumpen helt enkelt är troll. Liksom dom som skriver sexnovellerna. Det faller på sin egen orimlighet.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-02-14 kl. 09:55.
Citera
2023-02-14, 10:17
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag undrar ibland om vissa som kommenterar på Dumpen helt enkelt är troll. Liksom dom som skriver sexnovellerna. Det faller på sin egen orimlighet.
Ibland har man verkligen undrat. Nu skall man inte skratta åt sexoffer men ibland är det svårt. Läste på Dumpen om en kvinna som är 59 år och hon skrev att hon mått dåligt hela sitt liv och har svårt att sköta ett arbete för att hennes kille tvingade henne till analsex när hon var 17 år. Tycker en gemensam nämnare för många sexoffer är att dom ältar händelsen i all evighet och sedan skyller deras misslyckande liv på det som hände. Nu vill jag inte förminska sexoffer men det finns något som heter släpp och gå vidare. Alla har vi väl råkat illa ut på ett eller annat vis. Sexoffer har inte ensamrätt på den känslan och många andra upplevelser är lika hemska. Ursäkta mina hårda ord till alla er som blivit drabbade.
Citera
2023-02-14, 10:27
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Ibland har man verkligen undrat. Nu skall man inte skratta åt sexoffer men ibland är det svårt. Läste på Dumpen om en kvinna som är 59 år och hon skrev att hon mått dåligt hela sitt liv och har svårt att sköta ett arbete för att hennes kille tvingade henne till analsex när hon var 17 år. Tycker en gemensam nämnare för många sexoffer är att dom ältar händelsen i all evighet och sedan skyller deras misslyckande liv på det som hände. Nu vill jag inte förminska sexoffer men det finns något som heter släpp och gå vidare. Alla har vi väl råkat illa ut på ett eller annat vis. Sexoffer har inte ensamrätt på den känslan och många andra upplevelser är lika hemska. Ursäkta mina hårda ord till alla er som blivit drabbade.

Du förstår att du inte får fripass att förminska bara för att du säger "nu vill jag inte förminska"? Du framstår ändå som en röv. Att bli våldtagen är ett TRAUMA. Det är inte någon liten jobbig händelse som man glömmer och går vidare från. Det påverkar en djupt och om man inte får professionell hjälp att bearbeta detta trauma så kan det sätta spår hela livet.

Dessutom kan det bli en snöbollseffekt. Våldtäkten leder till ångest som leder till destruktiva beteenden. Om du går och pratar med kvinnliga heroinister så bär väldigt många på traumatiska sexuella händelser. Det finns en kanal på Youtube där en man intervjuar missbrukare, prostituerade osv. Soft white underbelly tror jag den heter. Lyssna på de kvinnliga narkomanerna... Nästan alla har blivit våldtagna när de var unga vilket fick dem att börja knarka.

Det går inte att jämföra ett frivilligt samlag mellan vuxna, med ett övergrepp. I mitt fall var det övergrepp som 13 åring > alkohol > cannabis och extacy > heroin > ännu mer sexuella övergrepp och fängelse. Det blir en våldsam spiral som sätts igång av traumat i barndomen.
Citera
2023-02-14, 10:31
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Du förstår att du inte får fripass att förminska bara för att du säger "nu vill jag inte förminska"? Du framstår ändå som en röv. Att bli våldtagen är ett TRAUMA. Det är inte någon liten jobbig händelse som man glömmer och går vidare från. Det påverkar en djupt och om man inte får professionell hjälp att bearbeta detta trauma så kan det sätta spår hela livet.

Dessutom kan det bli en snöbollseffekt. Våldtäkten leder till ångest som leder till destruktiva beteenden. Om du går och pratar med kvinnliga heroinister så bär väldigt många på traumatiska sexuella händelser. Det finns en kanal på Youtube där en man intervjuar missbrukare, prostituerade osv. Soft white underbelly tror jag den heter. Lyssna på de kvinnliga narkomanerna... Nästan alla har blivit våldtagna när de var unga vilket fick dem att börja knarka.

Det går inte att jämföra ett frivilligt samlag mellan vuxna, med ett övergrepp. I mitt fall var det övergrepp som 13 åring > alkohol > cannabis och extacy > heroin > ännu mer sexuella övergrepp och fängelse. Det blir en våldsam spiral som sätts igång av traumat i barndomen.
Visst du har säkert rätt och jag är inte speciellt kunnig inom området. Så mina ord är enbart som lekman och har ingen vetenskaplig grund alls utan det är bara vad jag personligen tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in