2023-02-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Svenskt tenn gör dukat-bord-utställningar precis hela tiden. Prylarna ska krängas, det gäller att visa upp samma krafs gång på gång.

Jo, men Svenskt Tenn är det ju ren butiksskyltning, det här verkar ju göra anspråk på något slags ”utställning” med vissa konstnärliga ambitioner ungefär som Elsas stylade bordsdukningar i trivselböckerna hon satt sitt namn på (även om det också handlar om att kränga skit)
Citera
2023-02-14, 06:42
Medlem
Hahaha på dagens inlägg där det diskuteras veckopeng: ”Just aspekten att inte tröttna snabbt på grejer tycker jag är en av de mest positiva med veckopeng.”

Kanske Elsa själv borde få veckopeng då? För hon verkar tröttna lika snabbt på grejer som hon köper nytt.
Citera
2023-02-14, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Hahaha på dagens inlägg där det diskuteras veckopeng: ”Just aspekten att inte tröttna snabbt på grejer tycker jag är en av de mest positiva med veckopeng.”

Kanske Elsa själv borde få veckopeng då? För hon verkar tröttna lika snabbt på grejer som hon köper nytt.

Haha du hann före mig. Tänkte skriva exakt likadant.
Citera
2023-02-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Haha du hann före mig. Tänkte skriva exakt likadant.
😁
Citera
2023-02-14, 09:17
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Jo, men Svenskt Tenn är det ju ren butiksskyltning, det här verkar ju göra anspråk på något slags ”utställning” med vissa konstnärliga ambitioner ungefär som Elsas stylade bordsdukningar i trivselböckerna hon satt sitt namn på (även om det också handlar om att kränga skit)
Får inbjudan till alla Svenskt tenns jippon och deras dukningar curerade av Gud-vet-vem-denna-gång och det är la ingen större skillnad på de dukningarna och de som butiken själv gör. Elsa kommer säkert att göra egen dukning någon gång. Eller är hon kanske inte borgerlig nog i sin stil? Svenskt tenn andas trots allt mer akademiker- och läkarvåning än beige romantikinfluencer på söder.
Citera
2023-02-16, 10:16
Medlem
Kanske lite uttjatat, men gissa - Elsa eller Sofia? 😉

https://live.staticflickr.com/65535/52686337679_d476a5ef0d_h.jpg

Var iaf så jag hajade till när jag scrollade.

Lyssnade igår på senaste avsnittet av Billgren Wood och tyckte inte det var någon höjdare. Avsnittet heter 321. Vår vardag - så ser livet ut. Att snacka om exakt vilket pålägg varje familjemedlem föredrar? De sa i början typ att det skulle vara redovisning av vardagen som blogg som på den gamla goda tiden, men måste säga att sådant content gör sig bättre i bloggformat ☺️
Citera
2023-02-17, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Kanske lite uttjatat, men gissa - Elsa eller Sofia? 😉

https://live.staticflickr.com/65535/52686337679_d476a5ef0d_h.jpg

Var iaf så jag hajade till när jag scrollade.

Så himla likt! Är ju Elsa om man ser på munnen, men alltså, att kopiera någon så rakt av…lite sjukt nästan🙈
Citera
2023-02-17, 11:08
Medlem
Klart man får ändra stil under årens gång såklart, men att vara så påfallande kopi av sin kompis är bara lite weird…

Helt annan stil än i 2014:

https://flic.kr/p/bmu9H5
Citera
2023-02-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Så himla likt! Är ju Elsa om man ser på munnen, men alltså, att kopiera någon så rakt av…lite sjukt nästan🙈

Vem kopierar vem menar ni? Elsa kopierar Wood? Ibland tvärtom också tror jag. Klart man måste få byta stil men jag gillade mer Elsas stil 2014. Lite märklig "utveckling" att gå från personlig till beige.
Citera
2023-02-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Vem kopierar vem menar ni? Elsa kopierar Wood? Ibland tvärtom också tror jag. Klart man måste få byta stil men jag gillade mer Elsas stil 2014. Lite märklig "utveckling" att gå från personlig till beige.

Ja jag menar att Elsa kopierat Sofia mer och mer sedan de möttes första gången i 2017. Håller med - kanske vanligare att gå från enskalig färgskala till att våga mer färg?

Har också läst lite gamla blogginlägg hos Elsa och märkt hur hon gradvis blivit mer och mer lik sin väninna. Men vem vet, kanske Sofia är smickrad av att inspirerat någon i den grad? 😉 Hade jag varit Sofia hade jag nog undrat lite.
Senast redigerad av Skrufsuperwhite 2023-02-17 kl. 13:49.
Citera
2023-02-18, 02:18
Medlem
Nu börjar även Elsas nyinköpta kläder sitt illa. Den förut insydda svarta kjolen är alldeles för stor i midjan och de randig tröjorna hänger löst. Vi kan bara se på och undra vart det kommer sluta…?
Citera
2023-02-18, 08:17
Medlem
[quote=Skrufsuperwhite|83512354]Ja jag menar att Elsa kopierat Sofia mer och mer sedan de möttes första gången i 2017. Håller med - kanske vanligare att gå från enskalig färgskala till att våga mer färg?

Har också läst lite gamla blogginlägg hos Elsa och märkt hur hon gradvis blivit mer och mer lik sin väninna. Men vem vet, kanske Sofia är smickrad av att inspirerat någon i den grad? 😉 Hade jag varit Sofia hade jag nog undrat lite.[/QUOTE

Elsa är en copy cat. Hon verkar också ha en märklig inställning att hon måste trycka ner vad hon tycker om (romantik, shabby chic) för att vara ”rätt”. Sorgligt på nåt vis. Och blir hon inte även mer och mer lik friidrottaren Erica Johansson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in