2023-02-13, 10:26
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av na2022na
Någon som har målnummer? Så man kan begära ut FUP?
Begärde ut den redan i torsdags, men inget svar från tingsrätten än. Sekretessprövning kanske?
Citera
2023-02-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Nej, men inhämtad thailändska ligger nära till hands.

EDIT: C@rola låter dock inte särskilt thailändskt.

Carola är svenska. Håkan tycks vara en lapp.. Annars är det svårt att förstå varför han skulle ha kompetens att undervisa svenska som andra språk i sameskolan (likaså religion, samhällskunskap och musik).

Hans ursprung kan också delvis förklara hans beteende: mindervärdeskomplex? Stolt över att kunna läsa o skriva? Svåra hemförhållanden: missbruk, våld, snäv kvinnosyn i barndomshemmet etc.

Ovanstående är mina fördomar gentemot lappar efter att ha umgåtts med en del av dem. Finns såklart även normala bland dem, men exempelvis är missbruket bland lapparna väldigt vanligt. Misär är bara förnamnet..

Och om man inte har analyserat sin egen barndom och tagit avstånd från den, då för man ”arvsynden” vidare i sitt eget liv.
Citera
2023-02-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
På hans tiktok finns film på C*rola när han frågar henne om månader! jag är smart heter den!

Förpubertalt beteende av en man som börjar närma sig pensionsåldern..
Citera
2023-02-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullspinne
Har swishat en liten peng, hoppas du får ihop till att ta bort tatueringen.

Det trodde nog inte den lille grisen, att namnet skulle flytta från en tatuering raka vägen till Lexbase

Tusen tack.
Helt överväldigad av alla som velat hjälpa mig med detta och kontakt med tatuerare är inbokad :-)
Citera
2023-02-13, 12:18
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaukah
Får han 10 är han väl ute efter 7?

Så lite straff för att förstöra någons liv
Ja det är patetiskt, men i Sverige tänker vi mer på brottslingarna än offren.
Citera
2023-02-13, 13:27
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Kan det vara den tatueringen man ser på kvinnans arm? 🤔
i artikeln står att tatueringen är över svanken
Citera
2023-02-13, 13:27
Medlem
Vilken jävla gris. Det gör mig så upprörd, ledsen och provocerad att någon tar sig rätten att bestämma och styra en annan människa. Konstant psykiskt och fysiskt misshandla en annan människa tills det bara är ett skal kvar, personen har ingen rätt över sitt egna liv längre. Medan förövaren själv tycker det är fullt rimligt att den ska ha ett fritt liv med ständig uppassning. Usch…

Det enda jag kan se som kan vara positivt med den här historian (förutom att kvinnan tog sig bort) är att andra kvinnor som just nu befinner sig i liknande situationer får ett hopp om att det går att komma ur, det finns eldsjälar där ute som jobbar med detta och kommer finnas där för er. Jag hoppas verkligen att detta kommer rädda fler.
Citera
2023-02-13, 13:50
Medlem
skeggmuffs avatar
Fyfan vad sjukt.. hemskt att läsa om. För en gångs skull måste jag ge soc lite beröm dock, väldigt bra agerande av dom på alla sätt i det här fallet, iallfall av det lilla man kunnat läsa sig till. Att fortsätta samtalen med henne trots att det inte gav någonting första gångerna och att berätta för henne att såfort hon är redo att berätta så kommer sambon bli gripen osv. Hade dom inte hanterat det såhär proffsigt hade förmodligen aldrig den här historien slutat lika bra!
Citera
2023-02-13, 14:35
Medlem
Alla i Norrtälje vet vem denne H*k*n S*derman är och alla vet att han är stans största rövhatt.

Han jobbade på fängelset i många år och både intagna och kollegor avskydde honom och han ansågs vara puckad och elak. Ingen har någonsin sagt ett gott ord om honom.

Så vitt jag vet tycker inte ens hans närmaste familj, så som föräldrar och syskon att han är en trevlig person. Han har varit vidrig mot alla alltid.

Det finns sannolikt inte en människa på jorden som tycker synd om honom. Han är ett vider utan dess lika.
Citera
2023-02-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Alla i Norrtälje vet vem denne H*k*n S*derman är och alla vet att han är stans största rövhatt.

Han jobbade på fängelset i många år och både intagna och kollegor avskydde honom och han ansågs vara puckad och elak. Ingen har någonsin sagt ett gott ord om honom.

Så vitt jag vet tycker inte ens hans närmaste familj, så som föräldrar och syskon att han är en trevlig person. Han har varit vidrig mot alla alltid.

Det finns sannolikt inte en människa på jorden som tycker synd om honom. Han är ett vider utan dess lika.
Man undrar ju även vad det är för vider till kompisar som han sålt sambon till ??
Citera
2023-02-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Man undrar ju även vad det är för vider till kompisar som han sålt sambon till ??

Man kan väl anta att det är pervon han mött på nätet. Det är knappast så att han bjudit ut henne till grannen.
Citera
2023-02-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Man kan väl anta att det är pervon han mött på nätet. Det är knappast så att han bjudit ut henne till grannen.

Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Fyfan vad sjukt.. hemskt att läsa om. För en gångs skull måste jag ge soc lite beröm dock, väldigt bra agerande av dom på alla sätt i det här fallet, iallfall av det lilla man kunnat läsa sig till. Att fortsätta samtalen med henne trots att det inte gav någonting första gångerna och att berätta för henne att såfort hon är redo att berätta så kommer sambon bli gripen osv. Hade dom inte hanterat det såhär proffsigt hade förmodligen aldrig den här historien slutat lika bra!

Jag undrar vad kvinnan i fråga menar med: ”snart är det val - rösta rätt!” när hon kommenterar sitt eget inlägg på Facebook angående orättvisorna i Sverige?
Vilket parti anser hon garantera rättvisan i hela landet?

Inte lätt för dig att veta, men undrar om någon vet vilket hon hejar på?

Hon själv fick hjälp utan att be om det.

Hon borde visa djävulsk tacksam för det. Inte kritisera systemet utan lovorda det istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in