Citat:
Ursprungligen postat av
Extremefly
De var ju de jag sa. De är ufo så länge man inte identifierat det. Skulle de sen komma från galaxerna lär man väl kalla de utomjordisk farkost.
Jo men han utesluter ju inte att det kan vara ett rymdskepp. Han rättade ordets betydelse.
Paret trodde det kunde vara ett ufo (man tolkar det som att paret som vittnade, tror att ufo betyder endast rymdskepp byggt av rymdvarelser och inget annat)
Det han menade var att okunniga människor tolkar ordet UFO som om det vore ett rymdskepp 🛸 till 100%. Hade han sagt att det varken var ett UFO eller rymdskepp så hade han förnekat.
Garvade åt ett inlägg på Aftonbladets chatt då en kvinna skrev in och klagade på att tidningen använder ordet UFO, när dom inte vet vad det kan vara för något. Skribenten skrev tillbaka att det var ju just det de var
Iallafall..
Så om det kommer ett moderskepp så ser jag ingen anledning till att han skulle förneka det. Eftersom han inte har sagt att det inte är ett rymdskepp. Ufo : det kan vara ett rymdskepp men vi vet inte, vilket du vet.
Man kanske kan missbruka order "ufo" åt andra hållet. Går jag ut och tittar upp i himlen en klar natt så ser jag sjukt mycket UFOn eftersom jag som individ inte vet exakt vad alla blinkade/lysande (stjärnor/planeter/flygplan/satelliter "objekt" på himlen kan vara. Nu är ju såklart det mesta på stjärnhimlen identifierat men för mig som individ som ännu inte vet vad vissa saker är , så är det ett ufo för mig
(Allt i universum rör sig så det kanske kan räknas som att det flyger? Eftersom flyga endast inte behöver vara mekaniskt)