2023-02-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag vet inte om det är sannolikt att man skickar upp diverse olika objekt med så olika utseende. Ballong, cylinder och oktagon med linor hängande under.

En sak är djävligt säkert iaf, och det är att om det är utomjordingar, skulle människor inte ens kunna bedöma form på objekten.
Om det är utomjordingar skulle det vara något betydligt mer abstrakt.

Jag gissar att det är dårar boende ute i vildmarkerna som snickrat ihop en massa skit och skickat upp med helium i syfte att hamna på nyheterna.
Det finns en massa små orter där invånare lever i en djup psykos, och detta är resultatet av det.

Ska sägas att det låter otroligt abstrakt om man lyssnar på vad de säger. Vissa säger cylinder, andra oktagon och någon cigarrformad. Det är väl ett tecken på att det är abstrakt? Ingen verkar kunna samsas om vilken form objektet faktiskt har.
Senast redigerad av Kimma7 2023-02-13 kl. 13:13.
Citera
2023-02-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Trovärdig källa på det?
Det står på Aftonbladets och expressens sidor i dag, om man kan kalla det trovärdigt.
Citera
2023-02-13, 13:20
Medlem
Nu kommer även rapporter från Sverige (dock några veckor gammal)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oRxBV/robin-och-sandra-sag-en-svensk-ballong-svava-over-mockfjard
Citera
2023-02-13, 13:27
Medlem
Bumblebeebees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nu kommer även rapporter från Sverige (dock några veckor gammal)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oRxBV/robin-och-sandra-sag-en-svensk-ballong-svava-over-mockfjard

”Efter någon timme tröttnade paret på det blinkade föremålet och gick och la sig. Dagen därpå hade föremålet flyttat sig en bit på himlen.
– Vi såg den igen fast då var den lite längre bort. Men jag är säker på att det är samma föremål eller ufo, om det nu är ett ufo, säger Sandra Åhlén.”

Det Är ett UFO
Unidentified flying object

Men lilla Sandra från Mockfjärd tror att Ufo är lika med aliens.
Citera
2023-02-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
”Efter någon timme tröttnade paret på det blinkade föremålet och gick och la sig. Dagen därpå hade föremålet flyttat sig en bit på himlen.
– Vi såg den igen fast då var den lite längre bort. Men jag är säker på att det är samma föremål eller ufo, om det nu är ett ufo, säger Sandra Åhlén.”

Det Är ett UFO
Unidentified flying object

Men lilla Sandra från Mockfjärd tror att Ufo är lika med aliens.

Exakt. Jag är så förbannat trött på folk som tror att ordet UFO betyder utomjordisk farkost.

Fan, och dessa jävlar har rösträtt.
Citera
2023-02-13, 13:48
Medlem
DeValeras avatar
Såg på youtube för någon månad sedan, att man i Ukraina hade noterat flera oförklarliga fenomen på radar där till synes föremål rört sig otroligt snabbt och i märkligt rörelsemönster. Tyvärr kan jag inte hitta filmen.
Citera
2023-02-13, 13:50
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag gissar att det är dårar boende ute i vildmarkerna som snickrat ihop en massa skit och skickat upp med helium i syfte att hamna på nyheterna.
Det finns en massa små orter där invånare lever i en djup psykos, och detta är resultatet av det.

Precis och det kommer bara bli värre och värre under en tid framöver.
För några år sedan dök det upp clowner på kvällarna som gjorde folk rädda.
Även glasbitar i kyckling var på tapeten där folk ville läsa om sig själva i nyheterna.

Psykologisk effekt som dör ut efter en tid.
Blir jävligt dyrt bara om vi nu ska skjuta ner allihop för att dom hotar flygsäkerheten.
Citera
2023-02-13, 14:05
Medlem
fishANDchipss avatar
Under ww2 så höll japanerna på med ballonger som hade en bomb monterad. Man använde sig utav luftströmmarna så att ballongen tog sig över till USA där tanken var att bringa skräck genom oförutsägbara terrorbombningar.

Någon som har någon djupare kunskap om ballongerna och andra objekt även nu rör sig med stora luftströmmar? I såna fall borde man kunna se något mönster på hur de rör sig och försöka lära sig något därifrån.
Citera
2023-02-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Så om dom ser ett Moderskepp inom kort så ska du förneka de med?

Han förnekar inget. Han förtydliga bara att UFO betyder : oidentifierat flygande objekt och kan vara i stort sett vad som helst . Men order missbrukas idag då folk tror att det endast betyder aliens , eller en farkost byggd av aliens.

Det är därför aftonbladet/expressen skriver UFO : eftersom det är oidentifierat.
Citera
2023-02-13, 14:19
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Såg på youtube för någon månad sedan, att man i Ukraina hade noterat flera oförklarliga fenomen på radar där till synes föremål rört sig otroligt snabbt och i märkligt rörelsemönster. Tyvärr kan jag inte hitta filmen.

Radarstörning.

Det har inget direkt med dessa UFOn att göra. Med radarstörning så kan man projicera skenmål men man brukar inte låta dem röra sig onormalt snabbt eller i konstiga mönster eftersom de skall dölja det objekt som ska skyddas.
Citera
2023-02-13, 14:36
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Jag är förbryllad över hur många som besitter på okunskap gällande ordet UFO och dess betydelse.

Jag är förbryllad över att man så långt efter en händelse inte kan vara mer insatt i hur militären uttryckte sig gällande detta fenomen!
Citera
2023-02-13, 14:39
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Radarstörning.

Det har inget direkt med dessa UFOn att göra. Med radarstörning så kan man projicera skenmål men man brukar inte låta dem röra sig onormalt snabbt eller i konstiga mönster eftersom de skall dölja det objekt som ska skyddas.

Vilka sammanträffanden....

Ryssarna har ju startat sin nya offensiv sen någon vecka tillbaka, med bland annat ballonger där det hänger reflektorer i trådar som ska störa Ukrainas radar, och Ukrainas arme har skjutit ner flera stycken ballonger. Om vi då antar att dom beskjutit några ballonger där man enbart träffat reflektorn betyder detta att om reflektorn slits av, stiger ballongen duktigt mycket utan metallvikten, och man har ju hittat olikfärgade "objekt" med "trådar" i Kanada enligt pressen, alltså fullt möjligt att den ryska offensiven resulterat i att delar av deras radarstörane ballonger följt med vindarna och åkta samma väg som trafikflygen från Europa mot USA.

Tilläggas att kineserna säljer till ryssarna, så de reklamballonger som finns billigt på Alibaba för reklamsammanhang, typ kantiga zeppelinare etc, fungerar ju utmärkt som radarstörare med lite plåtar adderade under.

https://euromaidanpress.com/2023/02/12/ukraine-downs-aerial-reconnaissance-vehicle-balloons-in-dnipropetrovsk-oblast/?swcfpc=1&__cf_chl_tk=HHw77r6FWrlbGiuSXrF9koS8Arxk bBXIcCwyXHYgXzU-1676294890-0-gaNycGzNCeU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in