2022-12-09, 06:39
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Vad är det för tröga judekontrollälskande folk som hänger på flashback.

Ni kanske borde flytta ner till nordkorea,kina eller skapa gamla ddr om ni älskar att bli kontrollerade i anus av staten och privata företag.

Man borde bygga allmänna glastoalletter ute på stan och duschar,toaletter hemma där grannarna ser in genom när dom vill medans ni inte ser ut för det är mörkt glas från insidan.

som folk redan innan skriver här så drabbar det inte de kriminella som skaffar målvakter eller tvingar folk de har grepp på och så pundare som inte har nåt att förlora som skiter i om de får inlåsning till slut i några månader med gratis mat och husrum.

Det finns absolut ingen grund till att inte ha telefonnuimmer i annonsen då alla telefonnummer i halv ddr sverige redan idag måste va registrerade sen nån månad tillbaks.

Man är självklart lite försiktig och skickar inga pengar i förväg när man köper nåt på annonssajter.
oftast så hör man om det är nån seriös lirare redan när man pratar med personen på telefon.

Vänligen skriv inga svar på detta(om ni inte är aftonblaskan,shibsted troll) då ni redan fått svar både av mig och andra att kontrollen bara drabbar vanligt folk.

Tänk vad priviligerad du är, som kan sitta och bli upprörd över nåt så meningslöst skit som att en annonsplats på internet erbjuder säker inloggning.
Citera
2023-01-05, 11:26
Medlem
ormbitens avatar
Det här lät ju lite intressant...

"Från och med den 1 januari 2023 är Blocket, och andra marknadsplatser i EU, skyldiga att rapportera in uppgifter till Skatteverket om användare som säljer saker och hyr ut bostäder via marknadsplatsen."

https://blocket.zendesk.com/hc/sv/articles/6625642415644-Ny-lag-inneb%C3%A4r-att-Blocket-m%C3%A5ste-rapportera-in-uppgifter-till-Skatteverket-D AC-7?fbclid=IwAR2JrCssyNJVl3vbYw0-zr6bEvB7HRW3g5wBM_DcHw0FtV4-tJsyO1ymcRc

Förvinner alla skojare nu??
Citera
2023-01-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten

"Från och med den 1 januari 2023 är Blocket, och andra marknadsplatser i EU, skyldiga att rapportera in uppgifter till Skatteverket om användare som säljer saker och hyr ut bostäder via marknadsplatsen."

https://blocket.zendesk.com/hc/sv/articles/6625642415644-Ny-lag-inneb%C3%A4r-att-Blocket-m%C3%A5ste-rapportera-in-uppgifter-till-Skatteverket-D AC-7?fbclid=IwAR2JrCssyNJVl3vbYw0-zr6bEvB7HRW3g5wBM_DcHw0FtV4-tJsyO1ymcRc

😅😅Enligt Skatteverkets formulering och med hänvisning till samma länk , finns Inga skojare , endast folk som håller på med hobbyverksamhet (tycker det är roligt och torskar pengar på det) Samt näringsverksamhet (tycker det är roligt och tjänar pengar på det)Båda grupper ska betala skatt på det de håller på med.
Citera
2023-01-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten

Skulle nog inte tro det
Citera
2023-02-12, 20:33
Medlem
irrblosss avatar
Någon som vet hur Blockets köpskydd fungerar i praktiken? De skryter om att de garanterar att säljaren får sina pengar. Samtidigt kan ju köparen hitta på massa fel på produkten, plocka åt sig vissa delar, skicka tillbaka resten så står man där sedan med en osäljbar vara som saknar delar plus att blockets köpskydd inte går in eftersom det i deras system ser ut att ha gått rätt till. Är detta något man bör oroa sig för som säljare?
Citera
2023-02-21, 15:18
Medlem
FinallyAlones avatar
Att Blocket kräver BankId är bara bra
Det jag kommer aldrig göra igen är att sälja något med deras extra tjänster.
Sålde något för 500kr och för att få pengarna på mitt konto det ha blivit absurd idiotiskt.
Jag varit tvungen att skaffa ett konto med ett företag som heter Rocker, jag har varit tvungen att koppla de med mitt personligt bank-kontot (vilket är ett jäkla skam), skaffa ett batalningskort med Rocker, flytta pengarna från kortet till mitt kontot och nu har jag ingen jävla aning hur man stänger det här Rocker skit (enkel att öppna, ömojligt att avsluta).
Citera
2023-03-13, 07:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Är det bara invandrare som köper saker via Blocket och FB market?
På de senaste annonserna vi lagt ut så är det inga svenskar som svarat. Även om man skriver BARA SWISH så kommer de alltid upp med alternativ som banköverföring eller något fraktbolag som ska komma med kontanter och hämta varan.
Blir så trött, vill sälja saker enkelt till en Göran eller Britta.
Citera
2023-03-13, 11:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som vet hur Blockets köpskydd fungerar i praktiken? De skryter om att de garanterar att säljaren får sina pengar. Samtidigt kan ju köparen hitta på massa fel på produkten, plocka åt sig vissa delar, skicka tillbaka resten så står man där sedan med en osäljbar vara som saknar delar plus att blockets köpskydd inte går in eftersom det i deras system ser ut att ha gått rätt till. Är detta något man bör oroa sig för som säljare?

Jag tycker man ska ta alla dessa köpskydd med en stor näve salt, det låter bra i praktiken men som alltid så handlar det om fall till fall. Man har aldrig 100% garanti att dom går efter dig oavsett vad som kan hända, bästa är alltid göra affär face to face.

I värsta fall kan du som säljare både förlora pengar och vara ifall det är nån jävel som drar nån rövare och blocket går efter köparens historia.

Bästa är att försöka sälja via lokala facebook grupper, man ska undvika blocket, tradera helt..
Citera
2023-04-11, 22:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har folk så jävla dåligt med pengar att man nu försöker sälja allt möjligt skit. Många annonser som läggs upp är prylar från 25-100kr, vem orkar ens med en sån affär på blocket med en miljon araber som vill ha saken men givetvis måste pruta eller betala på annat sätt än swish.
Citera
2023-04-21, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insexnyckeln
Min uppfattning är att Ebay.de fyller den rollen.
Ebay.de är en av de bästa Ebay sidorna. Väldigt smidig och snabb leverans
Citera
2023-04-23, 18:43
Medlem
vad babblar ni om i tråden, ärligt talat?

senaste året har jag köpt detta via blocket:
klipsch T5
teac ai-503
focal aria 906
audioquest nighthawk
musical fidelity lx2 hpa
sony 43" 2021
cambridge dac

och sålt:
focal aria 906
klipsch rp-280f
klipsch r-112 sw
volvo xc70 (okej, denna var fan besvärlig att bli av med, sålde den till en dryg prästjävel)

jag har sparat tusentals kronor. jag har inte haft några problem alls, även om vissa är riktiga rötägg att skriva en konversation med. betala i förväg ska man givetvis hålla sig borta från. ofta håller jag mig till blocketpaket, även om det verkar ha blivit dyrare nu när de lagt till köpskydd?

förresten, jag är svensk.
Senast redigerad av DrillBitTTT 2023-04-23 kl. 18:46.
Citera
2023-04-30, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
vad babblar ni om i tråden, ärligt talat?

senaste året har jag sålt detta via blocket:

focal aria 906
klipsch rp-280f
klipsch r-112 sw
volvo xc70 (okej, denna var fan besvärlig att bli av med, sålde den till en dryg prästjävel)

Har du skattat iomed att försäljningarna troligen överstiger 20430 kr ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in