2022-12-07, 18:10
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Blocket.se har bara blivit mer och mer skitiga under åren.

Folk utan bank id kan inte använda blocket alls.
folk som är här från europa kan varken ringa eller kontakta personen om de vill köpa nånting.

schibsted aftonbladet är sinnessjuka jävlar och deras personal skulle passa utmärkt i gamla östblocket eller nya kina med all kontroll.

Nu har de satt spiken i kistan då de börjar med dubbelverifieringar,telefonnummer,bank id inloggningar bara för att kontakta någon eller svara någon som har en fråga.

Idioterna har tillåme tagit bort telefonnummer från annnonserna.Har ingen som helst funktionalitet när alla nummer måste registreras med pass,id kort eller bank id i sverige vilket de kunde skylla på förut.

facebook marketplace och andra plattformar ska stödjas.

Vet inte hur folk är så hunsade i sverige att de låter sig behandlas som slavar bara för att annonsera i ett privat forum och skicka deras adress,telefonnummer,namn och all personlig data till ett privat företag bara för att få lov att kommunicera med en kund.

Folk i sverige vet inte vad ordet integritet betyder verkar det som.

Till er som ändå är kvar på blocket så ger jag er rådet att bombardera dom med mejl och klaga på deras stasifasoner.

Be om deras personliga telefonnummer för vidare korrespondens/infoutbyte om de vill ha era personliga uppgifter för ingenting.

Använder blocket ofta, både för köp och sälj. Fungerar utmärkt. BankId är en mycket bra hygienfaktor på blocket som rensar undan massa löskefolk.
Citera
2022-12-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Använder blocket ofta, både för köp och sälj. Fungerar utmärkt. BankId är en mycket bra hygienfaktor på blocket som rensar undan massa löskefolk.
Ja. Jag håller helt med.
Citera
2022-12-07, 21:25
Medlem
Detta visste jag inte om dags o börja använda blocket igen då !
Citera
2022-12-07, 21:26
Gissa varför det blivit så?

Facit: Bedrägerierna har ökat EXPLOSIONSARTAT!!!

Precis som på alla andra områden. Det är inte Sverige för 30 år sen. Då kunde man lita på folk.
Citera
2022-12-07, 21:55
Medlem
crusades avatar
Blocket har blivit kanon nu.
Köper och säljer en hel del där och nu slipper man en massa idioter.

Saker jag kan tänka mig att skicka går via Tradera.
Marketplace använder jag aldrig.
Citera
2022-12-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Gissa varför det blivit så?

Facit: Bedrägerierna har ökat EXPLOSIONSARTAT!!!

Precis som på alla andra områden. Det är inte Sverige för 30 år sen. Då kunde man lita på folk.

Det är inte märkligt att bedrägerierna ökat när polisen inte reder ut bedrägerier om bedragaren blåst mindre än 50 pers.

Samma sak med facebook med bedragare så kan du polisanmäla och polisen lägger ner och facebook stänger av dessa människor i några veckor sedan får de komma tillbaka och fortsätta blåsa folk.
Citera
2022-12-07, 23:26
Medlem
Neolitikums avatar
Schibsted har idag en form av en underrättelsetjänst som företagsidé, precis som Google, eller Meta Platforms.
Vill man behålla av bekvämlighet inloggningar till tex detta forum, så har man samtidigt släppt in dessa bjässar i sitt privatliv.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Schibsted
https://en.wikipedia.org/wiki/Meta_Platforms
https://en.wikipedia.org/wiki/Google

Ex. Har du varit inloggad på Blocket, så jagas du över hela nätet med reklam som sammanställt via din profil som Schibsted säljer till marknaden. Man får även det ständiga tvånget att logga in på Aftonbladet och SvD med hjälp av spårare och cookies som detta valet man gjorde att logga in smidigare på nätet.

Blocket är som tanken bakom de sociala medierna, kartlägga kundens liv, sälja underrättelsen vidare.
Hur någon kan försvara detta är obegripligt.
Citera
2022-12-08, 07:06
Medlem
Soperents avatar
Brukar ibland lägga ut bilder på blocket för att reta bedragare och annat pack. Jag vill givetvis inte att de kontaktar mig via telefonsamtal utan de får snällt maila så att jag vid senare tillfälle kan använda det som underhållning och skratta tillsammans med kollegor. Om du kan kontakta någon via epost så får du väl be om numret man kan inte kräva att alla ska vara tillgängliga via telefonsamtal dygnet runt. Alla har väl BankID idag ändå, du klarar dig i stort sett inte utan det i samhället.
Senast redigerad av Soperent 2022-12-08 kl. 07:27.
Citera
2022-12-08, 07:31
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Vad är det för tröga judekontrollälskande folk som hänger på flashback.

Ni kanske borde flytta ner till nordkorea,kina eller skapa gamla ddr om ni älskar att bli kontrollerade i anus av staten och privata företag.

Man borde bygga allmänna glastoalletter ute på stan och duschar,toaletter hemma där grannarna ser in genom när dom vill medans ni inte ser ut för det är mörkt glas från insidan.

som folk redan innan skriver här så drabbar det inte de kriminella som skaffar målvakter eller tvingar folk de har grepp på och så pundare som inte har nåt att förlora som skiter i om de får inlåsning till slut i några månader med gratis mat och husrum.

Det finns absolut ingen grund till att inte ha telefonnuimmer i annonsen då alla telefonnummer i halv ddr sverige redan idag måste va registrerade sen nån månad tillbaks.

Man är självklart lite försiktig och skickar inga pengar i förväg när man köper nåt på annonssajter.
oftast så hör man om det är nån seriös lirare redan när man pratar med personen på telefon.

Vänligen skriv inga svar på detta(om ni inte är aftonblaskan,shibsted troll) då ni redan fått svar både av mig och andra att kontrollen bara drabbar vanligt folk.

Blocket är ett privat vinstdrivande företag. Inget hindrar dig från att välja en annan tjänst—eller skapa en egen, om det nu är så katastrofalt. Uppenbarligen uppskattar användarna det som Blocket gör, men vore så inte fallet har du nu ett guldläge att fylla en lucka på marknaden.

/AI
Citera
2022-12-08, 08:25
Medlem
Ni som klagar på att telefonnumret inte är med i annonsen, det är väl bara att lägga till det i texten??

Tycker själv blocket blivit mycket bättre, bedrägerierna måste sjunkit nått otroligt nu när alla måste verifiera sig med bank id.

Man slipper massa skojare och bedragare nu, bättre att ha konversationen i text med på blocket än att man ringer varandra, mer bevis vid en eventuell tvist.
Detta har hjälpt mig flera ggr då avtalet är skriftligt och då går det inte att slingra sig.

Man betygsätter även köparen och säljaren efter affären, tror detta sparas på personens bank id så går inte att ta bort konto och göra nytt för att radera dåliga betyg.
Citera
2022-12-08, 10:16
Medlem
Haajibs avatar
Blocket var guld tills invandrarna kom på vad det var, och började lura folk på pengar och tillhörigheter
Citera
2022-12-08, 12:27
Medlem
Är blocket fortfarande en annonssajt för privatpersoner?

Dom senaste gångerna jag varit inne har jag fått intryck av att blocket blivit en portal för företagare som arrangerar auktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in