2023-04-30, 08:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Normala människor betalar inte med swish utan med riktiga kontanter.

Vem fan vill stödja bankernas monopol på att bli rika på ingenting och stötta bort kontanter och göra grannen arbetslös.

Självklart tar man emot riktiga pengar om man säljer nåt.

Vad förvånat att du var just invandrare. Droger och annan skit kanske man köper kontant och ni neandertalare lever väl också kvar i 1900-talet då kontanter användes men här i Sverige är det inte så.

Inte alltid bra utan kontanter ska tilläggas men jag själv använder nästan aldrig dessa.
Citera
2023-04-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Har du skattat iomed att försäljningarna troligen överstiger 20430 kr ?
självklart inte, jag går ju inte med någon vidare vinst precis så jag vet inte vad du fått det där ifrån faktiskt
Citera
2023-05-06, 18:39
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är det bara invandrare som köper saker via Blocket och FB market?
På de senaste annonserna vi lagt ut så är det inga svenskar som svarat. Även om man skriver BARA SWISH så kommer de alltid upp med alternativ som banköverföring eller något fraktbolag som ska komma med kontanter och hämta varan.
Blir så trött, vill sälja saker enkelt till en Göran eller Britta.

Jag har nyligen sålt ett tiotal grejor med blocket, samtliga har fått hämta personligen, ingen av dem var blatte...
Citera
2023-05-07, 08:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag har nyligen sålt ett tiotal grejor med blocket, samtliga har fått hämta personligen, ingen av dem var blatte...

Grattis
Citera
2023-05-07, 10:01
Medlem
Enydrions avatar
Blocket är ett konstigt ställe, nån försöker sälja en processor för 100 kr mer än vad Inet tar för samma...

Nån säljer en rostig maskin ( lite använd) där ena bordet verkar fattas (bara ett av två syns på bild). För 50% mer än vad den verkar kosta ny enligt Google (en ny kostar mer än 10000)
Citera
2023-05-07, 10:04
Avslutad
Anledningen till blockets ändringar beror ju på invandrare.
Det är inte längre säkert att lägga ut saker på blocket.

Invandrare söker igenom blocket. Noterar adress och sen åker dom hem till folk. Hotar dom med kniv/vapen och stjäl det dom vill ha.

Kommer blocket gå ut med den information offentligt? Självklar inte.
Men har man två ögon och en röv så förstår man varför det har blivit så här
Citera
2023-06-05, 11:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Blocket påstår att det går bra med sms-verifiering för den som inte har eller inte vill använda bankid. Kanske bara gäller säljare i och för sig.

Citat:
Om du inte har mobilt BankID kan du istället välja att verifiera dig med SMS om du vill det. Detta gör du genom att välja “verifiera dig med SMS” i verifieringsrutan som kommer upp när du ska skicka ett nytt meddelande eller lägga upp en ny annons

https://blocket.zendesk.com/hc/sv/articles/5178367598226-Bank-ID-p%C3%A5-Blocket
Citera
2023-06-05, 11:51
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Grattis
Sedan man införde dom ny reglerna så har bedrägerierna försvunnit. Även blattar har försvunnit från sidan. Riktigt skönt!
Citera
2023-06-05, 14:29
Medlem
Marketplace på facebook är väl vanligare än blocket nu?
Citera
2023-06-15, 17:21
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Sedan man införde dom ny reglerna så har bedrägerierna försvunnit. Även blattar har försvunnit från sidan. Riktigt skönt!

Så blocket har sent om sider kommit ut ur garderoben som ännu en främlingsfientlig hemsida med andra ord.
Citera
2023-06-15, 17:26
Medlem
R5As avatar
Sedan det blev gratis att annonsera på blocket så har det bara blivit skitigare. Folk långt ner i näringskedjan lägger upp dubletter på sina äckliga stekpannor.
Citera
2023-06-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Blocket.se har bara blivit mer och mer skitiga under åren.

Folk utan bank id kan inte använda blocket alls.
folk som är här från europa kan varken ringa eller kontakta personen om de vill köpa nånting.

schibsted aftonbladet är sinnessjuka jävlar och deras personal skulle passa utmärkt i gamla östblocket eller nya kina med all kontroll.

Nu har de satt spiken i kistan då de börjar med dubbelverifieringar,telefonnummer,bank id inloggningar bara för att kontakta någon eller svara någon som har en fråga.

Idioterna har tillåme tagit bort telefonnummer från annnonserna.Har ingen som helst funktionalitet när alla nummer måste registreras med pass,id kort eller bank id i sverige vilket de kunde skylla på förut.

facebook marketplace och andra plattformar ska stödjas.

Vet inte hur folk är så hunsade i sverige att de låter sig behandlas som slavar bara för att annonsera i ett privat forum och skicka deras adress,telefonnummer,namn och all personlig data till ett privat företag bara för att få lov att kommunicera med en kund.

Folk i sverige vet inte vad ordet integritet betyder verkar det som.

Till er som ändå är kvar på blocket så ger jag er rådet att bombardera dom med mejl och klaga på deras stasifasoner.

Be om deras personliga telefonnummer för vidare korrespondens/infoutbyte om de vill ha era personliga uppgifter för ingenting.

Låter bra för mig då jag vill sälja en vara till en seriös person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in