2023-02-12, 17:33
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Som det står i TS så torde det vara i Stockholmområdet om man ska gå efter var advokaten har sitt kontor.

Lagh tar sig an uppdrag över hela landet.
Citera
2023-02-12, 17:35
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Lagh tar sig an uppdrag över hela landet.
Ja, men i det här fallet så är det i Stockholmsregionen. Norrtälje...

Men du har säkert rätt!

Edit:
Detta är originaltråden
(FB) Norrtälje: Idrottsprofil misstänks för flera våldtäkter (juni-2022)
Citera
2023-02-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Även om läraryrket tappat rejält i status är det knappast white trash-människor som jobbar inom det yrket. Det kräver trots allt några år på universitet.

Jag tror mer på någon defekt i hjärnan. Hur som helst är det något som inte står rätt till. Om anklagelserna stämmer är han bara ett eller två steg från Fritzl-nivå.
Defekten i hans hjärna, kan vara narcissism alt. psykopati.
Citera
2023-02-12, 17:57
Medlem
Får han 10 är han väl ute efter 7?

Så lite straff för att förstöra någons liv
Citera
2023-02-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Jo, jag såg det. Men om hon pallat hade hon kanske kunnat skriva en lapp till soc tidigare.
Hur hade hon tänkt förklara för Håkan-cp att hon lämnat diktafonen i bilen? Han skulle antagligen våldtagit henne i tre dygn om det uppdagades.
Hon var ju van att vara övervakad dygnet runt i många år, med övervakningskameror hemma gps och diktafonen i fickan. Han sa att han skulle stycka henne, att ingen skulle tro på henne o s v. Hon var nog liksom hjärtvättad att han hade koll på allt hon gjorde och att det inte fanns någon väg ut.

Eftersom soc-kvinnan höll upp en lapp med fråga om hon var avlyssnad så gissar jag att hon betedde sig så och inte vågade prata. Kanske trodde hon att diktafonen var med och när hon fick frågan så kollade hon i fickan/väskan?

Jag tycker inte det är så konstigt att det är just när någon frågar rakt på sak som allt kommer ut till slut. Sticker hål på bubblan där hon är övertygad om att ingen kan förstår hur hon har det och ingen kan hjälpa henne. Det står att hon den gången möttes av personer hon inte känner igen - kanske tog de in soc-/ polisutredare som är rutinerade att hantera sådana ärenden?
Senast redigerad av TigerKid2 2023-02-12 kl. 18:14.
Citera
2023-02-12, 18:39
Medlem
kukflashs avatar
Man ser på gubbens TikTok hur nedbruten hon ser ut att vara, helt apatisk. Stackars kvinna, hur många är det som lever i såna här förhållanden egentligen... Sjukt
Citera
2023-02-12, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Däremot perfekta atribut för att kunna dra "akademiker-kortet" och ha den där skölden som gör att orosanmälningarna studdsar bort direkt och att han kunnat hålla på i 16år.

Stod väll att hon soc jobbar med liknande fall i 16år
Citera
2023-02-12, 19:14
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
När sånt här rullas upp så kan man undra lite hur de här andra männen är funtade....

Det är här jag blir ritktigt rädd. Att någon inte varnade eller flaggade för detta. Sen finns det ju människor som tänder på sådant, från båda hållen. Jag vill hoppas att det är en fatal miss, där ena parten helt trott att samtycke var aktuellt. Men om det är pengar inblandat kan det nog tyvärr tala för motsatsen. Hoppas de åker på kännbara straff.
Citera
2023-02-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starstuck55
En jovialisk, blekfet tönt som går hem, spöar upp och våldtar frugan... Hade man ju inte kunnat gissa på det mesiga yttre direkt. Om det finns någon rättvisa i världen så får han igen det i finkan.
Han lär nog få rätt mycket beundrarbrev och besök från kvinnor som avgudar honom ska du se.
Citera
2023-02-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Han lär nog få rätt mycket beundrarbrev och besök från kvinnor som avgudar honom ska du se.
Inte en chans
Citera
2023-02-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Defekten i hans hjärna, kan vara narcissism alt. psykopati.
Kanske inte legitimerad? Bristen är stor.
Citera
2023-02-12, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Man ser på gubbens TikTok hur nedbruten hon ser ut att vara, helt apatisk. Stackars kvinna, hur många är det som lever i såna här förhållanden egentligen... Sjukt

Hur kan man se denna TikTok film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in