2023-02-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
Anser också att det är samma person, dvs youtube-personen samt kvinnan med bebis på denna bild. Bilden verkar tillhöra en mans konto vars kontonamn är detsamma som en person i Göteborg vilken kontrollerats på mrkoll.se 35ggr.
Känns som ett ex till henne, och därför rimligen samma person på bilden som i film-klippet.

Hur gammal är mannen? Initialer?
Citera
2023-02-12, 15:49
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Släppte henne direkt? Hon har inte blivit ens blivit kontaktad av polisen i ärendet

Det finns väl en uppgift om att polisen hann så långt som att ta hennes fingeravtryck men sedan kom beskedet från åklagare att hon skulle släppas direkt. Hinner inte leta i media eller tråden nu och vill absolut inte skapa en trådsanning, så där får jag ju säga att jag kan ha fel. Vad hon själv möjligen säger till media ska vi kanske inte heller fästa så stor vikt vid...

Däremot har jag ju väldigt svårt att tro att polisen låter henne få veta via media att man matchat DNA mot den misstänkta mördaren och hittat någon som var 17 vid tiden.
Citera
2023-02-12, 15:50
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastareborg
Vittnesmålet från Karlstad är verkligen oklart. Huruvida kvinnan varit i Karlstad eller inte kan nog bara hon själv svara på. Här på tråden kom vi tidigare fram till att det verkligen inte skulle ge något annat än förvirring att spekulera i det.

Frågan är om hon ens kan svara på det själv - beroende på vilket psykiskt tillstånd hon var i.
Citera
2023-02-12, 15:53
Medlem
Offret bodde på Scholandersgatan 4
Systern född 1989 bodde på Titteridammshöjden angered
Citera
2023-02-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastareborg
Ingen fara, denna tråd är jävligt förvirrande. Det hjälper inte att GM har lyckats utnyttja systemet för att gå under minst 4 olika namnkombinationer. Hon har bytt tilltalsnamn mellan de 2 förnamnen och till det använt både sitt flicknamn och sin senaste dåvarande mans efternamn.

Om vi skulle hitta efternamnen på hennes andra ex(plural) skulle vi nog kunna hitta mer om henne

De är redan kända men vill ej skriva ut något. Den som vill veta skriver till tingsrätten och begär ut vad som finns om x och kommer där få tillgång till dessa efternamn
Citera
2023-02-12, 16:06
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Vad hindrar riksdagen från att ändra lagen så att man retroaktivt kan ta bort preskriptionstiden för de som var under 21 år och som begick mord?
Citera
2023-02-12, 16:13
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Vad hindrar riksdagen från att ändra lagen så att man retroaktivt kan ta bort preskriptionstiden för de som var under 21 år och som begick mord?
Det borde inte vara några problem.
Undrar om det är ändrat redan nu till 18 år och att det gäller retroaktivt?
Citera
2023-02-12, 16:13
Medlem
Citat:

Gunnar Strömmer (M) sade att de hade något förslag liggandes om att ändra lagen ang preskriptionstiden. Men om det görs vet jag inte? Skulle ej förvåna mig om det inte görs på flera år. Sverige ska alltid dröja på sig när det gäller sånt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/str%C3%B6mmer-vill-ha-%C3%A4ndring-av-lagen-efter-marie-fallet/ar-AA17dCkX
Citera
2023-02-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det borde inte vara några problem.
Undrar om det är ändrat redan nu till 18 år och att det gäller retroaktivt?
Nej. Det gäller bara från när lagändringen trädde i kraft om att ta bort straffrabatten för 18 åringar.
Citera
2023-02-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Gunnar Strömmer (M) sade att de hade något förslag liggandes om att ändra lagen ang preskriptionstiden. Men om det görs vet jag inte? Skulle ej förvåna mig om det inte görs på flera år. Sverige ska alltid dröja på sig när det gäller sånt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/str%C3%B6mmer-vill-ha-%C3%A4ndring-av-lagen-efter-marie-fallet/ar-AA17dCkX
Ja men jag är rädd att det bara kommer gälla framtida fall från när lagen klubbas.
Citera
2023-02-12, 16:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jag gillar inte heller att Sverige har dessa preskriptionslagar! Men att börja ändra lagar retroaktivt är inte att rekommendera. Föreställ dig själv vilket kaos det skulle bli då lagar ändras i part och minut varje gång det har varit val. Bättre att se över lagtexten och förändra till det bättre = framtiden.

Får Nordkoreavibbar av tanken på att förändra lagar retroaktivt.
Citera
2023-02-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jojo, "skilda". 2009 verkade de ha det så trevligt i huset i tuve så, herr och fru alban. Och "journalisterna" på hemtrevligt, myndigheterna eller läsare verkade inte bry sig nämnvärt om bidragsfusket heller. Fy fan. Mer regel än undantag så inte förvånad.

Ja det brukar se ut så bland invandare tyvärr. Ingen bor där de är skrivna osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in