2023-02-12, 10:30
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
En grej med bilden på farsans facebook där de firar hans 60 årsdag.

Eftersom farsan är född 1958 så måste bilden ha tagits 2018 men att han lagt ut den december 2022 på sin facebook. Så kvinnan i mitten (gm) är runt 30 bast på den bilden.
Citera
2023-02-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastareborg
Tänk att först får skyddad identitet för att man känner sig så "hotad" och sen fortsätta sin kriminella bana. Jag tycker att det låter jävligt sannolikt att hon kan ha utnyttjat sin skyddade identitet när försökt gå fler brott. Bedrägeri till exempel som hon nyss fick strafföreläggande för. Det underlättar ju jävligt mycket för en person som begår bedrägeri om det inte går att kolla upp denna.
Ja så kan det ju vara. Samtidigt kan ju Polisen kolla upp allting, så det enda hon är skyddad från är ju allmänheten det vill säga vi. Dock har det ju ändå gått att få fram ganska mycket ändå tycker jag.

Det här må vara en sjuk tanke, men jag kör på. Finns det någon möjlighet tror ni att hon aktivt försökt få en skyddad identitet? Hennes ex kanske inte var någon vidare att leva med ändå, men om han hade kort stubin och var lättretlig kan ju detta ha utnyttjats av kvinnan. Att hon det vill säga ”offrade sig” vid några tillfällen just för att hon i slutändan skulle få skyddat id. Det hjälper ju henne nu, och hon visste säkert då att det skulle hjälpa henne.
Citera
2023-02-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Men varför kan inte Polisen höra henne som vittne? Det skulle ju teoretiskt kunnat vara ytterligare mördare som var över 18år.

Låt säga att säga att pappan till barnet i magen är samma person som är upphov att hon har skyddad identitet. Då är det ju inte otroligt att han är så dum i huvudet att han är med på att de ska mörda butiksinnehavaren. Då är det ju medhjälp till mord som man skulle kunna döma till idag om medhjälparen är över 18år.

Eller har jag fattat fel med preskriptionstider mm?
Problemet är att man vet att ärendet är preskriberat då man har GM identitet. Då kan man inte göra något mer i utredningen. Frågan är som sagt om man rent teoretiskt ändå kan kalla henne som vittne. Min bedömning är att man kan det eftersom en åklagare rent teoretiskt faktiskt kan åtala henne även om man vet att domstolen kommer fria henne pga preskription.

Utredningen är fortfarande öppen och åklagaren har inte lagt ner den än. Jag tror nog att man försöker hitta på något och försöka vidta utredningsåtgärder. Det borde gå att kalla henne som vittne i fallet då det rent teoretiskt går att hon anger någon anstiftare eller medhjälpare.
Citera
2023-02-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Ja så kan det ju vara. Samtidigt kan ju Polisen kolla upp allting, så det enda hon är skyddad från är ju allmänheten det vill säga vi. Dock har det ju ändå gått att få fram ganska mycket ändå tycker jag.

Det här må vara en sjuk tanke, men jag kör på. Finns det någon möjlighet tror ni att hon aktivt försökt få en skyddad identitet? Hennes ex kanske inte var någon vidare att leva med ändå, men om han hade kort stubin och var lättretlig kan ju detta ha utnyttjats av kvinnan. Att hon det vill säga ”offrade sig” vid några tillfällen just för att hon i slutändan skulle få skyddat id. Det hjälper ju henne nu, och hon visste säkert då att det skulle hjälpa henne.
Långsökt teori.

Sådana här personer bryr sig alternativt minns inte brott som de begått. Det finns en anledning till att det varit olöst.

Hade hon varit mån om att skydda sig från att bli åtalad för mordet så hade hon inte begått brott efteråt med risk att topsas.
Citera
2023-02-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
En grej med bilden på farsans facebook där de firar hans 60 årsdag.

Eftersom farsan är född 1958 så måste bilden ha tagits 2018 men att han lagt ut den december 2022 på sin facebook. Så kvinnan i mitten (gm) är runt 30 bast på den bilden.
Bra spaning!
Citera
2023-02-12, 10:36
Medlem
Citat:
Långsökt teori.

Sådana här personer bryr sig alternativt minns inte brott som de begått. Det finns en anledning till att det varit olöst.

Hade hon varit mån om att skydda sig från att bli åtalad för mordet så hade hon inte begått brott efteråt med risk att topsas.
Nä, helt sant!
Citera
2023-02-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa

Jag har redan varit inne på det spåret. Hon har ju själv åkt dit för barnmisshandel, och verkar ju ha ett rejält våldskapital och en förmåga att brusa upp rejält. Det låter för mig som att en man som slår henne snarare skulle riskera att få en kniv i halsen snarare än att åka dit för misshandel.

Dessutom är det ju märkligt att en mörderska som hon själv skulle ta kontakt med polisen om hon inte hade en baktanke med det.
Citera
2023-02-12, 10:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Tror inte södertörn har börjat undervisa feministiska mångkulturella teorier på balkanhalvön än. Saker funkar inte i andra delar av världen som de gör i sverige, sverige är ganska unikt.
Mod: om du tar bort mitt inlägg får du ta även bort det inlägget jag svarar på också. Varför ska hans inlägg få stå utan att nån får ge svar på tal

Kanske för att han kom med fakta:
(formerly) a native, inhabitant, or citizen of Yugoslavia

Men du svarade med någon raljant personlig åsikt som var helt off topic.

Vad gjorde kvinnan vid tidpunkten för mordet? Studerade?

Kan inte polisen hitta på en alternativ teori och förhöra henne som inblandad men att man är osäker på vem som utdelade det dödande hugget. Typ gräva upp något vittnesmål om en ung man som setts i närheten.

Polisen kan ju omöjligt utesluta tex: "Marie låser dörren, kvinnan rör sig mot dörren, låser upp och släpper in en ung man. De rånar Marie, men det blir våld, Marie huggs i kroppen av mannen, men kvinnan som också är inblandad i tumultet får ett hugg i handen". Och då måste hon kunna förhöras som vittne?
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-02-12 kl. 10:59.
Citera
2023-02-12, 10:49
Medlem
Citat:
Problemet är att man vet att ärendet är preskriberat då man har GM identitet. Då kan man inte göra något mer i utredningen. Frågan är som sagt om man rent teoretiskt ändå kan kalla henne som vittne. Min bedömning är att man kan det eftersom en åklagare rent teoretiskt faktiskt kan åtala henne även om man vet att domstolen kommer fria henne pga preskription.

Utredningen är fortfarande öppen och åklagaren har inte lagt ner den än. Jag tror nog att man försöker hitta på något och försöka vidta utredningsåtgärder. Det borde gå att kalla henne som vittne i fallet då det rent teoretiskt går att hon anger någon anstiftare eller medhjälpare.

Rent teoretiskt skulle hon kunnat varit tvingad till att mörda butiksinnehavaren av någon annan person eller agerat i nödvärn. Då kan det kanske vara ganska skönt att få ge sin bild av det hela.

Jag tror inte heller att hon är ett galet monster från en galen familj. Firar man 60årsdagar med ballonger och har en far som blir så glad över att ha hittat sin egna mor efter 24år att han måste gå till tidningen. Ja, då tycker man om människor, livet och sätter vikt vid människors liv. Min teori är att detta är en helt vanlig tjej som hamnade i en situation som gick över styr och livet har fortsatt jävlas med henne. Galna ex och småbrott.

Jag hoppas att sanningen kan få komma fram så alla kan få ett avslut och en förklaring. Att gärningspersonen inte kan straffas pga hennes dåvarande ålder är en sak men jag tror hon fått ett jävla straff redan. Behöva leva under skyddad identitet, göra småbrott och ha ett mord i bakhuvudet som man måste bära själv. Jag hade då mått som ett rövhål.
Citera
2023-02-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kanske för att han kom med fakta:
(formerly) a native, inhabitant, or citizen of Yugoslavia

Men du svarade med någon raljant personlig åsikt som var helt off topic.

Vad gjorde kvinnan vid tidpunkten för mordet? Studerade?
När man pratar om juggar så menar man mer kroater, bosnier, serber, montenegriner.

Inte albaner, kosovoalbaner eller makedoner.

Albaner är en helt annan folkgrupp vilket man också ser på utseendet. De härstammar från berberna i nordafrika. Makedonerna har inte heller typiskt juggeutseende.

Ont: Hon gick till nian på bjurslättsskolan och slutade läsåret 2004 juni. Sen är frågan om hon gick på gymnasie. Jag tror inte det eftersom hon bevisligen gått på folkhögskola för att antagligen plugga upp sina gymnasiebehörigheter. Så hon var alltså gravid och gjorde i stort sett ingenting när hon var 17 år. Kärvt ekonomi och situation som gör att hon måste råna. Hon ser stuvkällaren som ett lätt byte.
Citera
2023-02-12, 10:52
Medlem
Tack för grävet, alla ni som har bidragit. Det är så sjukt. Jag hoppas att hon inte kommer att kunna gå vidare helt utan konsekvenser.
Citera
2023-02-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Rent teoretiskt skulle hon kunnat varit tvingad till att mörda butiksinnehavaren av någon annan person eller agerat i nödvärn. Då kan det kanske vara ganska skönt att få ge sin bild av det hela.

Jag tror inte heller att hon är ett galet monster från en galen familj. Firar man 60årsdagar med ballonger och har en far som blir så glad över att ha hittat sin egna mor efter 24år att han måste gå till tidningen. Ja, då tycker man om människor, livet och sätter vikt vid människors liv. Min teori är att detta är en helt vanlig tjej som hamnade i en situation som gick över styr och livet har fortsatt jävlas med henne. Galna ex och småbrott.

Jag hoppas att sanningen kan få komma fram så alla kan få ett avslut och en förklaring. Att gärningspersonen inte kan straffas pga hennes dåvarande ålder är en sak men jag tror hon fått ett jävla straff redan. Behöva leva under skyddad identitet, göra småbrott och ha ett mord i bakhuvudet som man måste bära själv. Jag hade då mått som ett rövhål.
Kalla henne som vittne går rent teoretiskt som sagt. "Kan du berätta om det är någon som förmått dig att begå det här mordet? Hur hamnade du här". Allt detta är möjligt utan att behöva delge misstanke om brott.

Det är upp till henne om hon vill lätta på sitt samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in