Citat:
Ursprungligen postat av
reinvest
Så du tror alltså att SE inte hade en keps med öronlappar trots att HO och ALG säger detta?
Ok, då vet jag.
En liten bonus: Enligt prao-eleven "FT" på Skandia sade SE att han inte kunde ha sin "favoritkeps" längre. SE anspelar då på "keps med öronlappar", som Hans Holmér ropat ut.
Har du sett "Palmemördaren" som gick på SVT? Tycker du praoeleven verkar trovärdig?
Herregud. Det råder ingen tvekan om att SE hade en keps med öronlappar. Men streta på du

Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Jag stretar inte på just här. Det är du som gör det.
Du ser inga andra möjligheter uppenbarligen, förutom det som pekar åt ditt håll och gärningsman.
Tillägg:
Gällande Fredrik T. så är han klart mer trovärdig i dokumentären än genom TP's mun!
Tror säkert att SE hade en keps med öronlappar, men att han skulle ha skojat om den på det där sättet med praoeleven låter inte särskilt troligt. Praoeleven "FT" är säkert en ärlig kille, men just det här var väl någonting han berättade för Thomas Pettersson flera decennier efter mordet. Dels går det lite emot SE:s normala strategi, som var att trolla bort (eller gärna hålla tyst om) de attiraljer han hade på mordkvällen och ersätta dem med andra, och dels verkar praoeleven svänga lite beroende på vem som intervjuar honom. Jag tycker man såg det här i "Palmemördaren" också, där Lampers fick med honom på att det skulle ha varit den 10/3 som SE berättade på jobbet om hur han hade sett och sprungit efter mördaren. Det faller ju på att Lars J vid den tiden hade trätt fram stort i media som det äkta mördarjagande vittnet, så om SE hade berättat för praoeleven om sin mördarjakt så måste det ha varit måndagen den 3/3. Samma när Gunnar Wall intervjuade praoeleven, då fick Wall med honom på att han inte skulle ha praoat den vecka som börjar med måndagen den 3/3 (dvs. praoeleven skulle alltså inte ha kunnat höra SE berätta sin historia den 3/3). Senare hörde praoeleven av sig till Wall igen när han hade kollat upp saken bättre, och det hade visat sig att det fanns skriftliga anteckningar som gav stöd åt att praoeleven faktiskt hade varit på Skandia måndagen den 3/3 (motsvarande belägg för att han skulle ha varit där även den 10/3 verkar inte ha funnits).