2023-01-30, 00:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det hedrar honom att han avstår från att uppträda live. Han hade säkert kunna dra in ett par miljoner om han ville.

Samma skulle man kunna säga om Darkthrone, men de har nog tjänat betydligt mer på skiv- och merchförsäljning på senare år än vad Varg gjort.

Ja, all heder åt Varg som inte låter sig säljas. Darkthrone har jag aldrig haft någon respekt för. Okej band, men inte mer än så.
Citera
2023-02-05, 15:11
Medlem
Vargs favorit skivor från när han var en ung hårdrockare ifall någon nörd bryr sig.
https://www.deathmetal.org/news/burzums-top-ten-metal-influences/
Citera
2023-02-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Vargs favorit skivor från när han var en ung hårdrockare ifall någon nörd bryr sig.

Den där listan stack inte ut alls. Tror väldigt många hårdrockare år 1991 hade valt ungefär samma skivor.
Citera
2023-02-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Den där listan stack inte ut alls. Tror väldigt många hårdrockare år 1991 hade valt ungefär samma skivor.

Japp så är det! Inga dåliga skivor/band dock rent objektivt. Bathory, Kreator, etc.
Citera
2023-02-06, 15:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Han pratade om de här skivorna i ett av sina youubeklipp. Inte så förvånande lista, men bra musiksmak har den gode Varg.
Citera
2023-02-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Han pratade om de här skivorna i ett av sina youubeklipp. Inte så förvånande lista, men bra musiksmak har den gode Varg.

Yes! han har sagt också i intervjuer att han är rätt "kräsen" med musik, han letar inte upp nya band utan har han något band han är fast vid så lyssnar han på dem bara.

Vet att han även gillar synth-pop t.ex Depeche mode, New order, och även annat typ The Cure och sånt med.

Hail Vikernes!
Senast redigerad av Blacksabbath87 2023-02-06 kl. 17:33.
Citera
2023-02-11, 14:57
Medlem
Mina top 5 favoriter av Burzum. Varg har gjort många bra skivor men jag gillar främst hans metalplattor.
Hur ser eran top 5 lista ut om ni plockar era favoriter?

1: Hvis Lyset Tar Oss (1994),
2: Filosofem (1996)
3: Belus (2010)
4: Burzum S/T (DEBUTEN) 1992.
5: Fallen (2011)
Citera
2023-02-13, 00:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Mina top 5 favoriter av Burzum. Varg har gjort många bra skivor men jag gillar främst hans metalplattor.
Hur ser eran top 5 lista ut om ni plockar era favoriter?

1: Hvis Lyset Tar Oss (1994),
2: Filosofem (1996)
3: Belus (2010)
4: Burzum S/T (DEBUTEN) 1992.
5: Fallen (2011)

Bra lista! Har nästan samma favoriter. La till en extra skiva.

1. Hvis Lyset Tar Oss
2. Burzum
3. Filosofem
4. Belus
5. Umskiptar
6. Fallen

Måste också säga att Dauði Baldrs också är en bra instrumentalskiva.
Citera
2023-02-13, 16:29
Medlem
Citat:
Bra lista! Har nästan samma favoriter. La till en extra skiva.

1. Hvis Lyset Tar Oss
2. Burzum
3. Filosofem
4. Belus
5. Umskiptar
6. Fallen

Måste också säga att Dauði Baldrs också är en bra instrumentalskiva.

Bra lista där med!

Varg har en talang att skapa instrumentalmusik. Det kan jag ge han rätt i, men har aldrig fastnat för hans senaste skivor som han spelat in i garageband liksom. Även om det är bra rent musikaliskt.
Citera
2023-02-14, 00:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Bra lista där med!

Varg har en talang att skapa instrumentalmusik. Det kan jag ge han rätt i, men har aldrig fastnat för hans senaste skivor som han spelat in i garageband liksom. Även om det är bra rent musikaliskt.
Ja, han är en duktig musiker helt klart. Men har dock inte heller riktigt fastnat för hans nyare musik som är rätt vikingainspirerad eller vad man nu ska säga, fast rent musikmässigt är det ju också bra, men inte samma som hans tidigare skivor.
Citera
2023-02-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ja, han är en duktig musiker helt klart. Men har dock inte heller riktigt fastnat för hans nyare musik som är rätt vikingainspirerad eller vad man nu ska säga, fast rent musikmässigt är det ju också bra, men inte samma som hans tidigare skivor.

Yes! tycker de skivorna är rätt tråkiga efter Umskiptar, jag gillar ju mest metal så. Men han gjorde ju några sköna instrumentala låtar på de tidiga skivorna som är rätt okej att lyssna på
Citera
2023-03-24, 16:43
Medlem
Lyssnade igenom Filosofem och Hvis Lyset Tar Oss nyligen, det skulle enligt mig vara två av genrens bästa skivor, även om hälften av Filosofem är ambient/electronic. Börjar mer uppskatta Vargs elektroniska låtar, t.ex Tomhet. Debutskivan är bra, den har jag rankat högt tidigare här, men tycker inte Vargs röst är så bra där. Gillar mer From The Depths of Darkness där han gjorde några nyinspelningar från dem två första skivorna, rösten är mycket bättre där tkr jag än debuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in