2023-01-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jodå, den har jag hört. Men jag tycker ändå att originalversionen är bättre.

Samma här, köpte dock CDn för jag gillar i princip allt Varg gjort kul och höra han spela gamla klassiker efter så många år i fängelse.
Citera
2023-01-27, 18:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Samma här, köpte dock CDn för jag gillar i princip allt Varg gjort kul och höra han spela gamla klassiker efter så många år i fängelse.
Ja, det är ju kul att han spelade in låtarna på nytt just efter att han kom ut i friheten. Musiken är det ju inget fel på.
Citera
2023-01-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ja, det är ju kul att han spelade in låtarna på nytt just efter att han kom ut i friheten. Musiken är det ju inget fel på.

Ja, tycker det är häftigt. Han har bevarat sitt gitarrspelande under den långa tiden ändå. Varg är en duktig musiker som jag har full respekt för En av mina största idoler faktiskt.
Citera
2023-01-27, 18:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Samma här, BTW också en av mina favoritlåtar med Burzum så skön melodi på den, gillar verkligen hans gitarrsolon, väldigt atmosfäriskt och medryckande hans musik men ändå mörk. Varg gjorde också bra plattor efter fängelsetiden bl.a Belus och fallen som är två i mitt tycke fina metal plattor, kanske inte lika hårda som de första men de hörs att det är Burzum
Synd han ej håller på med youtube längre, brukade titta på hans kanal ibland, när han meckade med bilar, snackade, och sånt.

Hail Vikernes!

Ja, även de nyare skivorna håller hög klass. Varg är en skicklig musiker och han var ung när han började med Burzum och spelade in allt själv, vilket är imponerande. Väldigt melankolisk och mörk musik i början, får att sedan bli ljus och mer stämningsfull.

Jag saknar också hans youtubefilmer och hans "Lets find out".
Citera
2023-01-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ja, även de nyare skivorna håller hög klass. Varg är en skicklig musiker och han var ung när han började med Burzum och spelade in allt själv, vilket är imponerande. Väldigt melankolisk och mörk musik i början, får att sedan bli ljus och mer stämningsfull.

Jag saknar också hans youtubefilmer och hans "Lets find out".

Det är sant! han behärskade många instrument som ung redan. Han gjorde ju 4 plattor och en EP på 1 år bara minns jag han sa.

Hail Vikernes!
Citera
2023-01-27, 18:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det är sant! han behärskade många instrument som ung redan. Han gjorde ju 4 plattor och en EP på 1 år bara minns jag han sa.

Hail Vikernes!

Ja, det stämmer nog. Hörde att hanberättade att han skulle få en hög summa pengar om han skulle spela live i London, men han tackade nej.
Citera
2023-01-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer nog. Hörde att hanberättade att han skulle få en hög summa pengar om han skulle spela live i London, men han tackade nej.

Jo det har jag också läst, men han sa att han inte är ute efter pengar, han ville hellre vara hemma och byta olja på bilen än att hänga med massa hårdrockare. Typiskt Varg! han har aldrig gillat att spela live och han har aldrig gillat gå på gig heller minns jag.
Citera
2023-01-27, 18:57
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo det har jag också läst, men han sa att han inte är ute efter pengar, han ville hellre vara hemma och byta olja på bilen än att hänga med massa hårdrockare. Typiskt Varg! han har aldrig gillat att spela live och han har aldrig gillat gå på gig heller minns jag.
Det stämmer, han är äkta. Även om han har åldrats och säkert ändrat en del på sitt synsätt.
Citera
2023-01-27, 19:03
Medlem
Citat:
Det stämmer, han är äkta. Även om han har åldrats och säkert ändrat en del på sitt synsätt.

Yes så är det. Han är nog en väldigt intellektuell och påläst person får jag intryck av. Men har väl gissningsvis blivit mer tillbakadragen och mer försiktig som äldre.
Citera
2023-01-27, 19:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Yes så är det. Han är nog en väldigt intellektuell och påläst person får jag intryck av. Men har väl gissningsvis blivit mer tillbakadragen och mer försiktig som äldre.
Ja, han vill ta det lugnt med sin familj hemma i Frankrike och mecka med sin Uaz och Lada.
Citera
2023-01-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ja, han vill ta det lugnt med sin familj hemma i Frankrike och mecka med sin Uaz och Lada.

Ja typ så ja!
Citera
2023-01-28, 09:20
Medlem
Citat:

Det hedrar honom att han avstår från att uppträda live. Han hade säkert kunna dra in ett par miljoner om han ville.

Samma skulle man kunna säga om Darkthrone, men de har nog tjänat betydligt mer på skiv- och merchförsäljning på senare år än vad Varg gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in