2023-02-10, 20:41
Moderator
blomvattnares avatar
Inlägg som ber om info i PM raderas.

Detta är ett diskussionsforum.

/Mod
Citera
2023-02-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubertdrinksz
https://pic8.co/sh/Fs8Z4r.jpg Bild nr 1

https://pic8.co/sh/cusNiU.jpg Bild nr 2

https://pic8.co/sh/OpAUEk.jpg Bild nr 3
Gjorde skarpare bilder från bilden som blev tagen från övervakningskameran men det är inte mycket att hänga i granen tyvärr.

Tycker mig se att hennes rosa byxor såg lite pösiga ut..lite som mysbyxor eller joggingbyxor som fjortisar använde på den tiden.

Bra försök ändå. Men nog bör hon ha fastnat på fler kameror (av bättre kvalitet förhoppningsvis)? Det är ändå centrala Göteborg vi talar om. Hon hade en annorlunda klädsel och efter mordet ett tygstycke svept omkring sig så hon borde vara lättidentifierad även om hon fastnat på bild en bra bit från mordplatsen. Så ovanligt var det väl inte med kameraövervakning 2005?
Citera
2023-02-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Blev kontaktad av en person som kläckte ett namn och denna person var ganska intressant då den har blivit sökt 19 gånger sedan artikeln om att mördaren var identifierad publicerades.

Exakt det datumet så började folk söka på denna person och hon ska ha haft en släkting som bodde i grums (tänker på dialekten)

Innan artikeln var det ingen som sökte på denna person så det är rätt märkligt att så många har kollat upp henne efter artikeln precis som att flera än den personen som kontaktade mig tänkte samma tanke nu när korten börjar falla på plats

Okej vill du utveckla?
Citera
2023-02-10, 21:32
Medlem
Citat:
Blev kontaktad av en person som kläckte ett namn och denna person var ganska intressant då den har blivit sökt 19 gånger sedan artikeln om att mördaren var identifierad publicerades.

Exakt det datumet så började folk söka på denna person och hon ska ha haft en släkting som bodde i grums (tänker på dialekten)

Innan artikeln var det ingen som sökte på denna person så det är rätt märkligt att så många har kollat upp henne efter artikeln precis som att flera än den personen som kontaktade mig tänkte samma tanke nu när korten börjar falla på plats
Men det var väl inte mycket info som fanns från tidningsartiklarna, eller? Om så många kunde identifiera henne på den bristfälliga info som kom från media borde ju många även haft sina aningar genom åren. Finns det någon möjlighet att du kan dela med dig av lite mer?
Citera
2023-02-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Men det var väl inte mycket info som fanns från tidningsartiklarna, eller? Om så många kunde identifiera henne på den bristfälliga info som kom från media borde ju många även haft sina aningar genom åren. Finns det någon möjlighet att du kan dela med dig av lite mer?

Det låter som att denne person som det pratas om nog var allmänt känd för att vara en riktig knasboll men att man tvekade att tänka tanken att en 17åriga flicka verkligen skulle gå så långt. Sen när polisen stenhårt körde sin teori om 30-40 årig pundartant så kvävde folk helt tanken på att hon skulle vara någon som det var värt att tipsa polisen om.

Sedan när polisen uttryckligen säger att gärningskvinnan var 17år vid mordet, då vänder det helt och hållet. Alla bara inser att de VET EN person som var 17år då och var knasig nog att hitta på något sånt.
Citera
2023-02-10, 21:59
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:

Jag förstår inte vad ni vill få ut av att skriva sådant när ni inte kommer med något namn...

Vad vill du att vi ska svara på ditt intetsägande inlägg?
Citera
2023-02-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Jag förstår inte vad ni vill få ut av att skriva sådant när ni inte kommer med något namn...

Vad vill du att vi ska svara på ditt intetsägande inlägg?
Vi får ju inte skriva namnet.. FB har blivit som Aftonbladets kommentarsfält, typ.
Citera
2023-02-10, 22:19
Medlem
Citat:

Well till och med jag kunde hitta en person som blivit sökt 19 gånger företrädelsevis från VG län. Det borde du nog också kunna...
Citera
2023-02-10, 22:34
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Vi får ju inte skriva namnet.. FB har blivit som Aftonbladets kommentarsfält, typ.
Fast det gäller väl en kvinna som det spekulerades om, inte just gärningskvinnan?
Citera
2023-02-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola

Jag förstår inte ens vad som gäller just nu. Känns som att inlägg tas bort oavsett vem vi faktiskt diskuterar.
Citera
2023-02-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastareborg
Well till och med jag kunde hitta en person som blivit sökt 19 gånger företrädelsevis från VG län. Det borde du nog också kunna...
På Mr Koll eller vilken sida? Upplys mig gärna.
Citera
2023-02-10, 23:13
Medlem
Citat:
På Mr Koll eller vilken sida? Upplys mig gärna.

Mr Koll, men jag vet inte om det är rätt, men numret 19 var ett sammanträffande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in