Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas86
Kan tänka mig att det är lite tufft som säljare, jag sålde ju själv förra sommaren. Fick många skambud och dolda bud. Jag gissar på att du inte fått utgångsbud än? Hoppas du hinner sälja innan nästa höjning på minst 50p
Nu kan jag gå ut med informationen och det är flera som har undrat. För några månader sedan trodde jag att det skulle bli skuldsanering men sedan ville byggaren hjälpa oss med att flytta fram tillträde ett halvår, det gjorde att vi kunde pressa budgivarna så pass mycket att vi fick sålt vår lägenhet till utgångspris och hade två budare.
Känns riktigt kul men vi gör en liten förlust, men i dessa tider så är vi glada att kunna gå vidare.
Flyttlasset till huset går om några månader och ser fram emot vad det innebär.
Ångrar jag då att jag köpte nyproduktion? Nej men jag ångrar att jag var så jävla naiv och inte följde det här forumet bättre och andra sidor. Signalerna fanns där tydligt. När jag såg att marknaden är nu på väg ner sommar 2022 så var det för sent och mäklarfan hade andra objekt före vår (områdets populäraste mäklare). Lång historia men när vi ville sälja så gick det inte och vi fick vänta på nästa öppning i januari. Skulle visa sig vara ett helt okej beslut under omständigheterna.
Kommer jag att köpa nyproduktion i framtiden? Kanske, men då blir det att mellanlanda i en hyresrätt alt följa ekonomi-bloggar och marknaden stenhårt varje dag. Det gör att det kanske inte riktigt blir värt med nyproduktion och risken det ger en som köpare. Som köpare av nyproduktion måste du veta att du har inget skydd alls när du köper nyproducerat, om du ska sälja din befintliga bostad. Ibland kan byggherre ha en tillträdesförsäkring på några månader dock.
Slutet gott nästan allting gott. Hoppas alla i tråden hittar sitt nya hem till rätt pris eller får sålt till rätt pris.