2023-02-10, 18:11
Medlem
WallabeJoys avatar
Men vi som hängt här ett tag ignorerar bara, nu har silopsilop börjat igen, har varit lite lugnt ett tag.
Synd Micro är avstängd Silopsilop, hen hängde här innan du kom och höll på precis som du försvarade med näbbar och klor, ni skulle kunna skapa en egen tråd och diskutera föräldraskap mm.

De flesta här är rörande överens om att Isabella inte är en bra mamma, vi har fattat att du tycker annorlunda. Du behöver inte säga det till preeeeecis alla.
Tråden dör av alla otrevliga inlägg och påhopp. Snälla. Diskutera gärna sakligt men påhoppen känns så trista tycker jag.
Citera
2023-02-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du får väl fråga henne.
Jag gissar att man efter tre veckor fortfarande är i ett läge där man prövar sig fram men du får som sagt fråga henne.
Kan inte du göra det? Du som tydligen känner henne. Och vet allt om hur de haft det?
Citera
2023-02-10, 18:16
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Haha, detta blev jobbigt. Det märker man!

Jag har för övrigt aldrig upphöjt Lukas till nån sorts sanningsguru. Jag tycker och tror att han är en tragisk, omogen och antagligen lågbegåvad tönt som har haft ihjäl ett spädbarn.

Lukas ljuger när det passar silopsilop i förhören och annars är det sant om det kan vändas till någon nackdel. Är liksom ingen idé. Bara Lukas som varit ett as och tydligen har han ändå fått ha hand om hela hemmet och alla barn.

Orkar liksom inte.

Kikade in här för att se om någon varit på rättegången idag och hade någon åsikt.
Citera
2023-02-10, 18:24
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Lukas ljuger när det passar silopsilop i förhören och annars är det sant om det kan vändas till någon nackdel. Är liksom ingen idé. Bara Lukas som varit ett as och tydligen har han ändå fått ha hand om hela hemmet och alla barn.

Orkar liksom inte.

Kikade in här för att se om någon varit på rättegången idag och hade någon åsikt.
Nej Lukas ljuger när han säger emot sig själv framför allt
och när han ska ställa sig själv i bättre dager.
Läs hur han beskriver undersköterskan vid förlossningen och fundera på hur trovärdig den bilden är.
Citera
2023-02-10, 18:27
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Haha, detta blev jobbigt. Det märker man!

Jag har för övrigt aldrig upphöjt Lukas till nån sorts sanningsguru. Jag tycker och tror att han är en tragisk, omogen och antagligen lågbegåvad tönt som har haft ihjäl ett spädbarn.
Nej inte ett dugg jobbigt för mig.
Däremot måste det vara jobbigt för alla som in absurdum hävdar att allt Lukas påstår är sant.
Citaten går ju på tvärs mot deras åsikter om Bella.
I citaten finns dessutom ett oriktigt påstående av Lukas.
Varför gör han det.
Försöker han placera Bella hemma?
Hon har nämligen inte varit där dom sista två veckorna och det är vad frågan gäller.
Citera
2023-02-10, 18:34
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vampira
Kan inte du göra det? Du som tydligen känner henne. Och vet allt om hur de haft det?
Jag har aldrig påstått att jag känner henne.
Det är era fantasier och spekulationer.
Jag skulle oavsett inte ställa frågan eftersom det inte är något som angår mig och inget som har med Lukas behandling av barnet att göra.
Citera
2023-02-10, 18:34
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Däremot måste det vara jobbigt för alla som in absurdum hävdar att allt Lukas påstår är sant.
Varför gör han det.
Hon har nämligen inte varit där dom sista två veckorna och det är vad frågan gäller.

Hade han velat placera Bella hemma och misstänkliggöra henne hade han väl sagt att barnet inte verkade må bra efter den korta stunden hon faktiskt var hemma dagen innan den aktuella morgonen. Men jag vet inte. Lukas känns för dum för sitt eget bästa.
Citera
2023-02-10, 18:37
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Hade han velat placera Bella hemma och misstänkliggöra henne hade han väl sagt att barnet inte verkade må bra efter den korta stunden hon faktiskt var hemma dagen innan den aktuella morgonen. Men jag vet inte. Lukas känns för dum för sitt eget bästa.

Ja som jag förstått det utifrån de som varit på rättegången tyckte Lukas det var lugnast om Bella inte var hemma då det blev massa konflikter då och de hade gjort slut. Så han tog hand om barnen då det var mammavecka. Annars var det tänkt att han skulle flytta.
Citera
2023-02-10, 18:38
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Nej Lukas ljuger när han säger emot sig själv framför allt
och när han ska ställa sig själv i bättre dager.
Läs hur han beskriver undersköterskan vid förlossningen och fundera på hur trovärdig den bilden är.

Jag har läst fupen noga och jag delar inte din uppfattning så enkelt är det.
Citera
2023-02-10, 18:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Varför gör han det.
Men du ljuger ju nu, hon har visst varit hemma!
Det har hon själv sagt!
Vilken IQ nivå är du på?
Citera
2023-02-10, 18:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Barn svälter inte för att man säger att dom får vänta en stund på maten.
Att servera yoghurt istället för mat är väl däremot högst tveksam.
Har ungen ätit sig mätt på yoghurt så lär den ju inte äta middag ordentligt.

Båda föräldrarna har fått det eftersom dom går och lägger sig samtidigt.
Bella går till jobbet och Lukas ligger kvar och drar sig i sängen med barnet och ibland sover han till klockan 11.
Så frukost åt grabbarna kan ju inte vara Lukas största prioritet.
Två av dom tre veckor som Bella var bort mycket måste dessutom ha varit pappaveckor så vill du gnälla om ansvar för att avlasta under den perioden är det är väl i huvudsak Robin du ska vända dig till dig.
Att Bella inte var hemma visste han ju när han lämnade barnen hos Lukas eftersom Bella jobbade.
Lukas beklagade sig väl dessutom för Robin så han måste ju ha vetat hur landet låg och borde tagit sitt ansvar.
Det blir intressant att se om Robin vittnar idag och vad han har att säga om situationen.

Ditt jävla pucko!
Hon gjorde ju för i helvete ingen mat!
DE BLEV UTAN!

Sen tycks du mena att I jobbade dygnet runt?
Barnen var hemma hos I var och inte hos R.
Så vad R har med det hela att göra?
Citera
2023-02-10, 19:01
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Nej han har ju bara dödat ett barn så klart att det inte är fel på honom det är ju helt normalt i din bok.
Ja han är inte dömds än. Jag tror att det var mamman som dumpade över ungen på honom. Hon ville inte ha barnen. Hon hade ett motiv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in