2023-02-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Om du läser förhören så har Johan förklarat varför det tog slut.
Hon "knullade" inte runt när hon var tillsammans med honom.
Hon träffar Lukas efter att det är slut med Johan.
Vem har sagt att hon tycker Robin är pissdålig?
Jag får uppfattningen att hon och Robin har kunnat samarbeta bra runt barnen faktiskt.
Så Bella förlorar ett barn och jobbar drygt ett halvår senare.
Försäkringskassan medger två veckors sjukskrivning för förlusten av ett barn.
Sorg är inte en sjukdom och det krävs att personen blir sjuk för att få fortsatt sjukskrivning.
Men Robin som INTE förlorat något barn är sjukskriven drygt halvår senare?
Är det vad du påstår?
I så fall är ju det riktigt sjukt.
Varför kan inte Robin jobba för att Bella förlorat ett barn?
Har han någon diagnos eller vad handlar det om?

Säger Johan till offentligheten ja. Men förövrigt är han ju fortfarande uppenbart påverkad utav hennes manipulation.. Han är säkert rädd att hon ska ta deras gemensamma hund eller nått.. Alltså på riktigt.. något tveksamt måste väll även du tycka att de är att man flyttar tillbaka till sitt ”ex” som är höggravid med en annan kille och den killen får flytta ut till soffan.. det är ju förfan skamligt!
Även hela den här jävla skilsmässan som hon vägrade skicka in.. dom var alltså fortfarande gifta när hon börjar träffa Viktor och fortfarande gifta när den här otroliga tragedin uppstår..
Precis allting i hennes beteende är så otroligt tragiskt och hon är på riktigt en tragisk människa..

Men det var ju så att Isabella upplevde att de skulle ta slut, och därför måste hon illa kvickt hitta en ny vilket då blev Lukas.. Och de var precis som hon gjorde nu mot Lukas när hon träffar Viktor..
PRECIS som hon gjorde mot Robin när hon träffade Johan.
Tröttnar man aldrig på repriser ?

Varför skulle Robin vara sjukskriven utav den anledningen? Man kan inte ha andra problem eller?
Citera
2023-02-13, 20:24
Medlem
Citat:
Jag får uppfattningen att hon och Robin har kunnat samarbeta bra runt barnen faktiskt.
Sorg är inte en sjukdom och det krävs att personen blir sjuk för att få fortsatt sjukskrivning.
Är det vad du påstår?

Du är ju heeelt ute och cyklar!
Vart har du fått ifrån att R är sjukskriven?
Citera
2023-02-13, 21:45
Medlem
Visst var de halvdag idag? Finns de nån uppdate?
Citera
2023-02-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av que-chucha
Säger Johan till offentligheten ja. Men förövrigt är han ju fortfarande uppenbart påverkad utav hennes manipulation.. Han är säkert rädd att hon ska ta deras gemensamma hund eller nått.. Alltså på riktigt.. något tveksamt måste väll även du tycka att de är att man flyttar tillbaka till sitt ”ex” som är höggravid med en annan kille och den killen får flytta ut till soffan.. det är ju förfan skamligt!
Även hela den här jävla skilsmässan som hon vägrade skicka in.. dom var alltså fortfarande gifta när hon börjar träffa Viktor och fortfarande gifta när den här otroliga tragedin uppstår..
Precis allting i hennes beteende är så otroligt tragiskt och hon är på riktigt en tragisk människa..

Men det var ju så att Isabella upplevde att de skulle ta slut, och därför måste hon illa kvickt hitta en ny vilket då blev Lukas.. Och de var precis som hon gjorde nu mot Lukas när hon träffar Viktor..
PRECIS som hon gjorde mot Robin när hon träffade Johan.
Tröttnar man aldrig på repriser ?

Varför skulle Robin vara sjukskriven utav den anledningen? Man kan inte ha andra problem eller?

Silop är ute och cyklar... R är inte sjukskriven och har inte varit heller vad jag vet.
Citera
2023-02-14, 02:48
Medlem
Citat:
Är det vad du påstår?

Är du helt efterbliven eller ?
VEM HAR SAGT ATT ROBIN ÄR SJUKSKRIVEN? Jag har iaf inte läst det någonstans då det inte intresserar mig faktiskt, däremot har jag förståelse för att man behöver sjukskriva sig om man tvingas att ha kontakt med en sån där som Isabella.

Jag vet en från dokumentären Mammorna som var sjukskriven i ett helt år efter sitt barns bortgång, så det går faktiskt om man vill. Men det verkar som att det enda som hjälper Isabella låtsas som att J aldrig existerade. Så lite betydde hon.
Hon kan inte ens stå för sin dotters död, hon gick under jorden istället och raderade sina sociala medier för att hon visste att hon skulle få har. För den värdelösa äcklet hon är skulle komma fram. Det var därför hon varnades om att det skrevs om henne på flashback. Patetisk luder luffare är hon. Hoppas att hon knarkar upp alla pengar hon får för j död och kolar vippen.
Citera
2023-02-14, 03:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
VEM HAR SAGT ATT ROBIN ÄR SJUKSKRIVEN? Jag har iaf inte läst det någonstans då det inte intresserar mig faktiskt, däremot har jag förståelse för att man behöver sjukskriva sig om man tvingas att ha kontakt med en sån där som Isabella.

Jag vet en från dokumentären Mammorna som var sjukskriven i ett helt år efter sitt barns bortgång, så det går faktiskt om man vill. Men det verkar som att det enda som hjälper Isabella låtsas som att J aldrig existerade. Så lite betydde hon.
Hon kan inte ens stå för sin dotters död, hon gick under jorden istället och raderade sina sociala medier för att hon visste att hon skulle få har. För den värdelösa äcklet hon är skulle komma fram. Det var därför hon varnades om att det skrevs om henne på flashback. Patetisk luder luffare är hon. Hoppas att hon knarkar upp alla pengar hon får för j död och kolar vippen.
Det här var nog det sjukaste inlägg jag läst på Flashback? Du kan ju inte vara riktigt klok

Trots att du hoppas att I dör så måste du väl ändå inse att det bästa man kan göra när någon nära anhörig går bort är att komma tillbaka till vardagen? Med all respekt, bara för att du tycker att man bör vara sjukskriven ett år vid sitt barns bortgång och att allt annat är onormalt så har nog det mycket litet stöd i verkligheten. Att snabbt komma tillbaka är det bästa sättet att möta sådana här tragedier på.
Citera
2023-02-14, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det här var nog det sjukaste inlägg jag läst på Flashback? Du kan ju inte vara riktigt klok

Trots att du hoppas att I dör så måste du väl ändå inse att det bästa man kan göra när någon nära anhörig går bort är att komma tillbaka till vardagen? Med all respekt, bara för att du tycker att man bör vara sjukskriven ett år vid sitt barns bortgång och att allt annat är onormalt så har nog det mycket litet stöd i verkligheten. Att snabbt komma tillbaka är det bästa sättet att möta sådana här tragedier på.

Du har inte barn va?
För oss med barn så tänker vi att vi förmodligen inte skulle överleva en dag ifall de dör. Inte vilja leva kanske. Och vi skulle definitivt inte tänka på att jobba efter 2 veckor.
Citera
2023-02-14, 05:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cottonna
Du har inte barn va?
För oss med barn så tänker vi att vi förmodligen inte skulle överleva en dag ifall de dör. Inte vilja leva kanske. Och vi skulle definitivt inte tänka på att jobba efter 2 veckor.
Jo, jag har barn och barnbarn. Min första tanke om något (Gud förbjude) skulle hända dem är att det bästa för mig är att komma tillbaka i vardagen så snabbt som möjligt. Om ni sedan tror att lösningen är att vara sjukskriven två år så respekterar jag såklart det. Men ju längre man är borta, desto svårare är det att komma tillbaka.
Citera
2023-02-14, 06:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Citat:
Jo, jag har barn och barnbarn. Min första tanke om något (Gud förbjude) skulle hända dem är att det bästa för mig är att komma tillbaka i vardagen så snabbt som möjligt. Om ni sedan tror att lösningen är att vara sjukskriven två år så respekterar jag såklart det. Men ju längre man är borta, desto svårare är det att komma tillbaka.

Du, om/när ditt barn dör så finns inget "vardagen" längre, har du tur så finns det möjligen en annan, förändrad vardag!

Och en del kommer aldrig tillbaka till spelplanen, man kan sörja högst olika och olika länge, för en del för alltid!!
Citera
2023-02-14, 07:10
Bannlyst
Det hela låter helt skruvat. Hoppas han åker dit riktigt hårt på det.
Senast redigerad av Luftbulle 2023-02-14 kl. 07:22.
Citera
2023-02-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00

Silop vet inte vad han/hon snackar om.
Enligt uppgifter jag har så är R inte sjukskriven och har inte varit det heller.
Han tog semester 2v i samband med händelsen men har i övrigt sett till att vardagen flyter på.

Däremot blev I sjukskriven i samma veva som FUP släpptes. Det var ju ett märkligt sammanträffande måste jag säga, i och med att hon inte heller vill närvara i TR.
Kan det handla mer om anseendet än sin barns bortgång tro?

Eller kände hennes arbetsgivare att dom var tvungna att ta henne ur tjänst när FUP släpptes?
Finns det ingen som jobbar på PEAB här som kan söka på henne i intranätet?
Citera
2023-02-14, 14:52
Medlem
Ingen som vet vad utfallet i rättegången blev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in