2023-02-10, 17:35
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag hoppas du inte har barn om du tror att dom måste heltidsdaddas tills dom blir vuxna.
Då har du något seriöst fel i huvudet.
Det är självklart att en sju och en nioåring inte behöver ständig passning utan klarar mycket själv.
Jag börjar förstå varför du ser Lukas som en stor bebis som saknar sin mammas ömma vård.
Jag ser inte Lukas som en bebis. Han sköter ju allt. Meden mamman knullar runt, PÅ SIN BARNVECKA. Hon är en vuxen bebis som sätter sig själv i första rummet. Skiter i sina barn och djur. Vuxen ansvar är inget hon tar den lilla slampan!
Citera
2023-02-10, 17:36
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag ser inte Lukas som en bebis. Han sköter ju allt. Meden mamman knullar runt, PÅ SIN BARNVECKA. Hon är en vuxen bebis som sätter sig själv i första rummet. Skiter i sina barn och djur. Vuxen ansvar är inget hon tar den lilla slampan!
Igen stenfixerad vid hennes sexliv.
Det märks att du inte har ett eget.
Citera
2023-02-10, 17:40
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Lukas om Bella som mamma
Fhl Andersson. Mm. Eeh, jag tänkte fråga lite grann om det här med graviditeten och när ni
väntade Junie då. Var den planerad den graviditeten?
L Nej, det var den inte. Den hände och sen pratade vi om vi skulle ha barnet eller inte.
Det pratade vi ganska... (ohörbart 00.17.13). Vi fick reda på det i stort sett så tidigt man
kunde få reda på det för att de hittade något på sjukhuset först (ohörbart 00.17.20)
graviditetstester kände att hon var gravid så då tog vi två veckor och bara pratade om
det och funderade och pratade och funderade på hur hon ville ha det. Det är det bästa
som har hänt mig så jag visste direkt att jag ville ha barnet. (ohörbart 00.17.31) Bella
för hon är en jättebra mamma

Lukas om den uppmärksamhet som Bella gav Elliot.
Fhl Så.
L Vincent, han... Sitter hon i typ sin gåstol eller köket när jag lagar mat, då sätter han sig
bredvid och pratar med henne och gullar. Och Elliot... bägge två sitter och håller i
henne så mycket som möjligt och pratar med henne. Det är ju... Vincent kallat henne
nästan sin dotter och älskling (ohörbart 00.20.21). Och en Elliot tog ju lite hårt i början
för han blev jättesvartsjuk för han hade någon hjärnskada när han föddes så han är ju
mammas lilla... Han var ju mammas bebis till Junie kom. Han blev ju nästa buren tills
dagen innan hon födde Junie...

Lukas om Bellas närvaro hemma
Fhl Nu tänkte jag ställa en fråga om tiden från juli fram till förra helgen och... juli i år alltså
fram till förra helgen.
L Mm.
Fhl Vilka var det som var hemma då med Junie?
L Det är jag på dagarna. På kvällarna var hon hemma. Alltså på dagarna var jag hemma
och sen kvällar och helger var hon hemma. Hon var bara iväg på jobb

Lukas om ansvaret som läggs på grabbarna
Dom är stora nog för att rasta en galen hund och att passa en femmånaders bebis.

Fhl Alla djur?
L Ja, alltså... hunden skulle rastas.... Vincent... Ja, Vincent behöver rutiner för sina
diagnoser så han... varje morgon, han går ut med hunden varje morgon får han börja
med
och sen passar jag på när Junie so... Hon sover ju... var tredje timme sover hon en
stund. Då passar jag på och gå ut med hunden och så får grabbarna bara lyssna om hon
vaknar.
Jag går ju bara utanför huset. Vi har en skog så går jag bara en liten promenad
med hunden.

Säger Lukas.
Citera
2023-02-10, 17:43
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Säger Lukas.
Exakt
Säger Lukas
Och allt Lukas säger är ju sant
Eller hur
Citera
2023-02-10, 17:44
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Exakt
Säger Lukas
Och allt Lukas säger är ju sant
Eller hur

Var det inte nån här i tråden som påstod annat? Men jag kanske missminner mig ...
Citera
2023-02-10, 17:46
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Säger Lukas.

Samma Lukas som ljuger om allt !
Citera
2023-02-10, 17:51
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider

Eller hur. Detta blev väldigt konstigt helt plötsligt. Tror detta är vad de kallar att skjuta sig själv i foten.
Citera
2023-02-10, 17:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Var det inte nån här i tråden som påstod annat? Men jag kanske missminner mig ...
Jag bjuder på uttalanden från Lukas som ni höjer till skyarna och tillber som sanningens Gud.
Uttalanden som stöder det jag säger.
Så nu har ni fått sanningen från Lukas him self
Citera
2023-02-10, 17:59
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Eller hur. Detta blev väldigt konstigt helt plötsligt. Tror detta är vad de kallar att skjuta sig själv i foten.

Exakt så !
Citera
2023-02-10, 17:59
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider

Citat:
Det blir mer konstigt om ni nu helt plötsligt inte ser det citerade som sanning faktiskt.
Lukas har ju sagt det.
Citera
2023-02-10, 18:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nej jag har hela tiden sagt att han ljuger
Jag har aldrig sagt att han ljuger om allt.
Ni däremot har tagit allt Bella sagt som lögn och allt Lukas säger som sanningen.
Det blir inga skott i min fot
Citera
2023-02-10, 18:01
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Jag bjuder på uttalanden från Lukas som ni höjer till skyarna och tillber som sanningens Gud.
Uttalanden som stöder det jag säger.
Så nu har ni fått sanningen från Lukas him self

Det blir mer konstigt om ni nu helt plötsligt inte ser det citerade som sanning faktiskt. Lukas har ju sagt det.

Nej jag har hela tiden sagt att han ljuger
Jag har aldrig sagt att han ljuger om allt.
Ni däremot har tagit allt Bella sagt som lögn och allt Lukas säger som sanningen.
Det blir inga skott i min fot

Haha, detta blev jobbigt. Det märker man!

Jag har för övrigt aldrig upphöjt Lukas till nån sorts sanningsguru. Jag tycker och tror att han är en tragisk, omogen och antagligen lågbegåvad tönt som har haft ihjäl ett spädbarn.
Senast redigerad av Vallasand 2023-02-10 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in