2023-02-10, 16:44
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Din sjuka ide om att man ska göra skillnad på barn i samma familj är bara sjuk.
Han visste om barnen när han flyttade in så han visste vad han tog på sig.
Han verkar inte gråta över "oäkta barn" heller så snora klart nu och torka tårarna.
Lukas verkar inte vara lika sne i huvudet som du på det området.
Det är inge fel på Lukas. MEN MAMMAN!!! OCH DIG!
Citera
2023-02-10, 16:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Nej, det där har du fått helt om bakfoten. Isabella agerade högst tvivelaktigt mot L lång innan de 3 sista veckorna där hon totalt försummade och lämnade sina barn åt sina öden. Den psykiska misshandeln av L - och även av hennes barn, vill jag påstå - var lång och grym. Vi är nog många här som hoppas att hon aldrig får vårdnaden av sina barn igen. Och nu klarar inte ens kräket av att vara kvinna nog och ta del av rättegången som behandlar hennes barns död. Fy vilken människa hon är. Fy!
Hon arbetade och det rör sig om tiden från mitten av maj till slutet av juli.
Inte så där överdrivet lång tid som hon var borta dagtid heller med andra ord.
Du vill påstå det ja
Vem bryr sig.
Du menar att om hon sörjer och är deprimerad så är det också ett "tecken" som stöder ert skitsprättande.
Och han som fortfarande är likgiltig är väl fortfarande i chock förstår jag.
Ni är ynkliga.
Citera
2023-02-10, 16:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är bättre att omplacera hunden om man märker att det inte funkar. Hon ville ha kvar hunden utan att bry sig. Lätt att ha hund om man inte tar hand om den. Tror du på fullaste allvar att barn är "självgående" hoppas du ALDRIG skaffar barn. Dom ska skjutsas till aktiviteter, kompisar ha uppmärksamhet och stimulans. Man tvättar lagar mat, diskar städar. Vet du hur lång tid det tar att städa ett höns hus. Att du sitter och försvarar den vidriga människa är fan helt otroligt. skaffar man barn tar man hand om dem. Dom är inga leksaker som man bara kastar iväg till exet för hon ska ut på knulla. Så om man jobbar kan man skita i sina egna barn. Fy fan. Hoppas barnen aldrig behöver bo hos sin värdelösa mamma igen. Dom vill inte. Att barn inte är lojala med Mamman som barn brukar vara är skrämmande. Hunden kan man inte kasta iväg men barnen är leksaker som man inte behöver ta hand om. Du är fan störd du med!
Jag hoppas du inte har barn om du tror att dom måste heltidsdaddas tills dom blir vuxna.
Då har du något seriöst fel i huvudet.
Det är självklart att en sju och en nioåring inte behöver ständig passning utan klarar mycket själv.
Jag börjar förstå varför du ser Lukas som en stor bebis som saknar sin mammas ömma vård.
Citera
2023-02-10, 16:53
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är inge fel på Lukas. MEN MAMMAN!!! OCH DIG!
Nej han har ju bara dödat ett barn så klart att det inte är fel på honom det är ju helt normalt i din bok.
Citera
2023-02-10, 16:54
Medlem
Citat:
Dom sista tre veckorna nej.
När hon var hemma med barn så var det hon som gjorde det mesta sen jobbad hon och var inte hemma.
Jag vill påstå att det är Lukas som sysslat med psykisk kontroll mot Bella och barnen och inte tvärtom.
Hon var fullt kompetent tills han kom och in och lekte tarzan och började styra och ställa.
Det är dessutom inte ens viktigt eftersom ingenting ursäktar att han dödat barnet.
Det är hans och enbart hans ansvar.
Vad ville hon i framtiden med den nye mannen?
Citera
2023-02-10, 16:55
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Du vill påstå det ja
Vem bryr sig.
Du menar att om hon sörjer och är deprimerad så är det också ett "tecken" som stöder ert skitsprättande.
Ni är ynkliga.

Din whataboutism skulle få även kalla krigets sovjetiska propagandaförfattare att häpna. Jag vet inte om hon sörjer. Jag hoppas att hon sörjer och mår helt utomordentligt dåligt. Men vet du vad? Jag tror inte att hon sörjer. Jag tror att hon har ångest över att hennes minst sagt tvivelaktiga leverne nått det publika ljuset, inte att hennes barn har dött. Vet du vad jag däremot vet? Jag vet att allting tyder på att hon är ett totalt kräk till människa som har försummat sina egna barn.
Senast redigerad av Vallasand 2023-02-10 kl. 16:58.
Citera
2023-02-10, 16:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Du får väl fråga henne.
Jag gissar att man efter tre veckor fortfarande är i ett läge där man prövar sig fram men du får som sagt fråga henne.
Citera
2023-02-10, 16:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Din whataboutism skulle få även kalla krigets sovjetiska propagandaförfattare att häpna. Jag vet inte om hon sörjer. Jag hoppas att hon sörjer och mår helt utomordentligt dåligt. Men vet du vad? Jag tror inte att hon sörjer. Jag tror att hon har ångest över att hennes minst sagt tvivelaktiga leverne nått det publika ljuset, inte att hennes barn har dött. Vet du vad jag däremot vet? Jag vet att allting tyder på att hon ett totalt kräk till människa som har försummat sina egna barn.
Klart du gör.
Lukas dödar barnet och du ägnar dig åt skitkastning om mamman och önska henne jävelskap.
Allting tyder i vart fall som helst på att du är ett riktigt kräk.
Citera
2023-02-10, 16:59
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Klart du gör.
Lukas dödar barnet och du ägnar dig åt skitkastning om mamman och önska henne jävelskap.
Allting tyder i vart fall som helst på att du är ett riktigt kräk.

Det är inte bara jag som gör det. Mer eller mindre alla som har tagit sig tiden att läsa förundersökningen kommer till samma slutsats.
Citera
2023-02-10, 17:07
Medlem
Citat:
Du vill påstå det ja
Vem bryr sig.
Ni är ynkliga.

Att hon sörjer verkar högst tvivelaktigt. Hon verkar helt sakna band till J och det första hon verkar tänka på är om Victor ”är kvar efter allt detta”. Normalt sätt vill man som mamma inte vara ifrån sina barn så mycket, man saknar dem och vill inte missa mer tid än nödvändigt. Hennes fokus i livet var sig själv
Citera
2023-02-10, 17:15
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll

Antagligen samma som med de andra hon har haft ; flytta ihop och leka familj innan det är dags för en ny man. Men den här mannen verkar ha dragit öronen åt sig och dumpat henne .
Citera
2023-02-10, 17:28
Medlem
silopsilops avatar
Lukas om Bella som mamma
Fhl Andersson. Mm. Eeh, jag tänkte fråga lite grann om det här med graviditeten och när ni
väntade Junie då. Var den planerad den graviditeten?
L Nej, det var den inte. Den hände och sen pratade vi om vi skulle ha barnet eller inte.
Det pratade vi ganska... (ohörbart 00.17.13). Vi fick reda på det i stort sett så tidigt man
kunde få reda på det för att de hittade något på sjukhuset först (ohörbart 00.17.20)
graviditetstester kände att hon var gravid så då tog vi två veckor och bara pratade om
det och funderade och pratade och funderade på hur hon ville ha det. Det är det bästa
som har hänt mig så jag visste direkt att jag ville ha barnet. (ohörbart 00.17.31) Bella
för hon är en jättebra mamma

Lukas om den uppmärksamhet som Bella gav Elliot.
Fhl Så.
L Vincent, han... Sitter hon i typ sin gåstol eller köket när jag lagar mat, då sätter han sig
bredvid och pratar med henne och gullar. Och Elliot... bägge två sitter och håller i
henne så mycket som möjligt och pratar med henne. Det är ju... Vincent kallat henne
nästan sin dotter och älskling (ohörbart 00.20.21). Och en Elliot tog ju lite hårt i början
för han blev jättesvartsjuk för han hade någon hjärnskada när han föddes så han är ju
mammas lilla... Han var ju mammas bebis till Junie kom. Han blev ju nästa buren tills
dagen innan hon födde Junie...

Lukas om Bellas närvaro hemma
Fhl Nu tänkte jag ställa en fråga om tiden från juli fram till förra helgen och... juli i år alltså
fram till förra helgen.
L Mm.
Fhl Vilka var det som var hemma då med Junie?
L Det är jag på dagarna. På kvällarna var hon hemma. Alltså på dagarna var jag hemma
och sen kvällar och helger var hon hemma. Hon var bara iväg på jobb

Lukas om ansvaret som läggs på grabbarna
Dom är stora nog för att rasta en galen hund och att passa en femmånaders bebis.

Fhl Alla djur?
L Ja, alltså... hunden skulle rastas.... Vincent... Ja, Vincent behöver rutiner för sina
diagnoser så han... varje morgon, han går ut med hunden varje morgon får han börja
med
och sen passar jag på när Junie so... Hon sover ju... var tredje timme sover hon en
stund. Då passar jag på och gå ut med hunden och så får grabbarna bara lyssna om hon
vaknar.
Jag går ju bara utanför huset. Vi har en skog så går jag bara en liten promenad
med hunden.
Senast redigerad av silopsilop 2023-02-10 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in