2023-02-10, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Inte om de tillhör min familj.

Men barn, gamla, sjuka och handikappade finns ju i andra länder också som behöver stöd, inte bara i Sverige. Länder som dessutom behandlar mig bra och med respekt. Varför skulle jag då välja Sverige med idioter som dig?
Nä det var bra att du lämnade Sverige. Bara du blir fråntagen ditt medborgarskap som du vägrar att frånsäga dig blir det ännu bättre.
Citera
2023-02-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä det var bra att du lämnade Sverige. Bara du blir fråntagen ditt medborgarskap som du vägrar att frånsäga dig blir det ännu bättre.

Varför tror du jag vägrar det?
Citera
2023-02-10, 17:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vad är skillnaden mellan det och vakta sin mamma tänker du?

Jag förstod aldrig din logik. Dom vaktade sina mammor men slutade är din ståndpunkt? Vad hände? Varför sket dom i sina mammor till slut?

Förstår du vad som hände 2014? Skulle nu låt oss säga Centerpartiet genomföra en militärkupp med stöd av jänkarna så är ju resten av oss svenskar fullständigt hjärndöda om vi bara låter det hända och vi låter dom nya ledarna bomba svenskar och vi står där och rycker på axlarna.

Deras situation är ju jävligt mycket mer komplex än vår. Det är fullständigt logiskt att ukrainare hatar Sovjet för vad bolsjevikerna gjorde för det var ett brutalt folkmord och det skedde pga bröd....men jag vet inte om vad som hände 100 år innan 2014 är så relevant för gemene ukrainare egentligen.
Citera
2023-02-10, 17:10
Avslutad
Citat:
Varför tror du jag vägrar det?
För att du vill ha kvar tryggheten det innebär att vara svensk medborgare.

Och blir det krig i ditt nya land så drar du bara tillbaka till tryggheten i Sverige.

Några barn, gamla, sjuka och handikappade i ditt nya land stannar du ju naturligtvis inte heller och hjälper. (Du är väl inte så omtyckt som du vill låtsas i ditt nya land heller kan tänka.)
Citat:
”Kommer givetvis inte uppehålla mig i länder som är på väg in i krig och heller inte i länder med en massa kriminalitet.”
Citera
2023-02-10, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag förstod aldrig din logik. Dom vaktade sina mammor men slutade är din ståndpunkt? Vad hände? Varför sket dom i sina mammor till slut?

Förstår du vad som hände 2014? Skulle nu låt oss säga Centerpartiet genomföra en militärkupp med stöd av jänkarna så är ju resten av oss svenskar fullständigt hjärndöda om vi bara låter det hända och vi låter dom nya ledarna bomba svenskar och vi står där och rycker på axlarna.

Deras situation är ju jävligt mycket mer komplex än vår. Det är fullständigt logiskt att ukrainare hatar Sovjet för vad bolsjevikerna gjorde för det var ett brutalt folkmord och det skedde pga bröd....men jag vet inte om vad som hände 100 år innan 2014 är så relevant för gemene ukrainare egentligen.
Om Centerpartiet genomför en militärkupp kommer du att sitta hemma och vakta din mamma.
Citera
2023-02-10, 17:15
Medlem
Citat:
För att du vill ha kvar tryggheten det innebär att vara svensk medborgare.

Och blir det krig i ditt nya land så drar du bara tillbaka till tryggheten i Sverige.

Några barn, gamla, sjuka och handikappade i ditt nya land stannar du ju naturligtvis inte heller och hjälper. (Du är väl inte så omtyckt som du vill låtsas i ditt nya land heller kan tänka.)

Du fantiserar ju bara, varför tror du detta?
Citera
2023-02-10, 17:19
Avslutad
Citat:
Du fantiserar ju bara, varför tror du detta?
Citat:
Kommer givetvis inte uppehålla mig i länder som är på väg in i krig och heller inte i länder med en massa kriminalitet.

Vad betyder det annat än att du oavsett var du befinner dig i världen kommer att lämna barn, gamla, sjuka och handikappade åt sitt öde?
Citera
2023-02-10, 17:22
Medlem
Citat:
Vad betyder det annat än att du oavsett var du befinner dig i världen kommer att lämna barn, gamla, sjuka och handikappade åt sitt öde?

Det finns som jag sa barn, gamla, sjuka och handikappade i hela världen, inte bara i Sverige. Du är väldigt inskränkt i ditt tänk.
Citera
2023-02-10, 17:24
Avslutad
Citat:
Det finns som jag sa barn, gamla, sjuka och handikappade i hela världen, inte bara i Sverige. Du är väldigt inskränkt i ditt tänk.
Som du överger när det blir krig ja.
Citat:

Kommer givetvis inte uppehålla mig i länder som är på väg in i krig och heller inte i länder med en massa kriminalitet.
Citera
2023-02-10, 17:27
Medlem
Citat:
Som du överger när det blir krig ja.

Du verkar rätt trög som sagt, det finns inte färre barn, gamla och sjuka här än i Sverige, varför trodde du det? Det finns i alla länder.
Citera
2023-02-10, 17:28
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Om Centerpartiet genomför en militärkupp kommer du att sitta hemma och vakta din mamma.

Är det inte jag som är foliehatten? Militär från utlandet kontra landsförräderi? Man beter sig inte likadant oavsett situation hjärtat.
Citera
2023-02-10, 17:28
Avslutad
Citat:
Du verkar rätt trög som sagt, det finns inte färre barn, gamla och sjuka här än i Sverige, varför trodde du det?
Du åker ju om det blir krig istället för att stanna kvar och skydda dem.
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in