2023-02-10, 14:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det var dem inte. Det var fan inte ens hans barn. Du har väl ändå läst vad barnen säger om denna äckliga slamp morsa. Som hellre åker runt till olika män.
Din sjuka ide om att man ska göra skillnad på barn i samma familj är bara sjuk.
Han visste om barnen när han flyttade in så han visste vad han tog på sig.
Han verkar inte gråta över "oäkta barn" heller så snora klart nu och torka tårarna.
Lukas verkar inte vara lika sne i huvudet som du på det området.
Citera
2023-02-10, 14:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Någon gång måste hon väl ha träffat barnet , och passat på att manipulera honom. Han var väl tex med till Gnesta när hon lekte mamma tillsammans med Victor ?
Du vet inte så mycket om manipulation va?
Citera
2023-02-10, 14:15
Medlem
silopsilops avatar
Ett barns tidsuppfattning i ett nötskal

Den 27 juli
Fhl Ja, men brandkåren och ambulansen, de brukar samarbeta. De hjälps åt. Mm. Så... när
såg du Junie senast?

E Det var för typ tre veckor sen.
Fhl Junie, tre veckor sen.
E Typ. Jag vet inte. För fyra veckor sen var det.
Citera
2023-02-10, 14:21
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop

Tyvärr så vet jag ju det , men till skillnad från somliga andra så är det ingenting jag använder mig av. Du verkar tro att du vet och kan mer om allt , än alla andra här. Tror , eller är tämligen övertygad om att du är innehavare av x-antal diagnoser som du borde söka hjälp för.

Varför diskuterar man ens med en sån som dig , en patetisk bitter varelse . Kommer inte bemöta dig mer , är ju bara pinsamt !
Citera
2023-02-10, 14:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vilket skitsnack. Jag är själv nämndeman och är varken gammal politiker, trött eller petar näsan. Aldrig har domaren behövt förklara hur det går till. Och efter förhandlingar så kör vi en öppen dialog.

Tråkig erfarenhet du har
Jag undrar om du som är nämndeman tror att försvaret kommer yrka på att Lukas går loss ur häkte efter dagens förhandlingar.
Alla vittnen och all bevisning är ju avklarad och det ligger en helg mellan sista rättegångsdagen.
Är det vanligt att dom begär att häktningen hävs i det här skedet eller brukar dom alltid vänta tills sista rättegångsdagen med att begära det.

Såvitt jag ser så finns ju inget mer som ska in i målet enligt planeringen.

Citera
2023-02-10, 15:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det står i förundersökningen att han ligger och drar sig till 11 ibland.
Om båda jobbar så får man givetvis dela men nu jobbade inte båda utan den ena gick hemma större delen av tiden med ETT barn och övrig tid med två självgående barn som inte behövde bäras matas bytas
Det var han som ville ha hunden och därför får han ta ansvar för det.
Det tycker jag är ett jäkligt skäligt krav faktiskt.
Fast du kanske är som Lukas och tycker djur bara är leksaker som kan skyffla bort när man tröttnar.
Barnen fick dessutom ta morgonrastningen med hunden så inte ens det behövde han göra

Det fetade......"självgående". Båda barnen har väl dokumenterade DIAGNOSER??? Barn med DIAGNOSER är INTE "självgående".....du begriper ju inte ens vad DIAGNOSER innebär, ett annat namn på DIAGNOSER är FUNKTIONSHINDER.

Man kan inte säga "självgående" om personer med diagnos/funktionshinder då de mycket, mycket behöver olika former av EXTRA STÖD för att fungera "nästan" normalt.

Att släppa ut 2 mindre barn (med funktionshinder) med en större unghund som dessutom är av huskie-typ (extra, extra jobbig och extra, extra krävande hundras) ensamma på rastningspromenad, jag finner faaan inte ord på hur oansvarigt detta är av de vuxna!!!! Snacka om OANSVARIGA hund/djurägare!!!

Jag hoppas verkligen att I inte bara blir av med sina barn, utan även alla stackars djur och får djurförbud!!

Citat:
Din sjuka ide om att man ska göra skillnad på barn i samma familj är bara sjuk.
Han visste om barnen när han flyttade in så han visste vad han tog på sig.
Han verkar inte gråta över "oäkta barn" heller så snora klart nu och torka tårarna.
Lukas verkar inte vara lika sne i huvudet som du på det området.

Du är ju helt fullkomligt ute och cyklar. Du vet exakt ingenting. Det är klart att det ÄR skillnad på "mina barn och dina barn" i minst 90% av fallen, allt annat är drömmar och verklighetsflykt!

Och att L "visste vad han tog på sig".......herregud, det är ju mamman här som har 2 tidigare barn, HON ska ta mest ansvar för dom både praktiskt och juridiskt, och hon ska SKYDDA dom mot den nya sambon, som hon faktiskt bara har känt en kortare tid och egentligen inte vet någonting om! Inte dumpa sina egna 2 barn MER än heltid på denna nya sambon....
Citat:

Och du kan ingenting själv, dina försök att manipulera oss här i detta forum har ju skitit sig totalt, hahaaa. Ju mer du försöker, ju fler ser igenom......

Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Tyvärr så vet jag ju det , men till skillnad från somliga andra så är det ingenting jag använder mig av. Du verkar tro att du vet och kan mer om allt , än alla andra här. Tror , eller är tämligen övertygad om att du är innehavare av x-antal diagnoser som du borde söka hjälp för.

Varför diskuterar man ens med en sån som dig , en patetisk bitter varelse . Kommer inte bemöta dig mer , är ju bara pinsamt !

Jag håller helt med dig!!
Citera
2023-02-10, 15:55
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det fetade......"självgående". Båda barnen har väl dokumenterade DIAGNOSER??? Barn med DIAGNOSER är INTE "självgående".....du begriper ju inte ens vad DIAGNOSER innebär, ett annat namn på DIAGNOSER är FUNKTIONSHINDER.

Man kan inte säga "självgående" om personer med diagnos/funktionshinder då de mycket, mycket behöver olika former av EXTRA STÖD för att fungera "nästan" normalt.
Jo även människor med olika typer av funktionshinder kan vara självgående.
På vilket sätt menar du att dessa barn har så mentala handikapp att dom inte klarar det mesta själv.
Dom äter själva sköter toalett själva går och rör sig själva osv.

Citat:
Att släppa ut 2 mindre barn (med funktionshinder) med en större unghund som dessutom är av huskie-typ (extra, extra jobbig och extra, extra krävande hundras) ensamma på rastningspromenad, jag finner faaan inte ord på hur oansvarigt detta är av de vuxna!!!! Snacka om OANSVARIGA hund/djurägare!!!
Det är Lukas som låter barnen rasta hunden.
Inte Bella.
Det är rutinen när Lukas väcker dom och Bella är på jobbet.

Citat:
Jag hoppas verkligen att I inte bara blir av med sina barn, utan även alla stackars djur och får djurförbud!!
Det är ju logiskt när det är Lukas som skadat ett barn och som låter barn rasta en stor hund.
Klart allt är Bellas fel.
Om Lukas inte torkar sig ordentligt när han skitit är det då också Bellas ansvar

Citat:
Du är ju helt fullkomligt ute och cyklar. Du vet exakt ingenting. Det är klart att det ÄR skillnad på "mina barn och dina barn" i minst 90% av fallen, allt annat är drömmar och verklighetsflykt!
Det är inte alls självklart och det var inte ens frågan.
Här handlade det om ansvar och inte att trumma på släktträdet.
Ingår du i en familj som vuxen så har du ansvar som vuxen.
Det går inte att kuckilura och bara laga mat åt sitt eget bara fixa för sitt eget och bara bry sig i sitt eget.

Citat:
Och att L "visste vad han tog på sig".......herregud, det är ju mamman här som har 2 tidigare barn, HON ska ta mest ansvar för dom både praktiskt och juridiskt, och hon ska SKYDDA dom mot den nya sambon, som hon faktiskt bara har känt en kortare tid och egentligen inte vet någonting om! Inte dumpa sina egna 2 barn MER än heltid på denna nya sambon....
Vilket skydd behövde dom menar du?
Har du information om att Lukas skadat grabbarna?
Citera
2023-02-10, 16:15
Medlem
Vallasands avatar
Citat:

Ingår du i en familj som vuxen så har du ansvar som vuxen.
Det går inte att kuckilura och bara laga mat åt sitt eget bara fixa för sitt eget och bara bry sig i sitt eget.

Du säger nåt bra här, silop. Ja, är man vuxen i en familj så har man ansvar. Det ansvaret tog inte Isabella. Hon försummade sina barn. Hon lät sina behov gå före.

Istället för att bete sig som en vuxen kvinna, så misshandlade hon psykiskt Lukas något enormt. Säga vad man vill om Lukas och vad han kan ha gjort (han är en idiot och säkert inte särskilt begåvad) men han försökte i alla fall och fick dra ett enormt jävla lass då Isabella förefaller vara totalt inkompetent både som mamma och vuxen.
Citera
2023-02-10, 16:29
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Du säger nåt bra här, silop. Ja, är man vuxen i en familj så har man ansvar. Det ansvaret tog inte Isabella. Hon försummade sina barn. Hon lät sina behov gå före.

Istället för att bete sig som en vuxen kvinna, så misshandlade hon psykiskt Lukas något enormt. Säga vad man vill om Lukas och vad han kan ha gjort (han är en idiot och säkert inte särskilt begåvad) men han försökte i alla fall och fick dra ett enormt jävla lass då Isabella förefaller vara totalt inkompetent både som mamma och vuxen.
Dom sista tre veckorna nej.
När hon var hemma med barn så var det hon som gjorde det mesta sen jobbad hon och var inte hemma.
Jag vill påstå att det är Lukas som sysslat med psykisk kontroll mot Bella och barnen och inte tvärtom.
Hon var fullt kompetent tills han kom och in och lekte tarzan och började styra och ställa.
Det är dessutom inte ens viktigt eftersom ingenting ursäktar att han dödat barnet.
Det är hans och enbart hans ansvar.
Citera
2023-02-10, 16:39
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Dom sista tre veckorna nej.
När hon var hemma med barn så var det hon som gjorde det mesta sen jobbad hon och var inte hemma.
Jag vill påstå att det är Lukas som sysslat med psykisk kontroll mot Bella och barnen och inte tvärtom.
Hon var fullt kompetent tills han kom och in och lekte tarzan och började styra och ställa.
Det är dessutom inte ens viktigt eftersom ingenting ursäktar att han dödat barnet.
Det är hans och enbart hans ansvar.

Nej, det där har du fått helt om bakfoten. Isabella agerade högst tvivelaktigt mot L lång innan de 3 sista veckorna där hon totalt försummade och lämnade sina barn åt sina öden. Den psykiska misshandeln av L - och även av hennes barn, vill jag påstå - var lång och grym. Vi är nog många här som hoppas att hon aldrig får vårdnaden av sina barn igen. Och nu klarar inte ens kräket av att vara kvinna nog och ta del av rättegången som behandlar hennes barns död. Fy vilken människa hon är. Fy!
Citera
2023-02-10, 16:43
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Det står i förundersökningen att han ligger och drar sig till 11 ibland.
Om båda jobbar så får man givetvis dela men nu jobbade inte båda utan den ena gick hemma större delen av tiden med ETT barn och övrig tid med två självgående barn som inte behövde bäras matas bytas
Det var han som ville ha hunden och därför får han ta ansvar för det.
Det tycker jag är ett jäkligt skäligt krav faktiskt.
Fast du kanske är som Lukas och tycker djur bara är leksaker som kan skyffla bort när man tröttnar.
Barnen fick dessutom ta morgonrastningen med hunden så inte ens det behövde han göra.
Det är bättre att omplacera hunden om man märker att det inte funkar. Hon ville ha kvar hunden utan att bry sig. Lätt att ha hund om man inte tar hand om den. Tror du på fullaste allvar att barn är "självgående" hoppas du ALDRIG skaffar barn. Dom ska skjutsas till aktiviteter, kompisar ha uppmärksamhet och stimulans. Man tvättar lagar mat, diskar städar. Vet du hur lång tid det tar att städa ett höns hus. Att du sitter och försvarar den vidriga människa är fan helt otroligt. skaffar man barn tar man hand om dem. Dom är inga leksaker som man bara kastar iväg till exet för hon ska ut på knulla. Så om man jobbar kan man skita i sina egna barn. Fy fan. Hoppas barnen aldrig behöver bo hos sin värdelösa mamma igen. Dom vill inte. Att barn inte är lojala med Mamman som barn brukar vara är skrämmande. Hunden kan man inte kasta iväg men barnen är leksaker som man inte behöver ta hand om. Du är fan störd du med!
Citera
2023-02-10, 16:44
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är bättre att omplacera hunden om man märker att det inte funkar. Hon ville ha kvar hunden utan att bry sig. Lätt att ha hund om man inte tar hand om den. Tror du på fullaste allvar att barn är "självgående" hoppas du ALDRIG skaffar barn. Dom ska skjutsas till aktiviteter, kompisar ha uppmärksamhet och stimulans. Man tvättar lagar mat, diskar städar. Vet du hur lång tid det tar att städa ett höns hus. Att du sitter och försvarar den vidriga människa är fan helt otroligt. skaffar man barn tar man hand om dem. Dom är inga leksaker som man bara kastar iväg till exet för hon ska ut på knulla. Så om man jobbar kan man skita i sina egna barn. Fy fan. Hoppas barnen aldrig behöver bo hos sin värdelösa mamma igen. Dom vill inte. Att barn inte är lojala med Mamman som barn brukar vara är skrämmande. Hunden kan man inte kasta iväg men barnen är leksaker som man inte behöver ta hand om. Du är fan störd du med!

Ja, här är det fråga om en mamma som har - allt enligt ordets sanna bemärkelse - försummat sina barn.
Senast redigerad av Vallasand 2023-02-10 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in