2023-01-28, 20:09
Medlem
Linus kommer i fortsatt förhör att kallas för Linus. Han är bror till Lukas

Utdrag ur förhör med Linus 9/8 22 Stora FUP:en akt.bil 81 sidorna 349 och 350

Linus tillfrågas om sin relation till Lukas och säger att de har varit "tighta" tidigare men att de
inte träffas så mycket den sista tiden då Lukas pluggar och är pappaledig med tre barn. Linus
brukar ringa och prata med Lukas ibland. Linus tror att Lukas pluggar något liknade som
byggingenjör. Han vill hålla på med byggen. Lukas hinner bara plugga på helgerna. Det är
mest Linus som tar kontakt.

Gällande relationen mellan Lukas och Isabella har Lukas inte sagt så mycket mer än att "det
är mycket nu", att Isabella inte är hemma så mycket och att det inte är bra med Isabella nu.

Angående umgänget med Lukas och Isabella har Linus fikat hos dem ett par gånger. Linus
tror att Isabella kanske inte ville att de skulle träffas för Lukas hade ursäkter om varför de inte
kunde ses. Linus tyckte inte illa om Isabella.
Citera
2023-01-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Linus kommer i fortsatt förhör att kallas för Linus. Han är bror till Lukas

Utdrag ur förhör med Linus 9/8 22 Stora FUP:en akt.bil 81 sidorna 349 och 350

Linus tillfrågas om sin relation till Lukas och säger att de har varit "tighta" tidigare men att de
inte träffas så mycket den sista tiden då Lukas pluggar och är pappaledig med tre barn. Linus
brukar ringa och prata med Lukas ibland. Linus tror att Lukas pluggar något liknade som
byggingenjör. Han vill hålla på med byggen. Lukas hinner bara plugga på helgerna. Det är
mest Linus som tar kontakt.

Gällande relationen mellan Lukas och Isabella har Lukas inte sagt så mycket mer än att "det
är mycket nu", att Isabella inte är hemma så mycket och att det inte är bra med Isabella nu.

Angående umgänget med Lukas och Isabella har Linus fikat hos dem ett par gånger. Linus
tror att Isabella kanske inte ville att de skulle träffas för Lukas hade ursäkter om varför de inte
kunde ses. Linus tyckte inte illa om Isabella.

Tack! Har inte tillgång till fup just nu då jag inte har dator här och pallar inte skrolla i telefonen.

Nämns den här Anna nån gång i FUPen?
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2023-01-28 kl. 20:48.
Citera
2023-01-28, 21:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Tack! Har inte tillgång till fup just nu då jag inte har dator här och pallar inte skrolla i telefonen.

Nämns den här Anna nån gång i FUPen?

Ja i Linus utsaga men det kanske kändes obekvämt att citera det.

Lukas har sagt till Robin att han vill lämna Isabella men att hon hotar med att ta vårdnaden
om Junie. Lukas tror inte att han kan få vårdnaden som pappa utan att det är lättare om man
är mamma. Linus syster Anna vet mer. Linus har fått tredje handsuppgifter.

På fråga vet inte Linus vart Isabella är när han ringer till Lukas på lördagen. Barnen har sagt
till sin pappa Robin att de träffat sin mamma en gång på två veckor. Detta är info som Linus
syster Anna
har fått från Robin.
Citera
2023-01-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop

Lukas har sagt till Robin att han vill lämna Isabella men att hon hotar med att ta vårdnaden
om Junie. Lukas tror inte att han kan få vårdnaden som pappa utan att det är lättare om man

På fråga vet inte Linus vart Isabella är när han ringer till Lukas på lördagen. Barnen har sagt
till sin pappa Robin att de träffat sin mamma en gång på två veckor. Detta är info som Linus
syster Anna
har fått från Robin.

Är det obekvämt att svara på ditt påstående att Lukas spelade mobilspel på sjukhuset?

Det är en märklig sak att bara hitta på.
Citera
2023-01-28, 21:40
Medlem
Citat:

syster Anna
har fått från Robin.

Nu är det ju inte som så att det är du som avgör vad vi andra skall citera och inte citera, det är vi fullt kapabla till att avgöra själva utan din inblandning.

Hjarnsubstans undrade om det fanns något förhör med Linus, jag gick in och svarade, eftersom det är jag som svarar så avgör jag vad som skall läggas upp i inlägget inte du.

Besvara du istället det som andra frågar dig om.
Citera
2023-01-28, 21:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Är det obekvämt att svara på ditt påstående att Lukas spelade mobilspel på sjukhuset?

Det är en märklig sak att bara hitta på.
Ja visst vore det en märklig sak att bara hitta på.
Ja jag är obekväm att svara på det.
Citera
2023-01-28, 22:06
Medlem
Citat:

syster Anna
har fått från Robin.

Du är ju inte ens läskunnig, hjarnsubstans frågar efter ett förhör som gäller Linus, jag svarar med ett utdrag ur Linus förhör.

När hjarnsubstans fått detta svar från mig, DÅ frågar han om det nämns någon Anna i FUP:en

Varför skulle jag överhuvudtaget gå in och skriva något om Anna, han frågar om Linus och inget annat.
Citera
2023-01-28, 23:01
Medlem
Citat:
Jo jag har läst och ser inte att du tar hål på någonting.
Du lyckas däremot framställa Robin som rätt patetisk när han sitter och diskuterar Bella med dig i tre års tid.
Det känns väl som det är dags att släppa att hon träffade en annan och gå vidare.

Haha på vilket sätt är man patetisk när man diskuterar sina barns mamma med en vän?
Det är inte så att man sitter och pratar om det dagligen men om du läser vad jag skrev så nämnde han det för mig första gången för 3år sedan, varför det inte skett tidigare finns det nog flera orsaker till.
Citera
2023-01-29, 01:45
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Korrekt jag är inte intresserad av att besvara någonting.
Jag frågade om Linus och Anna för att det intresserar mig och finns med i förundersökningen.
Linus berättelse finns med bland dom övriga vittnesutsagorna.
Det finns ett register i början på förundersökningen med sidhänvisning.
Och varför komma med såna påstående vad Lukas gjort som ska sätta honom i dålig dager om du inte kan följa upp dina påståenden. Du gör precis som flera skriver, plockar lite här och där.

Robin säger det Lukas sagt han är tydligen inte kapabel att skaffa sig en egen uppfattning om I.
Det han säger om henne är inte vad någon annan sagt det är rätt tydligt att det är hans egen upplevelse efter att ha två barn ihop med henne.

Du vägrar också svara på varför det är okej för alla andra att söka avlastning gällande alla barnen men om L gör det då är han värdelös och klarar inte göra det alla andra 23 åringar klarar, osv osv,

Allt som som kan vridas till någon märklig låtsas skit mot L ska göras.

Du har inte tänkt på på detta, innan fup tänkte de flesta L var skyldig.
Efter fup tycker de flesta personer här som har mer eller mindre NoLL relatio. Till berörda personer att hennes sätt att vara är inte normalt. Att hon är en usel mamma. Alla gör dessa slutsatser. Utan att hata eller älska någon an L eller I. Det baseras på fupen.

Men du, du kan inte ta det. Trots att merparten delar åsikt.
Du bara kastar lögner och påståenden utan stöd och kastar skit på alla här inne.
Mamman är felfri och Lukas en lögnare, och tydligen är ALLA förhörda personer manipulerade av L.
Jävlar vad skicklig han är. Vilken tur att han inte lyckats manipulera dig då.. du verkar vara den enda på jorden som ser igenom honom, tack för att du räddar världen mot såna som honom.
Citera
2023-01-29, 01:46
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Så du hittade på att Lukas spelade mobilspel på sjukhuset när läkarna arbetade med att rädda flickans liv. För att försöka få honom att se dålig ut eller försöka få Isabella se bättre ut för att hon satt och snapchatade samma tillfälle?

Förmodligen.. eftersom vi nu helst ska glömma detta.
Citera
2023-01-29, 01:50
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:

syster Anna
har fått från Robin.

Men vad är det som är märkligt här… han bekräftar bara att I är frånvarande. Oväntat.. ser inget annat om någon manipulation här heller.
Citera
2023-01-29, 01:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Och varför komma med såna påstående vad Lukas gjort som ska sätta honom i dålig dager om du inte kan följa upp dina påståenden. Du gör precis som flera skriver, plockar lite här och där.

Robin säger det Lukas sagt han är tydligen inte kapabel att skaffa sig en egen uppfattning om I.
Det han säger om henne är inte vad någon annan sagt det är rätt tydligt att det är hans egen upplevelse efter att ha två barn ihop med henne.

Du vägrar också svara på varför det är okej för alla andra att söka avlastning gällande alla barnen men om L gör det då är han värdelös och klarar inte göra det alla andra 23 åringar klarar, osv osv,

Allt som som kan vridas till någon märklig låtsas skit mot L ska göras.

Du har inte tänkt på på detta, innan fup tänkte de flesta L var skyldig.
Efter fup tycker de flesta personer här som har mer eller mindre NoLL relatio. Till berörda personer att hennes sätt att vara är inte normalt. Att hon är en usel mamma. Alla gör dessa slutsatser. Utan att hata eller älska någon an L eller I. Det baseras på fupen.

Men du, du kan inte ta det. Trots att merparten delar åsikt.
Du bara kastar lögner och påståenden utan stöd och kastar skit på alla här inne.
Mamman är felfri och Lukas en lögnare, och tydligen är ALLA förhörda personer manipulerade av L.
Jävlar vad skicklig han är. Vilken tur att han inte lyckats manipulera dig då.. du verkar vara den enda på jorden som ser igenom honom, tack för att du räddar världen mot såna som honom.
"Alla tycker" är ett värdelöst argument som inte gör Lukas oskyldig till att ha dödat flickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in