2023-02-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackvack
Antar att larmsamtalet spelades upp i måndags?

Lukas fick fråga igår om han förstod att folk kring händelsen kan ha uppfattat honom som kall.
Hans svar på detta var att han alltid varit sådan att man kanske inte ser på utsidan vad som försiggår men att det är kaos på insidan.
Jag uppfattade att han antydde att han var känslomässigt introvert.

Jag skulle nog även vilja påstå att jag uppfattade honom som extremt introvert (känslomässigt inte socialt) igår när jag var där.
Jag fick dock känslan av att han absolut inte var oberörd, även om han mycket troligt kan uppfattas som så av många.

Min upplevelse och känsla måste ju inte vara rätt för det och jag har inte hört larmsamtalet heller för den delen.

Jag har träffat en som bettet sig så som pratar långsamt, sluddrar, drömmer sig bort och byter ämnen ofta m.m. Den personen är diagnostiserad med ADD
Citera
2023-02-10, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Intressant som sagt. OM han nu är oskyldig varför han var så. När det gäller att han inte gjorde HLR kan de bero på att han var rädd?

Låter som larmsamtalet kanske åren stor bidragande faktor att han sitter där han sitter, åtalad, hade det låtit annorlunda så kanske bemötandet från sjukvårdare osv blivit annorlunda.

Är så svårt att veta hur folk agerar vid trauma, tänker lite som de som utsätts för våldtäkt som blir helt förstenade, jämför inte men menar att folk kan reagera så annorlunda, antingen gör motstånd i panik eller helt frusen.

Eller är han skyldig, och skakade henne, frågan är ju bara när då ingen hört henne skrika, samt borde han inte erkänt nu? Tycker han är så öppen med hela situationen så hade han skakat henne så hade han brutit ihop vid det här laget och erkänt.

Troligtvis får vi aldrig veta.

Jag tror larmsamtalet är anledningen till att han sitter där han sitter. Det var så jäkla udda. Hur udda det var framkommer inte i utskriften. En autismspektrumstörning skulle kunna förklara, eller sömnmedel. De har väl bara utrett om han i lagens mening har en allvarlig psykisk störning som kan påverka straffet. Med tanke på hur väldigt introvert han är och hur larmsamtalet var skulle jag om jag hade varit han eller hans försvarare sett till att få en neuropsykiatrisk undersökning gjord. Hoppas advokat Cecilia läser här, men det är lite sent påtänkt…
Citera
2023-02-10, 05:52
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej nu får du sluta.
Maten på häktena är oförskämt bra och dom flesta går upp i vikt på grund av att dom kan äta men är begränsade i rörelsefrihet.
Den är definitivt INTE ransonerad.
Dom flesta som kliver ut från restriktioner är inte hela zombier som du vill göra gällande.
Öppna för fan en tidning och se på hur åtalade ser ut från det att dom grips och det att dom går upp i rätten.
När en åtalad är känslokall eller avstängd så kommenteras det i media som ett tecken på att dom inte bryr sig detta eftersom dom flesta inte beter sig så.
Du kanske ska lyssna på lite poddar och börja ta del av några rättsfall på riktigt.

Har besökt en del häkten så jag vet nog mer än dig 😉
Citera
2023-02-10, 05:56
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vilka dom? Vad menar du?

De som är häktade, inga lattjolajban mediciner skrivs ut om man är häktad 😎
Citera
2023-02-10, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
De som är häktade, inga lattjolajban mediciner skrivs ut om man är häktad 😎

Fast du skrev ”såvida de inte är missbrukare”. Det är mindre chans/risk att beroendeframkallande läkemedel skrivs ut till missbrukare😉. Klart Lergigan, Atarax, Propavan etc. skrivs ut i första hand oavsett om personen i fråga är häktad eller inte. Melatonin lär inte häktade ha råd med då de inte längre ingår i högkostnadsskyddet och är svindyra även på recept. Och ännu dyrare om du köper minipack utan recept på Apoteket. Tvekar på att häktade kan/får köpa billigt Melatonin i USA eller på nätet som vi ohäktade. Och sedan ta in dem i häktet på det. För övrigt behöver både ohäktade och häktade sova och om det inte går med icke beroendeframkallande läkemedel kommer du få annat (Imovane, Stilnoct), sannolikt i kombination med exempelvis Lergigan. De flesta utvecklar väldigt svåra psykiska besvär om de är sömnlösa längre perioder. Tro mig ☺️
Citera
2023-02-10, 07:25
Medlem
sunny5s avatar
[quote=Rullgardajna|83426446]Fast du skrev ”såvida de inte är missbrukare”. Det är mindre chans/risk att beroendeframkallande läkemedel skrivs ut till missbrukare😉. Klart Lergigan, Atarax, Propavan etc. skrivs ut i första hand oavsett om personen i fråga är häktad eller inte. Melatonin lär inte häktade ha råd med då de inte längre ingår i högkostnadsskyddet och är svindyra även på recept. Och ännu dyrare om du köper minipack utan recept på Apoteket. Tvekar på att häktade kan/får köpa billigt Melatonin i USA eller på nätet som vi ohäktade. Och sedan ta in dem i häktet på det. För övrigt behöver både ohäktade och häktade sova och om det inte går med icke beroendeframkallande läkemedel kommer du få annat (Imovane, Stilnoct), sannolikt i kombination med exempelvis Lergigan. De flesta utvecklar väldigt svåra psykiska besvär om de är sömnlösa längre perioder. Tro mig ☺️[/QUOTE

Du får inget ”kul” utskrivet i häktet icke heller i fängelset. Du är helt i ditt eget öde, du får även städa upp dina egna spyor/skit. Såvida du inte vill leva/sova i eländet 👍😎
Citera
2023-02-10, 07:51
Medlem
rubin22s avatar
Det är mycket konstigheter i detta fall!
I som ville bli kvitt L och J, men L var bra som barnvakt.

Hade L flyttat hade I behövt haft sina söner deltid och inte J alls om hon varit i
Lukas vårdnad , men då hade hon behövt betalat underhåll tills dess att J fyllt 18 år minst.
Och L var på väg att flytta med J.

Nu slapp I detta och max delad vårdnad med sina två söner, som knappast vill vara med
en mamma som inte lagar mat och sitter o stirrar i mobilen hela dygnet.

L ser ut att ha varit så otroligt manipulerad av I så det är fruktansvärt att läsa!
Det kan vara L som dödat J, men lika gärna I, som hade mest motiv.
L kan fortfarande skydda I, det är vad jag tror.
Citera
2023-02-10, 08:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Du får inget ”kul” utskrivet i häktet icke heller i fängelset. Du är helt i ditt eget öde, du får även städa upp dina egna spyor/skit. Såvida du inte vill leva/sova i eländet 👍😎

Citat:
Skärp dig. Imovane och Stilnoct är inte ”kul”. Du får det utskrivet för att du inte kan sova. Du somnar förhoppningsvis när du tar dem. Tycker du det är ”kul” att sova får det stå för dig. Somnar du inte och har ”kul” på dem ska du naturligtvis inte ta dem. SJÄLVKLART får häktade och ohäktade sällan dessa mediciner och får de det så är det för att det är nödvändigt för att sova. Oavsett hur mycket du suttit i häkte, besökt häkten, pratat med häktade eller jobbat på häkte känner du inte till om en del häktade är i behov av insomningstabletter och får det utskrivet i nödvändig och kontrollerad dos. Skulle nån ha ”kul” på dem kommer denna någon inte få det utskrivet. Som sagt, skärp dig nu.

Citat:
Är du häktad behöver du ingen klocka att vakna till! Du har all tid till att sova, samt 1h att aktivera dig utanför cellen…. Been there, Done that 😎👍

Citat:
Och återigen så kan fröken S inte citera så det blir fel när jag svarar.

Men för i helvete. DU sov och DU vaknade. Alla sover inte, varken i häktet eller utanför. Sluta tjafsa bara och gå till jobbet om du har ett.
Kan ni för helvete lära er citera korrekt? Det är ju rena mardrömmen att försöka följa era inlägg och förstå vem som skrivit vad
Citera
2023-02-10, 08:53
Medlem
Någon som kommer befinna sig på rättegången idag?
Citera
2023-02-10, 09:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det måste jag inte.
Det räcker att jag vet att normala människor klarar av att ta hand om tre barn.
Ja man kan göka fast man har ont faktiskt.
Gissar att du aldrig får uppleva det något gökande oavsett.
Lär ju inte vara någon som vill trycka på en surmes som dig.
Svider väl som fan att tvingas leva som nunna förstår jag
Hon är däremot helt okej och givetvis ska hon unna sig det när hon har fixat det för barnen.
Finns inte någon som helst poäng med att sitta hemma kåt och sugen och glo på ett gnällande mähä som hon dumpat.
Det säger väl sig själv.
Har man skaffat barn så är det barnens behov som går först! Hon jobbar 8 timmar om dagen. Har sina barn varannan vecka då SKA hon ha fullt fokus på sina barn. I stället låter hon exet ta hand om, HENNES barn på hennes vecka. Då får man leva som nunna BARNEN GÅR FÖRST! Om nu slampan vill ut och knulla på sin fria barn vecka så ok.
Hon är inte värld ordet mamma. En mamma sätter alltid barnens behov först. Oavsett!
Citera
2023-02-10, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kan ni för helvete lära er citera korrekt? Det är ju rena mardrömmen att försöka följa era inlägg och förstå vem som skrivit vad

Det är fröken Sunny som inte kan citera och då blir det fel när jag citerar HEN. Ska aldrig svara HEN igen 🐓
Citera
2023-02-10, 10:23
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Har man skaffat barn så är det barnens behov som går först! Hon jobbar 8 timmar om dagen. Har sina barn varannan vecka då SKA hon ha fullt fokus på sina barn. I stället låter hon exet ta hand om, HENNES barn på hennes vecka. Då får man leva som nunna BARNEN GÅR FÖRST! Om nu slampan vill ut och knulla på sin fria barn vecka så ok.
Hon är inte värld ordet mamma. En mamma sätter alltid barnens behov först. Oavsett!
Pappor däremot får både skita i barnen och döda dom.
Du kommer slicka skinkskåran på dom oavsett.
Mammor får leva dom också faktiskt
Bella har arbetat och varit närvarande förutom tre veckor.
Hon har arbetat och studerat vilket innebär att hon också har rätt till vila och återhämtning precis som hon hade haft om hon vore en pappa.
Lukas borde ha tagit sitt eget liv istället för barnets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in