2023-02-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingerlady
Hon svarade på hur L hade känt fler Juni var född, svaret blev ”han var så lycklig att han gick på moln”

Å jag tror han varit det om relationen mellan mamma och pappa hade fungerat som det bör när två personer får ett barn.
Med tanke på att polisen avfärdat henne som misstänkt så talar det för att hon inte heller bör vara den som gjort de, men dom kan också ha helt fel.
Det verkar ändå inte vara så att han är någon psykiskt sjuk människa som mördat sitt barn, eller ond på något sätt. Har han gjort de så tror jag på att han fått en "blackout" för han varit jävligt stressad över hela sin livssituation och tappat de under några sekunder.
Är det på det viset så tror jag han bär på en fruktansvärd ångest. De skulle vem som helst göra som gjort något sånt.
Alltihop detta är bara en ren å skär ångest historia där man ändå känner medlidande för L.
Att I inte verkar lyfta fram han som monster, vilket man anade, talar ju ändå för att de finns något mänskligt i henne.
Jag hoppas på att han blir friad ändå. Killen förtjänar inte allt de skitet han satts i.
Vi får spänt vänta och hoppas att primecrime släpper rättegången hyfsat fort.
Citera
2023-02-07, 21:26
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneglia
Det var ju flera månader sedan. Tror vi kan vara överens om att denna tjej byter karl oftare än hon gör sig av med dom. Hon har nog hunnit med ett par stycken sen i somras när V var aktuell!

Mr J kanske är back in the house, han tycks ju inte se det onormala med att "nya killen" sover på soffan
Citera
2023-02-07, 21:36
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Intressant att se att Ls försvarare har två sakkunniga vittnet. Med det vi har läst i FUP så är det ju långt ifrån säkert att L blir dömd.

Det kan vara två andra obducenter, som lägger fram sin "bedömning" av skadorna och hur de uppkommit
Citera
2023-02-07, 23:36
Medlem
WallabeJoys avatar
Ser inget om att I skulle ha vittnat igår… i vilket syfte vittnade hon?
Citera
2023-02-07, 23:37
Medlem
WallabeJoys avatar
De som står på vittneslistan får inte lyssna innan. Dvs R, J och V. De måste vänta till efter sina vittnesmål.
Citera
2023-02-07, 23:41
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Mr J kanske är back in the house, han tycks ju inte se det onormala med att "nya killen" sover på soffan

Hur vet du att J och I har en relation?
Citera
2023-02-07, 23:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ser inget om att I skulle ha vittnat igår… i vilket syfte vittnade hon?
Jo det står målsägareförhör med I kl 13.00 direkt efter lunch.
Citera
2023-02-07, 23:45
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jo det står målsägareförhör med I kl 13.00 direkt efter lunch.

Tack, missade hennes namn.
Undrar vad hon yrkat på för skadestånd… eftersom hon står som målsägande.
Citera
2023-02-07, 23:54
Medlem
Citat:
De som står på vittneslistan får inte lyssna innan. Dvs R, J och V. De måste vänta till efter sina vittnesmål.

Hur vet du att R ska vittna?

Vad jag hört på omvägar så var han där igår.
Citera
2023-02-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp

Kan dock inte avgöra trovärdigheten i den uppgiften, därav intressant info du tillför om att han ska vittna, vilket då bör innebära att han inte får närvara.
Citera
2023-02-08, 00:21
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Hur vet du att J och I har en relation?

Det var ironiskt skrivet, med tanke på hur det gått till i det huset tidigare 😉
Citera
2023-02-08, 01:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp

Intressant. Men eftersom förhören med honom finns i FUPen och inte i slasken så anser antagligen åklagaren att det finns värde i hans iakttagelser? Men jag kanske har fel då jag läser stämningsansökan och det står inget om vittne R. Men om han ska vittna så är det inte möjligt att han var var åhörare på i måndags
Senast redigerad av Kellywoman 2023-02-08 kl. 01:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in