2023-02-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vill inte outa mig för mkt.

Jag förstår, självklart inte!
Skulle du kunna svara på om du delar kvackkvacks upplevelser till viss del eller så utan att riskera att outa dig mer?

Tänker baserat på det som du tagit del av oavsett dagar.
Citera
2023-02-09, 11:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Bra att han gått upp i vikt, han ar ju rejält mager på bilderna i fup. De flesta går ner i vikt när de är häktade, då maten är kraftigt ransonerad.
Nej nu får du sluta.
Maten på häktena är oförskämt bra och dom flesta går upp i vikt på grund av att dom kan äta men är begränsade i rörelsefrihet.
Den är definitivt INTE ransonerad.
Dom flesta som kliver ut från restriktioner är inte hela zombier som du vill göra gällande.
Öppna för fan en tidning och se på hur åtalade ser ut från det att dom grips och det att dom går upp i rätten.
När en åtalad är känslokall eller avstängd så kommenteras det i media som ett tecken på att dom inte bryr sig detta eftersom dom flesta inte beter sig så.
Du kanske ska lyssna på lite poddar och börja ta del av några rättsfall på riktigt.
Citera
2023-02-09, 12:08
Medlem
https://www.svtplay.se/video/jLdVw77/uppdrag-granskning/skakvaldet

Kanske detta kan vara intressant.
Citera
2023-02-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneglia

Har helt missat denna, sett flera andra men inte den här så tusen tack !
Citera
2023-02-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneglia

Tror jag sett denna tidigare. Det fallet var väl på grund av en underliggande benskörhetssjukdom eller liknande som läkare missade. Enligt FUP verkar det som om att dom gjorda grundliga prover kring just underliggande sjukdomar som kan orsaka liknande symptom?
Citera
2023-02-09, 14:33
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkruttigRot
Tror jag sett denna tidigare. Det fallet var väl på grund av en underliggande benskörhetssjukdom eller liknande som läkare missade. Enligt FUP verkar det som om att dom gjorda grundliga prover kring just underliggande sjukdomar som kan orsaka liknande symptom?
Ja, underliggande sjukdomar har enligt fup uteslutits och även hunden.
Citera
2023-02-09, 15:29
Medlem
Citat:
Hon var bara med när hon själv skulle svara på frågor. Hon var som målsägande inte vittne under ed. Upplevde inte henne aom kuligbutan helt jäkla avtrubbad. Tror jag själv skulle kunna betett mig så i den situationen även om jag i det akuta skedet hade haft ett enormt adrenalinpåslag, gråtit, skrikit och jag vet inte vad. Har inte sett L i rätten annat än när han sagt tyst och lyssnade. Han var lugn, hade gått upp i vikt, tittade mest ner. Kunde inte bedöma honom utifrån det.

”Kuligbutan” 😂 tror det skulle stå ”inte kylig utan”
Citera
2023-02-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Dom får atarax eller melatonin såvida de inte har en missbruksproblematik

Vilka dom? Vad menar du?
Citera
2023-02-09, 15:38
Medlem
Kom på att Lergigan kanske inte testas i den rättskemiska analysen. Det är ett jäkla råttgift som i alla fall jag sluddrar och är trög på. Väldigt lång halveringstid. Läkarna skriver ut Lergigan helt vilt och folk tror det är benzo eller benzobaserat insomningsmedel. Överförskrivningen beror så klart på att Lergigan (och Atarax, Propavan, Theralen för den delen) inte är beroendeframkallande. Kanske L var påverkad av Lergigan i larmsamtalet 🤔
Citera
2023-02-09, 16:17
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Kom på att Lergigan kanske inte testas i den rättskemiska analysen. Det är ett jäkla råttgift som i alla fall jag sluddrar och är trög på. Väldigt lång halveringstid. Läkarna skriver ut Lergigan helt vilt och folk tror det är benzo eller benzobaserat insomningsmedel. Överförskrivningen beror så klart på att Lergigan (och Atarax, Propavan, Theralen för den delen) inte är beroendeframkallande. Kanske L var påverkad av Lergigan i larmsamtalet 🤔

Eller så kanske han var påverkad av situationen och i chock ? Man känner sig nog väldigt maktlös och reagerar olika när ens barn är så väldigt sjuk.
Citera
2023-02-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Eller så kanske han var påverkad av situationen och i chock ? Man känner sig nog väldigt maktlös och reagerar olika när ens barn är så väldigt sjuk.

Ja, men larmsamtalet var väldigt avvikande.
Citera
2023-02-09, 17:50
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
När man blivit utsedd till nämdemän får man utbildning i det. Står på deras hemsida. Bara att gå in och läsa.

Men här är delen om det

”Introduktionsutbildning för nya nämndemän

För att få börja tjänstgöra måste alla nämndemän genomgå en obligatorisk introduktionsutbildning på domstolen. I utbildningen ingår bland annat att lära sig mer om vad uppdraget innebär, vilka typer av mål som de ska vara med och döma i, lagstiftning och rättskällor samt om rutiner på domstolen. De får också information om offentlighet och sekretess och om Sveriges Domstolar.

Som avslutning får nämndemännen avlägga domareden.

Det är respektive domstol som genomför utbildningen för sina nämndemän och brukar ta från en halv upp till en dag
.”

Från Sveriges domstolar

Det stämmer utmärkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in