Citat:
Ursprungligen postat av
forsamlingsmedlem
Bara för att något är gammalt gör inte att det är mindre ointelligent.
Du missar det faktum att det presenterades av en kristen, inte av någon "ateistwebbsida, höhö" som du skrev. Sedan så har Teodicé-problemet diskuterats av rätt många människor, både smarta och dumma. Det faktum att du konstant försöker utmåla det och mig som suspekt visar bara på din egen brist.
Citat:
Varför ska ett falskt problem ens diskuteras seriöst menar du?
Vem säger att det är ett falskt problem? Och du har ju inte diskuterat det på något sätt än. Bara flytt fältet med en ridå av undanflykter och beskyllningar. Patetiskt.
Citat:
Jag nöjer mig med att konstatera att du inte kan redogöra för problematiken utan att hemfalla i känsloutbrott och det visar bara än mer hur barnsligt du tänker.
Vad för känsloutbrott? Nu hittar du på igen.
Varför måste du fantisera om mig istället för att diskutera saken?
Jag har redogjort för problemet flera gånger men jag inser att du inte är kapabel att diskutera det så vi kan släppa det.
Tänk på det här innan du slinker iväg:
Problemet är kanske inte att frågeställningen är ologisk, det kanske beror på att egenskaperna som tillskrivs Gud är ologiska.
Det är som att föreställa sig en fyrkantig triangel, försöka passa in den i världen och sedan hävda att det är världen det är fel på.
Kanske föreställningen om Gud är det riktiga problemet?
Så, nu har du fått en genväg till rätt slutsats. Den bjuder jag på.