En av mina anledningar till att inte tro på Gud.
När jag var 9-10 år så var vi iväg på en skolresa, det fanns en tjej som var ett år äldre än mig på resan som var kristen, var första gången som jag träffade någon vanlig människa som var kristen, hon gick inte i min klass men hon övertalade mig att besöka en pampig kyrka. Är ganska säker på att det var i Nyköping, den kanske inte är så pampig om jag skulle gå in där idag.
Det kändes magiskt och spännande att gå in i den häftiga och vackra kyrkan, eftersom det var en vardag så fanns det inga andra besökare.
Efter en stund ville hon träffa prästen och hon gick in i rummen som finns bakom och ropade efter prästen, jag vågade inte följa med så jag väntade ute i kyrksalen, efter en liten stund kommer hon ut lite stressande och har någonting under tröjan. Vi skyndar oss ut från kyrkan och försvinner springandes från platsen, jag springer mest för att hon springer för jag förstod egentligen ingenting.
Hon hade stulit en bibel, det var den finaste bibel jag har sett och har aldrig sett något liknande efter det, plus ett långt band, hon visade mig att det skulle sitta bakom nacken och hänga fram. Jag sa att vi måste gå tillbaka med det där, då säger hon att då åker VI fast.
Om en kristen kan stjäla en bibel och ett sån bälte utan att våga gå tillbaka och lämna det, då finns det fan ingen Gud, hon trodde ju inte ens själv på förlåtelse.
Så enkelt var det för mig att inse att det finns ingen gud och kristen förknippar jag med tjuv.
Men om det nu skulle finnas en Gud så hoppas jag han vet att jag inte var inblandad i den stölden!