2023-02-07, 20:09
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Jesus var en väldigt bra kille, *BORTTAGEN FELAKTIGHET*, men vi kommer nog lite OT här.

Du får gärna ta upp diskusionen i PM eller i annan tråd med mig.
Jesus och Fadern är eniga.

Lukasevangeliet 9:26 SFB98
Den som skäms för mig och mina ord, honom skall Människosonen skämmas för, när han kommer i sin och sin Faders och de heliga änglarnas härlighet.

Det här är inte offtopic. Vad har du för anledning att inte tro på Evangeliet om Jesus? Guds sätt att rädda mänskligheten. Det är vår historia. Det finns ingen anledning att inte tro på Gud här. Om den inte är rättfärdig.

Känns som alla vill vara bättre vetande och högre stående judeofrilansare. /Frimurare.

Ni står på och missbrukar Jesus gärning. Nåden. Livet. Kärlekens lag.
Det är profanation och gudsförsmädelse..

Inte kan jag klandra er. Jag hade gjort likadant om jag kunnat.

Men du kan ta emot Jesus och göra vad du vill.
Senast redigerad av Ballooonie 2023-02-07 kl. 20:14.
Citera
2023-02-07, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Adam och Eva skapades för ungefär 6000 år sedan
Då var vi rätt klara då
Citera
2023-02-07, 21:19
Medlem
Kilowattjagarens avatar
En av mina anledningar till att inte tro på Gud.

När jag var 9-10 år så var vi iväg på en skolresa, det fanns en tjej som var ett år äldre än mig på resan som var kristen, var första gången som jag träffade någon vanlig människa som var kristen, hon gick inte i min klass men hon övertalade mig att besöka en pampig kyrka. Är ganska säker på att det var i Nyköping, den kanske inte är så pampig om jag skulle gå in där idag.

Det kändes magiskt och spännande att gå in i den häftiga och vackra kyrkan, eftersom det var en vardag så fanns det inga andra besökare.

Efter en stund ville hon träffa prästen och hon gick in i rummen som finns bakom och ropade efter prästen, jag vågade inte följa med så jag väntade ute i kyrksalen, efter en liten stund kommer hon ut lite stressande och har någonting under tröjan. Vi skyndar oss ut från kyrkan och försvinner springandes från platsen, jag springer mest för att hon springer för jag förstod egentligen ingenting.

Hon hade stulit en bibel, det var den finaste bibel jag har sett och har aldrig sett något liknande efter det, plus ett långt band, hon visade mig att det skulle sitta bakom nacken och hänga fram. Jag sa att vi måste gå tillbaka med det där, då säger hon att då åker VI fast.

Om en kristen kan stjäla en bibel och ett sån bälte utan att våga gå tillbaka och lämna det, då finns det fan ingen Gud, hon trodde ju inte ens själv på förlåtelse.

Så enkelt var det för mig att inse att det finns ingen gud och kristen förknippar jag med tjuv.
Men om det nu skulle finnas en Gud så hoppas jag han vet att jag inte var inblandad i den stölden!
Citera
2023-02-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
En av mina anledningar till att inte tro på Gud.

När jag var 9-10 år så var vi iväg på en skolresa, det fanns en tjej som var ett år äldre än mig på resan som var kristen, var första gången som jag träffade någon vanlig människa som var kristen, hon gick inte i min klass men hon övertalade mig att besöka en pampig kyrka. Är ganska säker på att det var i Nyköping, den kanske inte är så pampig om jag skulle gå in där idag.

Det kändes magiskt och spännande att gå in i den häftiga och vackra kyrkan, eftersom det var en vardag så fanns det inga andra besökare.

Efter en stund ville hon träffa prästen och hon gick in i rummen som finns bakom och ropade efter prästen, jag vågade inte följa med så jag väntade ute i kyrksalen, efter en liten stund kommer hon ut lite stressande och har någonting under tröjan. Vi skyndar oss ut från kyrkan och försvinner springandes från platsen, jag springer mest för att hon springer för jag förstod egentligen ingenting.

Hon hade stulit en bibel, det var den finaste bibel jag har sett och har aldrig sett något liknande efter det, plus ett långt band, hon visade mig att det skulle sitta bakom nacken och hänga fram. Jag sa att vi måste gå tillbaka med det där, då säger hon att då åker VI fast.

Om en kristen kan stjäla en bibel och ett sån bälte utan att våga gå tillbaka och lämna det, då finns det fan ingen Gud, hon trodde ju inte ens själv på förlåtelse.

Så enkelt var det för mig att inse att det finns ingen gud och kristen förknippar jag med tjuv.
Men om det nu skulle finnas en Gud så hoppas jag han vet att jag inte var inblandad i den stölden!

Varför tror du att alla som säger sig vara kristna, verkligen är kristna?

"Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja.
På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’
Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’
" (Matt 7:21-23 Bibel2000)
Senast redigerad av ttsp 2023-02-07 kl. 21:39.
Citera
2023-02-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Då var vi rätt klara då

Jag tvingar dig inte.
Citera
2023-02-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Personligen tror jag att världen är för kaotisk för att den skulle varit skapad av en Gud.

Världen styrs av Satan Djävulen:

"Djävulen förde honom högt upp och lät honom i ett ögonblick se alla riken i världen och sade till honom: »Jag skall ge dig all denna makt och härlighet, ty den har lagts i mina händer och jag kan ge den åt vem jag vill. Om du tillber mig skall allt detta bli ditt.« " (Lukas 4:5-7 Bibel2000)

Det är orsaken till att strax innan Gud ingriper på jorden, så skulle världen vara kaotisk:

"lärjungarna kom fram och sade: »Säg oss när det skall hända. Och vad blir tecknet för din återkomst och för tidens slut?«

Jesus svarade: »Se upp så att ingen bedrar er.
Många kommer att uppträda under mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall bedra många.
Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten. Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet.

Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra.
Allt detta är början på födslovärkarna.
Då skall man utlämna er till att plågas och dödas, och alla folk skall hata er för mitt namns skull.
Då skall många komma på fall och ange varandra och hata varandra. Många falska profeter skall framträda och bedra många.

Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad.
Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma.
" (Matt 24:3-14 Bibel2000)
Citera
2023-02-07, 21:55
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:

"Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja.
På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’
Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’

Jag är ledsen, det är ingen mening att du skickar text för jag förstår inte ens innebörden av så märklig svenska.

Har bara så svårt att tro att en 10-11 åring skulle ljuga om det och dessutom ha med sig en egen bibel på skolresan. Har faktiskt inte ens tänkt på att hon kanske bara spelade för att vara märkvärdig.
Citera
2023-02-07, 22:09
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag är ledsen, det är ingen mening att du skickar text för jag förstår inte ens innebörden av så märklig svenska.

Har bara så svårt att tro att en 10-11 åring skulle ljuga om det och dessutom ha med sig en egen bibel på skolresan. Har faktiskt inte ens tänkt på att hon kanske bara spelade för att vara märkvärdig.

Jag kan förklara texten. Det är Jesus som säger detta.

Jesus säger att inte alla som säger sig tro på Jesus, verkligen är kristna. Det är bara dom som gör Guds vilja som är sanna kristna. Din kompis stal en bibel, Gud säger att kristna inte ska stjäla.

Det står "på den dagen", det betyder våra dagar strax innan Gud ingriper på jorden, så kommer det att finnas människor som påstår att dom är kristna, dom menar att dom profeterat i Jesu namn, dom påstår att dom drivit ut demoner i Jesu namn, och dom påstår att dom gjort många underverk i Jesu namn. Men Jesus kommer att säga till dom att han inte känner dom, och att dom går Satan Djävulens ärenden.

Så bara för att man säger att man är kristen, så betyder det inte att man i verkligheten är kristen, och speciellt med tanke på att hon bara var 10-11 år, så har hon kanske inte förstått vad det handlar om att vara kristen.
Citera
2023-02-07, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Jesus och Fadern är eniga.

Lukasevangeliet 9:26 SFB98
Den som skäms för mig och mina ord, honom skall Människosonen skämmas för, när han kommer i sin och sin Faders och de heliga änglarnas härlighet.

Det här är inte offtopic. Vad har du för anledning att inte tro på Evangeliet om Jesus? Guds sätt att rädda mänskligheten. Det är vår historia. Det finns ingen anledning att inte tro på Gud här. Om den inte är rättfärdig.

Känns som alla vill vara bättre vetande och högre stående judeofrilansare. /Frimurare.

Ni står på och missbrukar Jesus gärning. Nåden. Livet. Kärlekens lag.
Det är profanation och gudsförsmädelse..

Inte kan jag klandra er. Jag hade gjort likadant om jag kunnat.

Men du kan ta emot Jesus och göra vad du vill.

Inversen av topic är inte topic
Citera
2023-02-08, 00:03
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Inversen av topic är inte topic
Du är inte intresserad av Gud.
Citera
2023-02-08, 11:11
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Det är en dum fråga, inget argument. Du kunde ha ställt frågan på oändligt många andra sätt och undvikit den barnsliga logiska fällan som du försökt gillra.
Det var någon annan som tog upp ämnet Gud och barn som svälter ihjäl. Jag applicerade bara problemet på det.
Citat:
Fast du har väl inte tänkt själv utan tagit din briljanta logik från någon ateistisk hemsida.
Gud måste vara ointresserad eller ovillig höhö!!
Eller så är det ett berömt moralproblem från 300-talet formulerat av en kristen. Vad vet jag.. Höhö!

Citat:
Nu ställer jag en fråga till dig på samma dagisnivå. Är du dum i huvudet eller psykiskt sjuk?
Inget av dem, hoppas jag. Kan du expandera på din frågeställning så som jag gjort med min?
Jag tror inte det. Det borde vara lätt för dig att falsifiera en falsk dikotomi, om du föredrar att höja nivån.

Jag noterar att du ännu inte ens försökt diskutera problemet, du föredrar att diskutera mig.
Du tycker inte själv att det är bekymmersamt att du endast försöker misstänkliggöra mig?
Citera
2023-02-08, 11:16
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Så du har kommit fram till att Gud är ett påhitt.
Ja visst. Om man frågar de som hävdar att han finns så inser man fort att han endast finns i deras huvuden. Inga andra bevis framkommer.
Citat:
Du som gillar att efterfråga metoden slår ifrån dig när jag frågar hur du kom fram till att Gud är ett påhitt.
Nejdå, jag väntar bara på att du ska presentera DIN metod. Det är ju du som påstår att han finns.
Citat:
Den metalliska handen på det metalliska robothjärtat: vilken metod använde du?
Presenterad ovan. Jag frågade de som påstår Gud att visa hur de vet att han inte är ett påhitt och hur de vet det. Då började de försöka förolämpa mig.

Citat:
Jag kan hjälpa dig: du använde en metod, enligt vilken endast materia existerar.
Struntprat, åter igen. Gillar du att upprepa lögner som redan motbevisats? Just ja, du är ju kristen.
Citat:
Det är vad du utgår från som axiom,
Nix. Jag begär bara att du demonstrerar vad mer du påstår finns och tar det inte som givet bara för att du säger det. Sluta ljuga, lögnare.
Citat:
och utifrån det axiomet kom du fram till att Gud är påhitt!
Hur känns det att du måste hitta på saker om andra för att rättfärdiga dina vanföreställningar?
Citat:
Fastän Gud inte ens är materia utan den som skapat materian...
Hur vet du det?
Citat:
Absolut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in