Citat:
Ursprungligen postat av
H3jh0pp
Väldigt intressant, antar att hon fick beskriva L som person i något sammanhang? Hur han reagerade på att bli förälder, hur han var som förälder ex. Hur var hennes reaktion och beskrivning om honom då?
Tror ens hon att han har gjort det?
Precis, tror hon att han har gjort det? För enligt
gingerlady visste hon ingenting om L:s aggressivitet. Hon visste inte hur han blev när han var arg osv... Jag tycker inte det verkar som att han har visat någon ilska ö.h.t.
Kan hända att han blivit uppgiven emellanåt, men vem hade inte blivit det. Sedan att han frågade sköterskan på BVC så mycket om hur han skulle ta hand om J visat ju på ett verkligt intresse. Tror där står någonstans i FUP att när L pratar med J söker barnet ögonkontakt och är glad. Han är förstagångsförälder, det är klart han gör lite misstag som att inte klä barnet helt rätt vid alla tillfällen.
Sedan lögnen silopsilop drar till med att I inte fick vara föräldraledig för L ville vara det. Hon ville inte vara hemma. Hon tyckte det var tråkigt för andra arbetade och hon ville tillbaka till jobbet och inte gå hemma med ungarna. Ja, hon ville ju inte ens vara hemma timmarna efter arbetet.
Jag har också så oehört svårt att tro att L skulle brukat våld mot J, det känns så märkligt. I mitt första inlägg i denna tråden skrev jag nånting om "är det säkert att det är skakvåld"? Det är en omdiskuterad diagnos. Jag känner mycket för de äldre barnen i familjen men faktiskt var där fyra stycken i familjen. Vem säger att det fanns ett uppsåt om något har hänt. Varför skulle Lukas skaka sin älskade dotter?
Jag tycker allting är så knepigt.