2023-01-15, 18:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Då har du uppenbarligen inte läst M:s - I:s tidigare kollegas - orosanmälan.

Citat: "M berättar att modern kom hem efter ca 15 min och istället för att fråga vad som hänt eller hur det var med barnet/barnen fokuserade hon på M då de tidigare arbetat med varandra och tyckte det var kul att se honom vilket M upplevde som märkligt och han fick påpeka att det inte passade sig då 10 personer försöker att rädda barnet.

M uppger att det var känslomässigt noll reaktion från både modern och fadern i situationen och det fanns inget intresse att fråga om vad som hände eller skulle hända. Modern brydde sig inte heller om att ta hand om övriga barn i hemmet.
...
Markus kollega åker med vårdnadshavarna i ambulans och upplevde, enligt Markus, även han ett ointresse från modern som satt fram med honom. Hon pratade om allt möjligt förutom det som skett."

Personligen lägger jag inte nån jättevikt vid dessa vittnesmål rörande beteenden. Vem vet hur en skulle reagera i en liknande situation? Det finns liksom ingen beteendemässig mall här.
Jag ser inte att det står där nu heller faktiskt.
I tar dessutom hand om E i hemmet. Hon kramar om honom och frågar hur det är.
Hon kontaktar också Johan.

Fhl Vart är Lukas och pojkarna?
I Lukas står i köket och kollar och Elliot ligger på soffan och Vincent troligtvis uppe. Så
jag går in till Elliot och håller om honom och frågar hur han mår och hur det går.

Fhl Mm.
I Och frågar om han vill åka till Johan.
Fhl Vem är det?
I Min man, eller ex-man.

Fhl Mm.
I Så kramar jag killarna hej då.

Johan
Vart är Elliot och Vincent?
Elliot är i soffan i vardagsrummet. Han har tydligen sovit där. Han har ett täcke runt sig för
att han inte har kläder på sig. Han är både själv och att Isabella har varit hos honom. Jag går
direkt till Elliot för att kolla läget.

Markus hade alltså inte full koll på vad hon gjorde
Citera
2023-01-15, 19:11
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop

I Lukas står i köket och kollar och Elliot ligger på soffan och Vincent troligtvis uppe. Så
jag går in till Elliot och håller om honom och frågar hur han mår och hur det går.

Fhl Mm.
Fhl Vem är det?
I Min man, eller ex-man.

Fhl Mm.

Johan
Elliot är i soffan i vardagsrummet. Han har tydligen sovit där. Han har ett täcke runt sig för
att han inte har kläder på sig. Han är både själv och att Isabella har varit hos honom. Jag går

Jag noterar att du enbart kommenterar M:s utsago rörande I:s påstådda ointresse om de andra barnen. Faktumet att M, en ur vårdpersonalen, återger hans observationer av att I verkar totalt ointresserad, obrydd och likgiltig rörande faktumet att hennes dotter pendlar mellan liv och död framför henne verkar inte spela någon roll för dig. Men som sagt. Alla reagerar olika, och vem vet vad som pågick i hennes huvud? Jag håller det verkligen inte som otroligt att hennes reaktion var en reaktion av genuin panik och desperation.
Citera
2023-01-15, 19:30
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
https://podcasts.nu/avsnitt/rask-therese/bebismordet-i-trosa-del-1-nKWito8ZR

Snyggt. Nytt rekord i dåligt podnamn i kombination med färska brottsfall, brukar ju vara kutym i genren att inte kleta splatter-sensation på pågående rättsfall.
Citera
2023-01-15, 19:55
Medlem
Citat:

Fhl Mm.
Fhl Vem är det?
I Min man, eller ex-man.

Fhl Mm.

Johan

Fattar verkligen inte hur man kan försvara en sån här människa. Usch!
Citera
2023-01-15, 20:02
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jag noterar att du enbart kommenterar M:s utsago rörande I:s påstådda ointresse om de andra barnen. Faktumet att M, en ur vårdpersonalen, återger hans observationer av att I verkar totalt ointresserad, obrydd och likgiltig rörande faktumet att hennes dotter pendlar mellan liv och död framför henne verkar inte spela någon roll för dig. Men som sagt. Alla reagerar olika, och vem vet vad som pågick i hennes huvud? Jag håller det verkligen inte som otroligt att hennes reaktion var en reaktion av genuin panik och desperation.
Hur många sekunder pratade han med henne.
Sen är det väl också konstigt att han fört snäser av henne när hon känner igenom honom och sen blir förvånad för att hon inte pratar med honom i ambulansen.
Jag kan tänka mig att det faktiskt hänger i hop.
Hon har agerat mot dom andra barnen och hon har visat reaktioner i kontakt med andra.
Den som hela tiden beskrivs som kall och oberörd är Lukas.
Inte ens i häktet visar han något.
Citera
2023-01-15, 20:14
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Sen är det väl också konstigt att han fört snäser av henne när hon känner igenom honom och sen blir förvånad för att hon inte pratar med honom i ambulansen.
Hon har agerat mot dom andra barnen och hon har visat reaktioner i kontakt med andra.

Vem menar du skulle prata med vem i ambulansen? M åkte helikopter, inte ambulans. Vad menar du skulle hänga ihop?
Citera
2023-01-15, 20:15
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Du tillhör väl skocken som hatar Bella utan att du ens satt dig in i vad som står i förundersökningen.
Du valde samma linje som en del vittnen i förundersökningen "Lukas säger"
Jag tillhör inte den skocken.
Jag läser och bildar mig en uppfattning.
Bella är inte världens bästa mamma.
Men Lukas manipulerar och ljuger och Lukas är den som kan ha dödat barnet.
Inte Bella.
Läser du utan "hata Bella" glasögonen så ser du det.

Jag har inte för vana att hata folk jag inte känner , däremot kan jag tycka väldigt illa
om folks handlingar. Varför har du fått för dig att det bara är du som läser och bildar dig
en uppfattning , och alla som inte tycker som du har antingen inte läst FUP eller är hatare.
Ingen av oss var där , så vi vet inte vad som exakt har hänt. Men jag ser att du har registrerat
dig på Flashback i nov 2022 och har nästan 900 inlägg , måste ju vara något slags rekord. Hatar du verkligen så mycket att du vill lägga så mycket tid på detta ?
Citera
2023-01-15, 20:16
Medlem
Citat:

Hon är precis lika störd som han är. Han var väl den som var på bvc och pratade och ville veta hur han skulle ta hand om barnet för att han var helt ensam i det. Man ska inte försvara han om det är så att han är en mördare.
Men snälla lägg ner ditt dravel om att försvara henne. Hon är en mycket störd och empatilös människa som förhoppningsvis vaknar upp någon och sen ställer sig framför en lastbil.
Blir så trött på hur jäkla hjärndöda vissa här är som verkligen försvarar henne.
Sjuka likheter med Arboga-Kvinnan dessutom.
Citera
2023-01-15, 20:28
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Vem menar du skulle prata med vem i ambulansen? M åkte helikopter, inte ambulans. Vad menar du skulle hänga ihop?
Mark var med i ambulansen.
Citera
2023-01-15, 20:32
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Mark var med i ambulansen.

Pratar vi om Markus nu? Vem är Mark? Markus åkte i alla fall helikopter med J till sjukhuset. Det var Markus kollega som åkte ambulansen och uppgav att han tyckte I däri var ointresserad och oengagerad rörande hennes dotter.
Citera
2023-01-15, 20:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Pratar vi om Markus nu? Vem är Mark? Markus åkte i alla fall helikopter med J till sjukhuset. Det var Markus kollega som åkte ambulansen och uppgav att han tyckte I däri var ointresserad och oengagerad rörande hennes dotter.
Dom är kollegor och tillsammans.
Båda är på plats när Markus talar om för henne att hon frågar olämpligt.
Citera
2023-01-15, 20:36
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Dom är kollegor och tillsammans.
Båda är på plats när Markus talar om för henne att hon frågar olämpligt.

Så vem snäste av I? Var det Mark eller Markus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in