Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Fast som jag sade, då handlar det om redan färdiga konstruktioner. Och jag frågade hur har naturen kunnat skapa dessa konstruktioner med naturens grova verktyg som för det mesta river ner istället för bygger upp?
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Du utgår utan grund att det är någon speciell skillnad på dessa eftersom du verkar tro att det är något magiskt med liv.
Nej, inte magiskt, men det finns en möjlighet att bara Gud kan sätta igång ett liv, men som jag sade, jag är inte säker här. Det är möjligt att även människan kan sätta ihop en cell för att sedan sätta igång cellen så att den börjar leva, men det måste i så fall bevisas. Hittills har människan inte skapat liv, utan använt befintligt liv, och befintliga konstruktioner för att manipulera och ändra på olika saker i skapelsen.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Tiden skapar inte magi oavsett hur lång tid det går, och hur stora volym det än handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Jag har inte sagt något om magi heller.
Men det låter som magi, att naturen kan få upp en kanin från hatten, bara det får gå tillräckligt lång tid. Du har ju inga bevis att backa upp ditt påstående med.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
En dator så som vi känner igen den skulle inte skapas eftersom det inte går att skapa en dator med evolutionära processer.
Det finns inga som helst bevis för att cellen skapades stegvis genom evolutionära processer, det är bara ett antagande. Vi har bara cellen som en färdig produkt att beakta. Jag kan lika gärna påstå att även en dator kan skapas stegvis genom evolutionära processer, jag har inga bevis för det, men det har inte du heller med ditt påstående att cellen skapades med evolutionära processer.
Vi kan bara betrakta det som vi har, att cellen är otroligt mer komplicerat uppbygg än en dator. Molekylerna måste organiseras på exakt rätt sätt för att det ska fungera, minsta lilla fel så dör cellen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Och en dator behöver ström. Utan ström är den 100% poänglös.
Jag pratar om själva datorn, hur den är ihopsatt, man behöver ingen ström i en trasig dator heller, men man kan se att naturliga processer omöjligen kan sätta ihop en trasig dator, oavsett hur lång tid det går.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Det finns ingen som helst anledning att anta att naturen skulle skapa en flintyxa. Återigen, en sådan kan inte skapas via evolutionära processer. Och en flintyxa kan inte göra ett enda jävla skit på egen hand.
Flintyxan behöver inte göra någonting mer än att ligga i jorden, och hittas av en arkeolog. Och arkeologen vet då att den är skapad av en intelligens, inte av vatten, blixtar, vind och vulkaner (i.o.f.s. så var kanske en vulkan inblandad). Men när man hittar en kanin i gräset, så antar man direkt att ingen intelligens har varit inblandad.