Citat:
He he, ytterligare en A4-sida snömos om Euromaidan men inget svar på detta med att Putin upprepade gånger uttalat att Ukraina inte bör få existera som självständig nation. Det är nu fullkomligt uppenbart att du inte har något svar på detta. Innerst inne inser du nog att "om det går som en anka, ser ut som en anka och kvackar som en anka så är det nog en anka". Putin anser att Ukraina tillhör Ryssland. Hela Ukraina. Därför anföll han 2022-02-24. Det är samma gamla unkna imperialism som ryssarna tidigare ägnat sig åt historiskt. Samma gamla ryska storhetsvansinne. För ca 97 % av alla svenskar är detta inga som helst problem att förstå. Du tillhör de avvikande 3 % (om du är svensk och inte bara ett betalt troll).
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/10aagjs/97_av_svenskarna_%C3%A4r_positivt_inst%C3%A4lld_ti ll_st%C3%B6d/
Än så länge är dina ryssvänliga åsikter lagliga. Om ryssen anfaller Sverige är dina åsikter förräderi. Ska du inte i god tid ta och kliva över till den svenska (goda) sidan och stötta offret Ukraina?
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/10aagjs/97_av_svenskarna_%C3%A4r_positivt_inst%C3%A4lld_ti ll_st%C3%B6d/
Än så länge är dina ryssvänliga åsikter lagliga. Om ryssen anfaller Sverige är dina åsikter förräderi. Ska du inte i god tid ta och kliva över till den svenska (goda) sidan och stötta offret Ukraina?
Jag förklarar för dig varför Euromaidan spelar roll. Ditt "Putin säger att Ukraina inte får existera som självständig nation" har däremot inte med Euromaidans relevans för kriget att göra. Därför svarade jag inte.
Jag har svarat på det tidigare dock. Det beror på vad man menar med självständig nation. Jag tror inte att Putin accepterar att de självständigt bestämmer sin utrikespolitik, inklusive att ha barnsoldater som lär sig hata ryssar, eller går med i ryssfientliga allianser, nej.
Han accepterar heller inte att andra länder tillsätter regeringar i landet, men det har inte med självständighet att göra. Visst är det en form av imperialism.
Det kan diskuteras om Putin skulla acceptera att de behandlar ryska minoriteter illa. En fullt självständig nation behandlar sina minoriteter som de vill. Sätter dem i reservat, flyttar på dem, slår ihjäl dem.
Jag tror säkert att han skulle acceptera att de i övrigt har demokrati inrikes.