Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jo det spelar roll eftersom du får det att låta värre än det är. Och då rättfärdigar det att hundratusentals soldater dör för att "rädda" dessa barn. Som kanske är 10. Eller 100. Vem vet.
Vi kan relativisera det lite. Blir det värre än Sydkorea?
https://www.theguardian.com/world/2022/dec/08/south-koreas-truth-commission-to-investigate-dozens-of-foreign-adoptions
Borde Nordkorea ha kämpat vidare för att rädda dessa "200 000" barn? (notera ironin)
Om det var mitt barn som blev stulet så skulle ju jag kräva att min man kämpade mot de slavhandlarna oavsett om det var det enda stulna barnet. Det är det de ukrainska männen gör nu, och en hel del kvinnor. Jag tror inte den ukrainska regeringen skulle kunna stoppa kriget i nuläget ens om de ville; det finns hundratusentals som kommer att fortsätta kampen. 2014 så var ukrainska militären mycket svag och infiltrerad av Ryssland så då bildade de civila ukrainarna egna trupper som t.ex. Azov. Det skulle ske nu också. I folkmordskrig så kan man inte beordra människor att sluta att försvara sig när alternativet är döden.
Saken är den att det spelar ingen roll för det faktiska läget om
du tror att ryssarna inte gör detta för ukrainarna tror det, och kommer agera efter vad de tror och inte efter vad du (Eller jag för den delen) tror.
Jag har ingen åsikt om koreanska barn, det är inget jag har studerat. Du får fråga statsministern.