2023-02-04, 12:56
  #5617
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Men som jag sa tidigare, svenskar generellt är ett sävligt folk, inte bara i trafiken men även när du är ute på stan.

Jag har aldrig hållt mig till hastighetsskyltarna, blev av med körkortet 2ggr i mitt unga liv då jag var dum och naiv, nu har jag erfarenhet av omgivningen och polisen.

Själv ligger jag väl runt 150-160km/ på 110-väg, 70-110km/h på 70-väg, på 40-väg ligger jag runt 50-60, viktigt tänka på att grisarna sänkte från 50 till 40 många år sen, mest idiotiska man gjort och jag kommer aldrig följa 40-vägar.

🤢
Om du kommer i min närhet så kommer jag bromsa in fronten på dig, speciellt på 40 sträckorna. Du utsätter alla i närheten för större fara än nödvändigt, speciellt de gående oskyddade i närheten av låghastighetsvägar.
Om du kan ta in information så läs på om skillnaderna i olyckor i olika hastigheter.
Citera
2023-02-04, 15:52
  #5618
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
dom som fiser i 80 på 100 väg
håll eder borta från vägar
jävla stoppklossar
Nu inte lastbilar Men ni andra
Njaaa....du kanske inte har förstått det, men om det står "100" på en rund gul skylt vid sidan av vägen då betyder det att högsta tillåtna hastighet är 100 km i timmen. Det betyder ingalunda att man måste köra i 100 km/timme.
Vänligen
Citera
2023-02-04, 15:55
  #5619
Medlem
Lätt!

När nån typ tvärbromsar för att man blinkar förbi i ytterfil.

Människor kan dö. Bara typer som haft körkort 3 dagar gör så.
Citera
2023-02-04, 16:56
  #5620
Medlem
s-täljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
🤢
Om du kommer i min närhet så kommer jag bromsa in fronten på dig, speciellt på 40 sträckorna. Du utsätter alla i närheten för större fara än nödvändigt, speciellt de gående oskyddade i närheten av låghastighetsvägar.
Om du kan ta in information så läs på om skillnaderna i olyckor i olika hastigheter.

gör det du! jag prata om 100 inte 40 nöt
Citera
2023-02-04, 16:57
  #5621
Medlem
s-täljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Njaaa....du kanske inte har förstått det, men om det står "100" på en rund gul skylt vid sidan av vägen då betyder det att högsta tillåtna hastighet är 100 km i timmen. Det betyder ingalunda att man måste köra i 100 km/timme.
Vänligen
vet men kör då 100 inte ligga kryp fart förbövel
Citera
2023-02-04, 20:02
  #5622
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det gjorde de nog, jag kommer ihåg min fars motvillighet till att använda säkerhetsbälte från när jag var liten på 70-talet. Men innebär det att det var rätt?

1970 dog drygt 1300 människor på våra vägar. Ett. Tusen. trehundra. På en befolkning om 8 miljoner och ca 2,3 miljoner bilar, som kördes betydligt mindre.
Till stor del förstås beroende på kassa bilar och dålig vägstandard. Men även på att folk, framförallt män, var lika dåliga eller sämre än idag på att följa reglerna.
Jag är inte övertygad om att det var en bättre tid. Vilken nytta gör det för samhället att vissa anser sig vara förmer och tycker att de ska ha rätten att dö och ta livet av andra i trafiken? Att anse att regler är till för mesar som inte vill riskera livet, vad tjänar det till?
Riskera gärna ditt liv, men riskera inte mitt samtidigt, det finns gott om aktiviteter dör det är möjligt som inte innefattar allmänna vägar.

Om du är så livrädd för att bli dödad i trafiken är det kanske bättre att du åker buss eller tåg.

Bälteslagen är frihetskränkande. Din fars instinkt var riktig medan din är felaktig.
Citera
2023-02-04, 20:27
  #5623
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
vet men kör då 100 inte ligga kryp fart förbövel
Och hur definierar du "kryp fart"? Och varför särskrivning? Det heter krypfart i ett ord, eller möjligtvis med ett bindestreck mellan kryp och fart. Alltså kryp-fart. Är du möjligtvis 90-talist?
Återigen, en skylt med 100, betyder inte att du måste köra i minst 100 knyck.
Vänligen
__________________
Senast redigerad av Aakerbock 2023-02-04 kl. 20:31.
Citera
2023-02-04, 21:09
  #5624
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
gör det du! jag prata om 100 inte 40 nöt

Men jag svarade väl inte ens dig? 🌰

För övrigt låter det som du också borde lugna ner dig en smula i trafiken. Inte ofta jag stöter på någon som ligger i 80 på 100vägar, max en i veckan. Så att du upplever det som så att folk kör så långsamt säger mer om att din uppfattning om hastighet behöver kalibreras.
Citera
2023-02-04, 21:14
  #5625
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Och hur definierar du "kryp fart"? Och varför särskrivning? Det heter krypfart i ett ord, eller möjligtvis med ett bindestreck mellan kryp och fart. Alltså kryp-fart. Är du möjligtvis 90-talist?
Återigen, en skylt med 100, betyder inte att du måste köra i minst 100 knyck.
Vänligen

Exakt... blir ju utmattad av alla som har svårt att begripa detdär med hastighetsbegränsningarna. 🤦🏼‍♀️
Citera
2023-02-04, 21:16
  #5626
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Lätt!

När nån typ tvärbromsar för att man blinkar förbi i ytterfil.

Människor kan dö. Bara typer som haft körkort 3 dagar gör så.

Vad innebär blinkar förbi?
Citera
2023-02-04, 21:17
  #5627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Vad innebär blinkar förbi?

Man signalerar: byt fil….. motorväg.

Då tappar de allt och bromsar.
Citera
2023-02-04, 21:18
  #5628
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Man signalerar: byt fil….. motorväg.
För att du kommer snabbt bakom och vill att man ska flytta på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in