2023-02-02, 21:53
Medlem
kompjuters avatar
Det är nåt med Jimmys ögon som jag aldrig sett förut, koks?
Nä, men nåt konstigt är det.
Citera
2023-02-03, 01:53
Moderator
Hjv9s avatar
Jimmy uppe som femtiotvåa på ettårsrankingen.
Citera
2023-02-03, 14:18
Medlem
TilleyHats avatar
16-årige Stan Moody vann junior-VM och fick även som grädde på moset ett tvåårigt tourkort från och med nästa säsong. Frågan som tål att diskuteras är om så här unga spelare egentligen ska uppmuntras till att spela professionellt? Moody slog en 17-åring i finalen som tidigare i turneringen gjort en 143-serie så onekligen finns kapacitet hos dessa juniorer.

https://wst.tv/moody-wins-wsf-junior-title-to-earn-tour-card/
Citera
2023-02-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
16-årige Stan Moody vann junior-VM och fick även som grädde på moset ett tvåårigt tourkort från och med nästa säsong. Frågan som tål att diskuteras är om så här unga spelare egentligen ska uppmuntras till att spela professionellt? Moody slog en 17-åring i finalen som tidigare i turneringen gjort en 143-serie så onekligen finns kapacitet hos dessa juniorer.

https://wst.tv/moody-wins-wsf-junior-title-to-earn-tour-card/
Nej, det är inte rimligt att dela ut tourkort till vinnaren av en juniorturnering. (Dessutom tror jag man gått från under-21 till under-18) De riktigt talangfulla juniorerna har möjlighet att kvalificera sig för proffstouren i konkurrens med seniorerna.
Citera
2023-02-03, 18:20
Medlem
Ford-K Wilson
Lisowski-Guodong
Wakelin-Milkins
Carter-Junxu

Inte de sexigaste kvartsfinalerna vi sett, men kul att Wakelin omedelbart följer upp sin Shoot Out-titel med en bra turnering.

Nu kan ju faktiskt Liswoski få chansen att spela final mot en mindre meriterad motståndare. Samtidigt känns det som en typisk Kyren-turnering med så många toppnamn borta.
Citera
2023-02-03, 18:31
Medlem
Millediablos avatar
Direktrapport från Berlin, på sidobanorna såg Carter oerhört vass ut 2 hundraserier och bokstavligen sopade banan med en osäker Heathcote. Pang mot Walden blev till början en riktigt seg historia där Pang ändå var klart bäst.

Milkins svår som vanligt trots att Belgiska kulan kämpade tappert. Wakelin ja, drog i ett par fina långa och med en stark defensiv i sista så slog han Robertson. Neil gick till 4-4 med ett mycket bra frame men Chris var på hugget i avgörande.

Carter blir farlig som vanligt.
Citera
2023-02-03, 20:29
Medlem
Millediablos avatar
147 lajv av Milkins, min första 🤣😂
Citera
2023-02-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
147 lajv av Milkins, min första 🤣😂
Haha, gratulerar!

Hur upplever du arenan? Bra översikt över alla bord eller inte? På TV-bilderna har jag alltid tyckt att huvudbordet ser ut att vara långt ifrån, men kanske inte i verkligheten?
Citera
2023-02-03, 21:20
Medlem
kompjuters avatar
Är Kyren Wilson den mest tråkiga anonyma toppspelaren någonsin?
Känner ingenting..... oerhört trist bara.
Citera
2023-02-03, 21:55
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Är Kyren Wilson den mest tråkiga anonyma toppspelaren någonsin?
Känner ingenting..... oerhört trist bara.

Han ligger bra till på den listan. Hårda konkurrenter är Mark Allen och Ryan Day.
Citera
2023-02-03, 22:43
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Haha, gratulerar!

Hur upplever du arenan? Bra översikt över alla bord eller inte? På TV-bilderna har jag alltid tyckt att huvudbordet ser ut att vara långt ifrån, men kanske inte i verkligheten?
Det är långt dit men ändå fullt acceptabelt med min syn. Sitter på sektion 15 som man bör undvika där raderna 1-8nä störs en hel del av 2 stolpar där spelarna kommer in. Det är inte helt fullsatt vilket hjälper då det går att byta plats.

Men du har rätt ingen sitter nära inhägnaden till tv-bordet och monitorn (1) är liten och sitter högt upp ovanför tv-bordet. Lätt 8m från rad 1 till kanten på inhägnaden, men jag förmodar att vid 1 bords-setup så är det bild på poängmonitorerna och dom är större.

Tung Ford vinner och en sur Carter... verkar ha det svårt med skärpan vid 3-3.
Senast redigerad av Millediablo 2023-02-03 kl. 22:48.
Citera
2023-02-04, 02:35
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Han ligger bra till på den listan. Hårda konkurrenter är Mark Allen och Ryan Day.
Japp, de kan vi definitivt lägga till även om jag inte tycker Day är en riktig topp som de andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in