Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Nej, detta var inget litet radhus i Täby och 24 grader, men jag var kanske otydlig. Friliggande villa 175 kvm 18 500 kr avseende december. Och inget jag hört från en kompis kompis.
Och du har rätt det är direktverkande el. Men nu skulle det installeras värmepump.
Men det var också kallt i delar av december.
Ja, det stämmer men vi är definitivt på väg mot över 5 % listräntor.
Tack för att du tar tillbaka det där med idioter. Jag ber om ursäkt för det där med "rutten människosyn". Du vet hur hetsigt det kan blii bakom tangentbordet...
Ja, nu är det iofs källare på 80 kvm som vi bara håller torr. Men håller med dig det är onödigt stort men elkostnaden var inget man tänkte på den tiden vi köpte,
Men håller med dig ett mindre boende är att föredra och ha det varmare, men nu får man investera i alternativ värmekälla.
Så tror det här med vita putsade kyrkor med mkt plats för vänner kommer trenda ut.
Nej ,nya bilar är inte att tänka på i nuläget. Tror det gäller många som får prioritera om.
Listräntor är det ju ingen som har.
Sitter man med direktverkande el och inte sätter in en värmepump a 25k får man ju lite skylla sig själv. Som att betala 5000kr i månaden för ett telefonabonnemang.
Det blir ju också lite fånigt när extrema december 2022 ska hållas som någon form av standard. Det ser ju ut att vara en rejäl avvikelse ärligt talat.
250 kvm blir dyrt i längden oavsett om det ska underhållas, renoveras etc.
Jag har en bekant som har en Väldigt dyr sportbil. Han vågar dock inte parkera den utan att ha den under uppsikt. Användandet blir då i princip att åka till glasskiosken och sitta och titta på bilen. En sådan människa har i mina ögon egentligen inte råd med en sådan bil.