2023-02-03, 13:26
Bannlyst
För dom är etniska svenskar.
Citera
2023-02-03, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jag irriterar mig på alla väglusar ute i trafiken. Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer. Varför måste ni köra så jävla sävligt? Man blir galen på alla dessa förbannade 60 och 80 sträckor där man lätt kan köra 20-30 fortare men hamnar bakom nån jävla väglus som absolut måste hålla exakt skyltad hastighet. Ni måste ha ett jävligt dåligt sexliv!

Antingen trollar du eller så är du så här jävla korkad på riktigt.
Citera
2023-02-03, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Haha....du vet inte vad du pratar om, de som sätter hastighetsgränser har oftast inte bil själv, sen kan jag ge flera exempel på vägar med avfarter och skarpa kurvor där skyltad hastighet inte går att hålla.

Hastigheten är satt för korkade bilförare som inte på ett säkert sätt kan köra utan måste ha lagar att följa så inte en olycka inträffar.

Efter som du inte har förmågan att komma fram till ett vettigt resonemang på egen hand kanske det här dokumentet hjälpa dig till en ökad förståelse beträffande hastighetsbegränsningar.
Lycka till!

https://trafikverket.ineko.se/Files/sv-SE/11310/RelatedFiles/2011_048_interna_rad_lokala_trafikforeskrifter_om_ hastighet_utanfor_tattbebyggt_omrade.pdf
Citera
2023-02-03, 13:49
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Jag irriterar mig på alla väglusar ute i trafiken. Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer. Varför måste ni köra så jävla sävligt? Man blir galen på alla dessa förbannade 60 och 80 sträckor där man lätt kan köra 20-30 fortare men hamnar bakom nån jävla väglus som absolut måste hålla exakt skyltad hastighet. Ni måste ha ett jävligt dåligt sexliv!

När det kommer upp en hetsig fartdåre i röven som tycker att alla kör för långsamt eller inte flyttar sig direkt för dens majestät, så släpper jag gasen direkt eventuellt bromsar till.

Våra hastighetsgränser finns av en anledning. Ju lägre desto fler liv som sparats.
Äckligast är de som kör för fort på 30 eller 40 sträckor.
Att köra på oskyddad trafikant i 50 km/h leder i 8/10 fall till dödsolycka. Det tar i bästa fall 35 meter att få stopp på sitt fordon i den hastigheten.
Vid sänkt hastighet till 30km/h så klarar sig 9/10 vid påkörning🙏🏻 Tar 17 meter att få stopp på bilen här.

Undrar ofta om de som kör alldeles för fort eller nära framförvarande, har lägre intelligens och svårare att förstå konsekvenser eller naturlagar. Hur snabbt något kan dyka upp och hur minimal chans du har att hinna börja bromsa ens. Vilka krafter det är och att kraften ökar i kvadrat med hastigheten. En stor övertro hos sig själv kanske som hör till barnåldern egentligen.
Citera
2023-02-03, 13:52
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det har det visst det. Det finns allt för många ute i trafiken som håller under satt hastighet, en trend verkar det som.

Ett helvete vid rusning, helg och semestertid med dessa stoppklossar vilka skapar oflyt i trafiken.

Ring upp vilken körskola du vill, INGEN kommer hålla med dig!

Du verkar inte riktigt vara den vassaste kniven i lådan. Får du nu för dig att svara på detta så kan du börja med att svara på mina första två frågor som du så smidigt undvek..
Citera
2023-02-03, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
När det kommer upp en hetsig fartdåre i röven som tycker att alla kör för långsamt eller inte flyttar sig direkt för dens majestät, så släpper jag gasen direkt eventuellt bromsar till.

Våra hastighetsgränser finns av en anledning. Ju lägre desto fler liv som sparats.
Äckligast är de som kör för fort på 30 eller 40 sträckor.
Att köra på oskyddad trafikant i 50 km/h leder i 8/10 fall till dödsolycka. Det tar i bästa fall 35 meter att få stopp på sitt fordon i den hastigheten.
Vid sänkt hastighet till 30km/h så klarar sig 9/10 vid påkörning🙏🏻 Tar 17 meter att få stopp på bilen här.

Undrar ofta om de som kör alldeles för fort eller nära framförvarande, har lägre intelligens och svårare att förstå konsekvenser eller naturlagar. Hur snabbt något kan dyka upp och hur minimal chans du har att hinna börja bromsa ens. Vilka krafter det är och att kraften ökar i kvadrat med hastigheten. En stor övertro hos sig själv kanske som hör till barnåldern egentligen.

Du är dock ingen polis som ska se till att andra bilister håller hastighetsbegränsningen. Du är precis lika töntig som fartdårarna du föraktar, om inte mer.
Citera
2023-02-03, 13:55
Avslutad
Det är jo så det är . Inte alla kan förstå kicken man får av att kör snabbt ibland . Vi alla har väl våra sätt att får en liten kick av något

Och visa av oss med en fordon

Så länge man gör det ansvarigt och har kontroll över sig själv, och man vet vad man gör , då ska man give fan i vad andra tycker och tänker.

Det är jävligt tråkigt att köra långsamt hela tiden 🥱

Det är som att ha en stark och snabb häst och man bara ridda den långsamt hela tiden . Det är jo korkad och fegt !

Men allt i allt, ska man ha respekt för varandra i trafiken, fordonet och hastigheten . Speciell hastigheten, det kan går illa snabbt .
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-02-03 kl. 13:58.
Citera
2023-02-03, 13:56
Medlem
Brmcs avatar
Citat:

How to tell hela världen att du är från Norrland utan att säga att du är från Norrland.
Citera
2023-02-03, 13:59
Medlem
10 km kostar väl 2000 i böter...bara ni ungdomar som bor hemma hos morsan som har råd med det ju.
Citera
2023-02-03, 14:03
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du är dock ingen polis som ska se till att andra bilister håller hastighetsbegränsningen. Du är precis lika töntig som fartdårarna du föraktar, om inte mer.

Ja det kan man tycka. Håller ibland med dig.

Men hur jag än vrider och vänder på det, så när en dåre trycker upp i röven utan anledning och utsätter mig för fara då är det inte konstigt att jag vill skydda mig och markera gränser.
Om personen kör fort men ändå håller avstånd och väntar på att jag ska flytta mig tillbaka i höger körfält exempelvis, då gör jag självklart det utan något krångel.
Men att försöka trycka undan mig genom att ligga nära, nej då kommer jag markera.
Som att rikta ett vapen mot mig och tro att jag bara ska flytta mig och be om ursäkt.

Polis eller inte. Vi är flockdjur som fungerar som så att markera när våra gränser nås, för att
Kunna fungera ihop 🤷🏼‍♀️
Citera
2023-02-03, 14:06
Avslutad
Att köra snabbt gör man med taktik och planering. Man är inte dum och gasa på när somhelst och varsomhelst.

Man kalkylera och planerar

Citat:
Ursprungligen postat av chonard
10 km kostar väl 2000 i böter...bara ni ungdomar som bor hemma hos morsan som har råd med det ju.
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-02-03 kl. 14:28.
Citera
2023-02-03, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Ja det kan man tycka. Håller ibland med dig.

Men hur jag än vrider och vänder på det, så när en dåre trycker upp i röven utan anledning och utsätter mig för fara då är det inte konstigt att jag vill skydda mig och markera gränser.
Om personen kör fort men ändå håller avstånd och väntar på att jag ska flytta mig tillbaka i höger körfält exempelvis, då gör jag självklart det utan något krångel.
Men att försöka trycka undan mig genom att ligga nära, nej då kommer jag markera.
Som att rikta ett vapen mot mig och tro att jag bara ska flytta mig och be om ursäkt.

Polis eller inte. Vi är flockdjur som fungerar som så att markera när våra gränser nås, för att
Kunna fungera ihop 🤷🏼‍♀️

Om ditt exempel syftar på en tvåfilig motorväg så kan du ju bara köra om lite kvickt vad som nu ligger i högerfilen och segar, eller bara hålla samma hastighet och sen byta fil. Att sakta ner gör ju bara bilisten bakom mer frustrerad, förmodligen. Kan inte se hur det skulle vara säkrare, då bilisten bakom måste vara uppmärksam på att du saktar ner dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in